Jaké auto a jaké palivo použít pro situaci, kdy auto je používáno
především na denní dojíždění do zaměstnání (cca 50 + 50 km po
silnici I. třídy = víceméně plynulá jízda s minimem převýšení a
vesnic na trase).
Investice do vozidla se vším všudy do cca 300.000 Kč.
Nafta je podle mě už do budoucna pasé. Ty malý nafťáky už pomalu končí a velký půjdou rychle za nimi, navíc do nich rvou čím dál víc nesmyslů (filtr pevných částic) kvůli emisím. Kupovat něco starého podle mě nemá smysl, bude to mít nalítáno a dlouho by to nevydrželo. Spíš si myslím, že by bylo dobré jít do něčeho (skoro) nového. Ten plyn je buďto LPG nebo CNG, co je lepší?
Zajímavá 0 před 2671 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak to už je na naftu – ale aby se ušetřené peníze neobjevily v následujícím servisu , takže asi benzin s plynem , ale nelze kvalitně odpovědět – nevíme jestli chcete za 300 000 kč nový vůz nebo ojetinu .
Á pan inženýr si již doplnil otázečku , takže doplním odpověd také –
- Pokud vezmeme v úvahu jen cenu paliva, auto na CNG jezdí zhruba za 1 Kč na kilometr. Cena nových aut na CNG je již srovnatelná s auty na naftu.
Levnější je přestavba automobilu na LPG. CNG v tomto ohledu vychází
asi o 20 000 korun dráž. Instalace pohonu na CNG stojí kolem
50 000 korun, a navíc omezí zavazadlový prostor.
LPG, CNG – obě paliva jsou levná provozně. Zemní plyn vyjde
pravděpodobně o několik procent lépe, může stát jenom 1 Kč za
kilometrovou jízdu.
Rozdíl mezi LPG a CNG můžeme dále vyčíslit počtem veřejných čerpacích
stanic . LPG koupíte asi v 800 tuzemských prodejnách, CNG nabízí
v České republice více než stovka veřejných čerpacích stanic, ale
k dostání jsou také domácí a firemní plničky.
Kvalita paliva vám možná definitivně usnadní rozhodování. Zatímco LPG
má proměnlivou jakost, CNG musí odpovídat oktanovému číslu
130. Oktanové číslo vyjadřuje odolnost paliva k samozápalu, čím
vyšší číslo, tím lépe.
Jisté bezpečnostní standardy splňuje každé legálně prodávané palivo,
ať už používáte benzín, LPG, nebo CNG. Ale stlačený zemní plyn má
vyšší teplotu vzplanutí. Navíc je lehčí než vzduch, takže při
eventuálním úniku může neškodně zmizet větráním.
Srovnejme také životnost plynového systému a lahví uvnitř vozidla.
V případě CNG dosáhneme 20 let, v případě LPG pouze 10 let.
Kalkulačka uspornosti – https://www.eon.cz/vypocet-spotreby-a-ceny-cng?fuel=gasoline&fuel_price=30&mileage=50000&consumption=7&vehicle_type=car&submit=true
Upravil/a: Ušel ventil
0 Nominace Nahlásit |
Asi bych volil novou Fabii, nebo podobné z ČR produkce, v cenové relaci
do těch 270 tis. Kč, s přestavbou na LPG (přestavba max.30 tis. Kč).
Šlo by o nový vůz s přiměřenou kubaturou a přiměřenými jízdními
vlastnostmi, běžným, levným a snadno dostupným servisem a s minimálními
náklady na PHM. Dle informace Tvých podmínek cesty se dá (zjednodušeně)
předpokládat spotřeba cca max. 6–7 l LPG na 100 km, takže při dnešní
ceně cca 14,– Kč/1l LPG by těch 100 km vyšlo asi do 100,– Kč. To by
snad šlo?:-)
Poznámka – spotřeba LPG je asi o cca 15–20% vyšší v l než spotřeba
benzinu. To ze zkušenosti po 17-ti letém provozu vozidla s LPG. Já jezdil s
„Lovato“ a bylo bez problémů.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek