Avatar uživatele
Tuisenim

Jak správně a hlavně bezpečné vybrat přetáčivý smyk u předokolky?

https://www.au­toskola-testy.cz/proh­lizeni_otazek­.php?otazka=525-pretacivy_smyk_u_vo­zidla_s_pohonem_pred­nich_kol_bude­te_resit

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Odpovědi.cz před 933 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kryšpín

V prvé řadě zachovat klid, rovněž kde na parkovišti možno dělat kouzla ovšem v silničním provozu vypnout spojku ubrat plyn a mírně kontrovat řízení do protistrany, ovšem nedá se to všeobecně posoudit každý auto dle váhy, výšky moderních výmyslů se chová jinak též zda je za hejblátky pilot který má odjeto 500 tis. km anebo několik milionů..
Základ je v silničním provozu pokusit se částečně zapnout mozek a jet přiměřenou nikoliv povolenou rychlostí.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
JK2021

Před necelými dvěma roky mi instruktor v autoškole říkal, že tohle nemá moc smysl řešit, protože člověk většinou nezareaguje dost rychle a škola smyku je na nic, protože si ho tam způsobíte sám a vědomě, což je oproti realitě, kdy to nečekáte něco úplně jiného…

Upravil/a: JK2021

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Schluker

To zalezi hlavne na tom, jestli ma auto ESP nebo ne. Pokud ne, tak konvencni reseni je tocit volantem na opacnou stranu a pridat plyn – hlavne nebrzdit. Pokud ma ESP, tak namirit kola smerem, kterym chcete jet a cekat, az si to auto vyresi samo.
Obecne neni od veci si to v zime nekde bezpecne vyzkouset na vetsin prostranstvi.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Citlivé přidání plynu je dobrá rada pro velmi zkušené řidiče. Většina běžných řidičů spíš ještě utrhne předek, takže se auto stane neovladatelným. Proto se ve školách bezpečné jízdy učí postup B a to jako univerzální rada pro zvládnutí jakéhokoli nečekaného smyku.

Upravil/a: Hlada

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Tuisenim

V testu o Zásadách bezpečné jízdy (pro autoškoly) od ministerstva dopravy najdete tuto testovou otázku.

Mám velké pochybnosti o tom, že podle nich správná odpověď " citlivé přidání plynu a kontra" je tou správnou odpovědi, obzvlášť když je to test ze zásad BEZPEČNÉ jízdy… Není to nesmysl, ale rozhodně je to podle mě nebezpečné minimálně z těchto důvodu:

  1. Vybírat tento smyk plynem si může dovolit jen řidič který má nemalé zkušenosti, což si nemyslím že normální (či začinající) řidič, který jezdí obezřetně a snaží se aby se vůbec do takové situace nedostal a hlavně aby přežil na našich silnicích. A i kdyby se dostal, tak by ho ani v nejmenším nenapadlo v tom úleku, ještě přidávat plyn.
  2. I třeba, i citlivým přidání plynu rozhodně automobil nebude spomalovat a to je v mnoha případech nežádoucí…obzvlášt když nevidíte do zatáčky a nevíte jestli tam třeba nestojí auta na semaforu apod. ( hlavně sjezdy z dálnic…ostré nepřehledné zatáčky a nepřiměřená rychlost).

Za mě spravna odpověď z toho testu  je  „spojka a kontra“ je to rozhodně bezpečná procedura se kterou když budete dost rychlí na volantu …( což je už pro mnohé obrovský problém, díky nesprávné poloze za volantem…„tak to je ale na jine tema“)… zvládnete tento mnohdy smrtelný smyk ( díky narazu bokem auta) vystrašeny, ale v pořádku…

Avatar uživatele
Tuisenim

JK2021:
No a řekl Ti tedy ten instruktor, co udělat aby jsi ho vybral?

Avatar uživatele
JK2021

Pokud to není zřejmé z výše zmíněného výroku, tak neřekl, respektive nemá smysl se ho snažit „vybrat“ ale jen otočit kola, kam chci jet – vozidlo v autoškole mělo i mé vlastní má ESP.

Nový příspěvek