Krásný den.
Jde o to, že jsem na konci května začal dělat autoškolu, přičemž jsem se v následujících 4 týdnech dostavil na tříhodinovku teorie. Tu jsem odchodil, a teď mají přijít jízdy. Bohužel v systému nic napsané není, jen vidím nabídku jednotlivých lektorů. Netuším, jakého si vybrat nebo jestli můžu dále čekat, páč jsem chtěl řidičák dokončit do konce prázdnin.
Proto mě zajímá, jak vypadaly vaše první jízdy, po jaké době jste se jí zúčastnili a jak jste si naplánovali ty zbývající? Báli jste se, případně jak jste si to zařizovali? Já tam asi zavolám, jen abych se ujistil, že si ze všech lektorů mohu vybrat kohokoliv a pokud mi nebude vyhovovat, tak ho vyměním za jiného – možná proto mám tu možnost volby, jinak by mi tam už někoho hned přidělili (takže to asi opravdu nechávají na mně skrze volnou ruku). Je podle vás lepší jako instruktor žena či muž? Mně je 17 let, nikdy jsem za volantem neseděl a bojím se, že až na tu první jízdu dorazím, mě dotyčný/á hned vytáhne do provozu, žádné parkoviště, rozjezdy, vysvětlování jednotlivých funkcí.. nic.
Co byste mi doporučili na začátek? Je lepší se více ptát, nebo zkoušet sám od sebe zapojit selský rozum? A jaká je vaše nejlepší zkušenost, případně jak celý kurz probíhal u vás? A v kolika letech? Já odchodil teda těch 10 hodin teorie včetně zdravovědy a ve volném čase zkouším i online testy, abych bych co nejlépe připraven.
díky za vaše příspěvky, rady, tipy, doporučení a názory!
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? jsemjá před 1625 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jestli si můžeš vybrat lektora jízd nebo ti bude nějaký přidělen, ti
musí říct v autoškole. Já měl řidičák AM od 15, v 18 jsem si
dodělal A + B pod jedno, čili jedny závěrečky s dvojími jízdami. Já
jsem se nebál, trochu i tím autem jsem jezdit uměl, takže v pohodě.
První jízdy jsou mimo reálný provoz, někde na nějakém volném place, kde
se učíš rozjíždět (do kopečka), točit volantem, couvat, řadit atd. Až
bude mít instruktor pocit, že nejsi úplně marnej, tak tě vytáhne do
provozu.
Jestli ženská nebo chlap je asi jedno, záleží jestli je ten člověk
normální nebo ne, magor může bejt i ženská. 🙂
Co bych ti doporučil?! Poslouchej, co po tobě chtějí a to, jak ti říkají,
jak se co má dělat. Žádnou vědu v tom není potřeba hledat.
Zdroj: http://leteckaposta.cz/220877039
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 1625 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Žádný strach, hned napoprvé tě do provozu nepustí. Budeš se přesně jak píše Alesh učit rozjíždět (hlavně do kopečka), couvat, zkrátka ovládat auto někde na parkovisti (bezpečném place, hjřišti apod.), obvykle zcela oddělen od normálního silničního provozu. Až to zmákneš, tak poté vyrazíte na „normální silnici“, kde je slabý provoz a nenáročné dopravní situace (instruktoři už mají vychytaná vhodná místa) a postupně, jak budeš získávat jistotu v řízení tě bude brát na složitější.
Já jsem měl dokonce hodinu na trenažeru, než jsem sedl do auta (ale to bylo ještě za bolševika, nwm jak dnes). Můj instruktor byl pohodář, spíš jsme objížděli jeho „pochůzky“, piánko.
Moje rada zní – moc „nemysli“ a hlavně POSLOUCHEJ, co ti instruktor říká a tím se řiď. Tréma je normální, to přejde. ;) :D :D
0 Nominace Nahlásit |
Ahoj, často se začiná s autoškolou už s nějakými elementárními znalostmi. Jak se řadí, na co se šlape a tak. Vyjet na silnici je zodpovědnost a řidič musí být bdělý a vědom si, co je to sednout si za volant (praxe je cesta). Také zaleží na instruktorovi, jehož i na první pohled ,,přehnané reakce ber vážně. Štěstí přeje připraveným.
0
před 1625 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
aliendrone: Díky, právě z toho instruktora mám ty největší nervy… poté, co jsem si poslechl tu nahrávku výše od uživatele ‚Alesh‘, docela jsem chytl do břicha mírné křeče… tohle je jedna z mých největších nočních můr vůbec..