Avatar uživatele
Kryšpín

Jaké mohou být příčiny nehod na železnici? Lidské selhání nebo nedostatečné zabezpečení?

Při budování komunismu v socialismu bylo také několik těžkých nehod u Stéblové u Herálce a pod. ovšem technologie byla pouze pevná linka a možná někde vysílačky s omezeným dosahem. Starý fíra v putyce kroutil hlavou a dodal, provoz na železnici před 50 lety byl 10× silnější, hlavní tratě osazeny úsek bloky po projetí na červenou se vlak zastavil, ovšem je pravda neměl jsem mobil, tablet ani jsem nemusel jako debil mačkat každých 10 vteřin tlačítko.

Upravil/a: annas

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Midas před 1591 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Pepa25

Lidské selhání souvisí s nedostatečným zabezpečením, resp. zabezpečení má zabránit lidskému selhání.
Jinak starý fíra kecá (nebo jste to špatně slyšel): provoz (hlavně nákladní doprava) byl leckde silnější, ale tratě byly před 50 lety zabezpečeny zhruba stejně (a to je právě ten problém!) a tlačítko (živáka) samozřejmě mačkat musel!

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
paul1

Myslím si, že obojí, ale v dnešní době by už technika měla být dokonalejší

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
elkon

Obojí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Vojta24

kvalitní traťové zabezpečení, které prakticky dokáže eliminovat možnou lidskou chybu existuje, ale české dráhy a správa železnic na něj prostě nemají peníze, to je celý problém. Je to pro ně moc drahé a tak se tu místo kvalitního zabezpečení na úrovni ETCS https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/European_Tra­in_Control_Sys­tem spoléháme jen na dobrou víru a mobil v ruce jak v Ugandě 🙂

Havlíček sám zrušil zakázku zabezpečení ETCS několika souprav na počátku roku s tím, že je to drahé. Tak holt čas od času budeme muset strpět nějakou tu vlakovou bouračku ospalých strojvedoucích, kteří si nestihl přes mobil předat nějakou důležitou informaci, která by jinak automatizovaně letěla přímo do řídícího počítače soupravy přes ETCS.

Upravil/a: Vojta24

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

Stále dokola, dokolečka… v Črdeli odměna za náročnou práci pro následný vyrovnaný, soustředěný způsob života člověka není adekvátní, dostačující. Proto i mašinfíra za heblátky odletí vlasními myšlenkami do jiné práce, profesionalita s mátohou mačkající čudlíky při řízení mašinky vezme za své. Proto volme socialismus. Aby bylo „právně a lidsky“ možno postavit třeba i pisálky k práci, zkusit si praxi, o čem je vlasně řeč a písmo. Vestoje pak soudruh zocelí, má dostatek prostoru při řízení strany, mašinky… stres o vybavení, nářadí, naftu odpadá, kempy jsou plné hrajících si dětí, mašinfíra je živ a zdráv, odpočívá na rybách s jablkem, o Vánocích pomeranče..

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Herjulfson

Lidé jsou v průměru pořád stejní. Dosažené vzdělání se zvyšuje (nehovořím o kvalitě). Technika jde také kupředu … tak mě napadá, že to bude pravděpodobně způsobno snad jen těm všemi optimalizacemi, zkvalitněním, úsporami a samozřejmě odborně erudovaným vedením.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Kryšpín

Vojta24, přes mobil je to někdy problém poněvadž část fírů neumí pořádně česky i když souhlasím že je třeba fíry pořádně vytížit, na některých tratích si musí sám přehodit vyhybku a prodávat jízdenky, ale fyzicky to povzbudí alespoň nemá choutky si schrupnout.

před 1591 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek