Zajímá mě názor různých odnoží křesťanství (katolíků, protestantů, pravoslavných atd.), náboženských společností, Židů, Muslimů a vyznavačů jiných náboženství.
Odpovídat mohou i ateisté, i když je otázka hlavně určena pro vyznavače náboženství.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 1397 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Čas není nad Bohem, ale Bůh jen nad časem. Toť jednoduchá
odpověď.
To je jedna součást oné všemohoucnosti, kterou Boha definují tyto
náboženství. Ať už je jeho role v běhu světa jakákoli, tak Bůh nemá
počátek ani konec. Čas se jej netýká. To by tak trochu omezovalo tu jeho
všemohoucnost.
Upravil/a: NoFear
0 Nominace Nahlásit |
Jeden den u Boha je jako tisíc let., souvisí se stvořením světa. U Boha čas neplyne tak jako u člověka a nehraje takovou roli jako u člověka, protože Bůh čas stvořil. Člověk žije dnes, neví, co bude zítra.
Slova z Bible – Na počátku . počátek času. Proto je Bůh věčný , tedy bez ohledu na čas.
Bůh nemá počátek, protože slovo „počátek" nebo „konec" má jen čas. Bůh čas vytvořil, tedy od jeho stvoření se čas počítá.
Bůh je transcendentní entita. tedy nepoznatelná, nemateriální, není možné ho poznat rozumem ani smysly, ani zkušenostmi, ale jen vírou. Proto Bůh existuje pro toho, kdo mu věří.
--
Takže věk Boha není možné přesně určit. . Otázek o Bohu i o čase,
ale jinak pojatém, je v archivu několik.
Záleží na tom, zda jde o pohled deisty, teisty, panteisty, agnostik či ateista. – každý člověk se dá zařadit k jednomu pojmy. Ty jsou vysvětlené v archivu. Tedy, jak se dívá na „činnost“ boha. v průběhu času.
--
Bohužel, NoFear nemá docela pravdu. Bůh je všemohoucí, Bůh může všechno, co chce. U Boha není nic nemožného. Nadčasovost Boha souvisí s jeho všudypřítomností, je tady, je i jinde, neexistuje čas ani prostor, kde by nebyl vždy přítomný Bůh.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Ani mi neříkej, že jsi nečetl knihu zrození Genesis! Každé malé dítě ví, že Země je 6000 let stará!
0 Nominace Nahlásit |
To máš těžký chlape, tohle může sahat daleko, daleko ZA existenci vesmíru, Rokio. (;
0
před 1397 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
… od tý doby, co opice slezly ze stromu a začly věřit a věnovat oběti bohům >>> t.j. jako lidstvo, ale to neznamená, že existuje …
0
před 1397 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
NoFear, existují dvě základní teorie. Za á je Bůh okolo nás a za b' vychází z nás. Takže pokud se přikloním k teorii za b', tak jak jednoduše jsem nad časem?
Ad zjentek,
vysvětlím to já. NeFear to má opravdu popletené.
Vy žjete dnes, zítra bude dnes, dnes bude včera atd. Jinak přítomnost, minulost budoucnost. U Boha se to tak nepočítá, ten žije věčně. Jsou 3 teorie vztahu k Bohu – viz niž.
Takže lidský čas je tedy jiný. Vám se odměřuje, ale pro Boha je „čas“ věčný, je nadčasový.
..
NoFear to má nějak popletené.
Ale prosímtě, tohle jsou dvě základní teorie?
Možná myslíš názory, že Bůh je buďto „jen“ Bůh (samostatná
všemohoucí bytost) nebo je to Bůh – všemohoucí bytost, která je
zároveň všude a vším. To ovšem nejsou dvě základní teorie v těch
monoteistických náboženstvích a ani ten druhý názor (že Bůh je vším)
nepopírá, že Bůh je nad časem.
A tohle je spíš otázka taoismu.
Pokud myslíš ono známé „Bůh je v každém z nás.“ Tak to ani
není nějaké specifická teorie. To taky spíš naráží na duši atd.,
která má mít božský základ je nesmrtelná a je to něco jako malá
sou/část Boha. Navíc to naráží na to, že lidé jsou děti Boží, které
vytvořil k obrazu svému (popřípadě i ze sebe). I zde je vícero
výkladů. Takže to rozhodně není jedna ze dvou stěžejních teorií.
Pokud to myslíš jako nějaké podmínění Boha, že pouze vychází z nás
(a ni jiného), tak to leda v tom smyslu (a té teorii), že si ho vymysleli
lidé a žádný Bůh není. Jen v tomto předpokladu, Bůh vychází
z lidí – a z ničeho jiného. To už je pak ateismus a není to otázka
náboženské víry.
annas | 5913 | |
Drap | 4620 | |
led | 3002 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1650 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1312 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |