Nejdelším vodorovným rozměrem auta, které má přibližně obdélníkový půdorys, je jeho úhlopříčka. Když se auto zaparkuje trochu šikmo, tato úhlopříčka se vystrčí víc do vozovky, než kdyby auto stálo kolmo k okraji vozovky. Auto by muselo stát opravdu hodně šikmo (oproti kolmému stání o víc než dvojnásobek úhlu mezi bokem auta a úhlopříčkou), aby do vozovky zasahovalo méně než při kolmém stání. Je to kvůli usnadnění zajíždění do parkovacích míst i za cenu zúžení průjezdné části vozovky?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1080 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Používá se tam, kde je vozovka širší a vejde se tam pak více vozů. A parkování je i pohodlnější. Navíc, řada řidičů (řidiček), neumí zajíždět do mezery mezi vozidly, pří podélném parkování (ale měli se to naučit v autoškole).
0 Nominace Nahlásit |
Ano, kvůli zajíždění a vyjíždění.
Upravil/a: paul1
4Kdo udělil odpovědi palec? Dochy, Rokio, aliendrone, Justin1
před 1080 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dej tomu čas a přijdeš na to sám. Nejpozději to pochopíš v okamžiku, kdy zařadíš zpátečku a budeš vyjíždět. Tedy… POKUD napravo od tebe nestojí dodávka nebo tak něco. ;) :)
0 Nominace Nahlásit |
Šikmé parkování vyžaduje méně volného místa na vozovce pro zajíždění a vyjíždění.
0 Nominace Nahlásit |
Má to ještě jednu výhodu. Při vhodném uspořádání mohou být vozidla naskládána poměrně na těsno – s opravdu minimálními bočními rozestupy mezi vozy. Při parkování vpravo pak jsou řidičovy dveře až za vozem zaparkovaným před vámi a zadní pravé dveře ještě s rezervou před vozem zaparkovaným za vámi. Lze je tedy bez problémů otevírat bez rizika odření okolních vozů a bezpečně a pohodlně vystoupit do volného prostoru. Ale jo: zda je to možné závisí hlavně na volném místě na ulici.
Občas je možné ještě vidět na některých „průjezdných“
parkovištích parkovací stání do stromečku – několik průjezdných
uliček paralelně vedle sebe a parkuje se tak, že auta ze dvou sousedních
uliček parkují v oblasti mezi nimi na sebe kolmo – výhoda snadného
zajetí a vyjetí z místa a odpadá nevyužitý trojúhelník místa před
vozem – v tom trojúhelníku parkuje čumák auta z vedlejší uličky. Ta
výhoda co jsem popsal v předchozím odstavci tady ale moc nefunguje – na
to by bylo třeba aby sklon toho šikmého stání byl o trochu blíže
k podélnému.
https://ctrlv.cz/jOZl
0
před 1080 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ještě mně tak napadlo – že vlastně asi nikde není obrácené šikmé parkování – tj. parkování čumákem do cesty. Při parkování by řidič měl přehled jak o situaci na silnici ze které parkuje – zrcátka, tak na parkovací stání, které by zkontroloval při projetí kolem a pak na zrcátka zacouval. Při vyjíždění by měl výhled na silnici a necouval do provozu víceméně naslepo (podle průhlednosti sousedních aut) jak se to běžně dělá (teoreticky by pro couvání měl mít řidič svého Otíka, ale má zkušenost je, že manželka jakémukoli vyslání do nepohody venku poměrně vehementně vzdoruje)
Dochy>>> Nápad je to dobrý, má ale jeden dosti závažný nedostatek. Vyžaduje to COUVÁNÍ a to nikoliv do volného, ale do sevřeného prostoru (mezi auta). Řach – kokodák! Pojišťovny by tě ukřižovaly woe! ;) :D :D
https://www.youtube.com/watch?v=WBUVYOi30p8
https://www.youtube.com/watch?v=gUR-S_N7vsM
Už chápeš? :D :D :D :D
Zacouvat rovně na místo podle zrcátek je snad v poho. Ty příklady cos poslal… no ty by se měli vrátit do autoškoly, ta první bloncka by měla odevzdat řidičák i s občankou. Ta druhá asi alespoň pochopila, že potřebuje pomoct 😉