Já znám dva způsoby. Pokud teda chci vypočítat třeba 7% z 50, vím je
to 3,5 i bez počítání, nechci vás zkoušet, chci jen znát váš
způsob.
První způsob, tím počítám já 50×0,07=3,5
Druhý způsob, 50/100=0,5×7=3,5
Nebo máte nějaký jiný způsob???
Zajímá mě to proto, že dnes jsem měla jednání s jedním manažerem,
z 1250kč chtěl odečíst 15% a začal složitě počítat, po chvíli to měl
na dvě stránky a výsledek nikde. Řekla jsem mu, ať to jen vynásobí
0,85 a že bude mít výsledek. On to nepochopil.
Doplňuji:
Právě že je mladý tipuji tak 25let, a má vystudovanou VŠ, teda alespoň na
vizitce má titul Bc. Strašně mě zarazilo, že se nedopočítal konce.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? suaeda, bolak, briketka10, anonym, gagaga, anonym před 3933 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jsem ze staré školy a počty mě také moc nešly, ale já počítám
50:100 = 1% x 7 a vyjde mě výsledek stejný.
Tady je zkrátka vidět JAK UČÍ NAŠE ŠKOLY.A to budou všichni modří
ptáci říkat, že za komunistů bylo zastaralé školství.
Hlavně, že se nesmí ve škole křivě podívat na žáka a třeba nechat ho
poškole.
0 Nominace Nahlásit |
já počítám na kalkulačce
dělím částku 100 a mám
to ! matika je a byla můj
nepřítel :(
0 Nominace Nahlásit |
Tvůj první způsob je jen ´zkrácený´ druhý…
😉
Používám druhý, takové ´počty´ mi nedělají problémy ani
´z hlavy´…
___
BTW – takových „managerů“ znám…
😉
Doplňuji:
No – na té ´výšce´ už až tak nezáleží – pokud nejde o nějak
matematicky směrovanou – ale tam by jej s takovými (ne)znalostmi ani
nevzali.
Prostě mu chybí základy ze ZŠ a SŠ – a to už nedožene…
😉
Třeba umí aspoň něco jiného – mne vždycky strašně se*ou lidi, kteří
se ohání titulem – a neumí vůbec nic a chybí jim i ´přirozená´
inteligence – študovaní blbci…
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
Tak to je naprosto stejný výpočet, ale jiné vyjádření.
Doplňuji:
Manager byl ale určitě mladý !
Upravil/a: mosoj
4Kdo udělil odpovědi palec? johana 56, briketka10, zzzzz, gagaga
před 3933 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Z 1250 je 125 10%,125:2=62,50(To je 5%)sečtu 125+62,5=187,5 a to by mělo
být těch 15%
Pravda,poněkud krkolomný výpočet,,,
0 Nominace Nahlásit |
Procenta počítám většinou podle prvního způsobu. Klasická trojčlenka
tak jak nám ji učily na základce je na výpočet procent ideální.
100 %................ 50
7 % .....................x
Jedná se o přímou úměru takže 7 × 50 : 100 = 3,5
Co se týče mladších lidí které znám ze svého okolí, tak jim procenta
dělávají problémy. Dost za to asi může změněná výuka na ZŠ.
3Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, zzzzz, gagaga
před 3933 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ona je spousta způsobů, taky záleží na tom CO a Z ČEHO počítáš. Třeba u tohohle konkrétního příkladu je klasické roznásobení ala kalkulačka (1. způsob) až příliš složité, se divim žes ještě nevytáhla trojčlenku s klasickým zápisem :))
Ten druhej způsob to už je takový zjednodušení pro hlavopočty, je to vlastně to co píše lahny, dostaneš z toho jedno procento a pak vynásobíš sedmi. Ale protože se pohybujeme v desítkový soustavě, tak největší zjednodušení je roznásobení na 100, protože pak stačí jedna jediná operace a to násobení dvěma (a to umí každej).
Předvedu:
Hledáš 7% z 50ti, což znaměná že hledáš 3,5% ze 100 (a je hotovo)
Jediný co stačilo je (jak jsem říkal) druhou hodnotu znásobit 2ma (50×2=100) a protože druhou hodnotu si 2ma znásobila, tak aby jsi dostala ten samý výsledek, musíš první hodnotu 2ma vydělit (7:2=3,5)
0 Nominace Nahlásit |
Nás učili na ZŠ trojčlenku, jak popisuje Suaeda. Všechno záleží na učiteli, ten dobrý prostě naučí. Jakkoli nemám rád matematiku, tak zrovna trojčlenka je velmi užitečná a v praxi ji člověk potřebuje velmi často. Ten vysokoškolák asi nebude příliš produktivní, jestli nezvládá ani jednoduchou matematickou operaci.
0 Nominace Nahlásit |
Já osobně používám tento způsob:
hodnota:100(100 procent)= x(hodnota 1%).y(potřebné procento)= výsledná
hodnota
např. 1000:100= 10.50= 500
0 Nominace Nahlásit |
ten pán manažer také počítal procenta trojčlenkou, ale vznikla mu z toho rovnice o dvou neznámých a vůbec neměl daleko ke kvadratické 🙂
ano, na takovejhlech příkladech se pozná, jestli někdo rozumí matematice 3.třídy :))
třeba to co uvádím (zjednodušení výpočtů) se dá využít například u převodu m/s na km/h; na základní škole se učí že je nutné danou hodnotu vynásobit 3,6 , ale jak to jednoduše spočítáš bez kalkulačky… stačí si uvědomit co vlastně znamená „krát 3,6“; je to vlastně 2*2 a odečteš 1/10 výsledku
čili když máš údaj 13m/s a máš ho převést na km/h, stačí ti uvažovat 26..52..(-5,2)..(-2–3,2)..46,8
teoreticky by se to dalo sečíst i přes trojku, protože 3,6 je vlastně něco krát 3 + 2 krát předchozí výpočet lomeno 10 (protože 6ka je 2násobek 3ky), takže když máš 13m/s…39+7,8=46,8
ale já vás nechci nudit ;)
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2637 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1349 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1066 | |
Kelt | 1006 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |