Když to vezmu tak že ve městě auto nevytočím nad 3,5 K otáček ( řadím mezi 2–3 K dle situace ) ale oproti tomu když jedu na dálnici a jedu těch 130–140 tak auto točí kolem 3700–4200 otáček stále ? já měl za to že čím vyšší otáčky tím vyšší spotřeba ????…
BTW : jedná se o zážehoví klasický řadoví motor .
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? mojitek před 4267 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pomalé popojíždění, časté stání s nastartovaným motorem, rozjíždění a brždění. To všechno jsou důvody, proč je spotřeba vysoká oproti jízdě mimo město.
0 Nominace Nahlásit |
Důvod je jednoduchý. Když pojedete do 3.500 ot ve městě nebo na dálnici,tak za stejný čas spotřebujete plus mínus stejně benzínu.Ovšem po dálnici jezdíte na 5. nebo 6. rychl.stupeň a tím pádem ujedte delší vzdálenost.A spotřeba se počítá na ujeté KM… 🙂
0 Nominace Nahlásit |
Vysvětlení je celkem jednoduché. Při každém sešlápnutí plynovéh pedálu, je do motoru dodáváno více paliva. U karburátorových motorů se o toto starala akcelerační pumpa a u dnešních modernějších motorů se to to samé stará čidlo polohy klapky a řídící jednotka motoru. Teď si vemte kolikrát j potřeba sešlápnout plynový pedá ve městě a kolikrát na dálnici. Při plynulém provozu je pedál většinou v určité poloze a „akcelerátor“ nemusí směs obohacovat. Pokud by jste jel po dálnici,přidával a ubíral plyn, spotřeba se taky zvýší. Proto když pojedou dva lidé stejným autem, stejnou trasu a stejnou rychlostí, každý může mít spotřebu jinou.
0
před 4266 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Seng.
je to o způsobu jízdy a taky o velikosti města. Velká spotřeba je na
rozjezd vozidla.
0
před 4266 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Protože vícekrát uvádíš auto do pohybu, kdežto když jedeš setrvačností, tak není třeba tolik energie.
0
před 4263 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek