Samozřejmě, že to vím, ale jde mi o jinou věc.
U benzín/naftového auta prostě zajedu na benzínku a vezmu za dvě stovky a
jedu dál. Jenže tady u těch elektromobilů asi nemůžu jen tak nabít za
dvě stovky že? Myslím že bych asi brzo oddělal baterii a stejně bych nikam
nedojel. Jak je tos tím nabíjením? To si musím spočítat, že ujedu 500km
do vybití a na této trase najít nabíjecí stanici?
Další příklad: U normálního auta vezmu třeba za 500 PHM a jezdím celý
měsíc do práce, což u elektromobilu asi nepůjde, abych nabil za 500 a
jezdil do výplaty. Prý je furt zaplé, takže se vybíjí ikdyž stojí?
Zajímavá 0 před 1721 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Z tohoto pohledu stejně, jako normální tankování tekutého paliva. Jen mnohem tenčí hubicí, bo batery zase tak velké proudy rádi nemaj. I kdyby to bylo 1:1, tedy jak dlouho jedeš, tak dlouho nabíjíš… je nepřijatelné. A to už jso nějaký výkony… Proti rychlejšímu nabíjení pak hovoří především rozvodná síť. Ta to prostě NEDÁ. Elektromobilita pro užití širokými zástupy obyvatel je prostě slepá větev… V jistých speciálních aplikacích je to dobré a výhodné, ale pro masové rozšíření je to holý nesmysl.
4Kdo udělil odpovědi palec? Funna, JájsemRaibek, kodl67, Jiří Bohumil
před 1721 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je to v podstatě stejné, jako jiné PHM. Nabíjení je sice rychlejší,
většími proudy než odběr při jízdě. Ovšem stále si ještě nutno
počkat podstatně déle, než když tankuješ PHM běžného typu. Elektrický
proud, v dostatečném „množství“, nemůže téct do baterie stejně
rychle, jako ostatní paliva hadicí. 🙂
Ale síť se tímto stejně poměrně hodně zatěžuje a v případě, že by
bylo možno nabíjet i „soukromně“ doma, pak by rozvodné sítě brzo
„zkolabovaly“. Takže i já si myslím, jak říká Edison, že toto je
slepá větev v dopravě. Elektromobilita je využitelná pouze
v jednotlivých případech a jako všeobecné rozšíření je, aspoň
prozatím, nesmysl. Co se týče baterií, nyní se používají většinou
LiIon, případně LiPol a tyto podstatným samovybíjením netrpí, takže
s tímto problém není. Rovněž jejich průběžné dobíjení není
problémem a tak je možno nabíjet jak „plnou“, tak i za 500. 🙂
A případný stálý pohotovostní odběr, který je i u jiných systémů,
je velmi malý a kapacitu podstatně nesníží.
Velká nevýhoda elektromobílů je rovněž podstatný nepoměr mezi hmotností
„nádrže“ (baterií) a množstvím „paliva“ (Ah) které se do vozu
vejde, oproti vozidlům klasickým (plechová nádrž) a litry- kila PHM, ve
kterých je „ukryto“ podstatně více energetického potenciálu.
4Kdo udělil odpovědi palec? Funna, JájsemRaibek, kodl67, Edison
před 1721 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nádrž má určitý objem a při určité rychlosti je určitá spotřeba paliva, respektive při určité ujeté vzdálenosti. No a elektromobil má baterii, která má určitou kapacitu a opět úměra, čím více ujedu, tím větší kapacitu z baterie vezmu a musím zase déle dobíjet. A když jsou tam ztráty, protože auto stojí a vybíjí se, tak se to podle toho spočítá. Ještě si pamatuji se školy, že poměr vykonané a přijaté energie se rovná účinnost.
2Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek, Kepler
před 1721 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Lithiové baterie se nemusí dobíjet do 100%. Je to obdobné jako s plněním nádrže benzínem. Jak je to se samovybíjením přesně nevím, ale myslím, že není podstatné. Samozřejmě za předpokladu, že elektroinstalace vozu je v pořádku.
2Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek, Pepa25
před 1721 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Základní typy nabíjení:
Zdroj: https://www.alza.cz/auto/dobijeni-elektromobilu
1Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek
před 1720 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Edison „1:1“
Pokud se nemýlím, tak v elektrických „čerpačkách“ jsou
rychlonabíječky, které auto nabijí výrazně rychleji než jak se běžnou
jízdou vybíjí. Něco jiného je doma dobíjení ze zásuvky, kdy se dobíjí
klidně celou noc. Ale je to omezení za to, že není třeba žádat o novou,
silnější, přípojku.
Dochy, tak znova: Ta „díra“ pro nabíjení je prostě malá. Spočítej si poměr spotřeby benzínu s tankováním. Toho prostě s elektikou nedosáhneš, kdyby ses podělal. Ono je jedno, jestli to bude 1:10, nebo 1:100. U kapalnýho paliva to bude někde kolem 1:100000, spíš ještě víc. Jen odhad, pořítat se mi to nechce.
Souhlasím, že je to stále nepříjemně pomalé ale není to 1:1. Možná 1:6–1:20 na rychlonabíječce. A benzín nebude 1:100000, Spíš tak 1:300 až 1:1000 čistého času (samotné čerpání). Pokud k tomu připočteš režii (projetí pumpou, placení,… ) tak to bude někde mezi 1:100–1:300
líbí se mi, že všichni ví, že elektroauta jsou nesmysl, ale nikdo s tím nic nedělá…automobilový průmysl drží ekonomiku této země a např. Škodovka už teď přemýšlí, kde vzít prachy a jak zaplatit pokuty za překročení emisí, které si vymysleli v Bruselu…a v celé Evropě je to podobné…by mě zajímalo, kdo má v úmyslu zlikvidovat ekonomicky Evropu a odkud jsou tyto politické tlaky…
" všichni ví, že elektroauta jsou nesmysl, ale nikdo s tím nic
nedělá"
🙂 Ví to akorát čeští důchodci na diskusních fórech.
nejsem důchodce a pokud se s někým o tomhle bavím, tak má stejný názor…nemůžu za to, že nedokážeš domyslet nesmyslnost elektroaut do všech detailů a návazností…problém není v elektroautech, ale v emisních limitech a od těch se to všechno odvíní…
Je potřeba se podívat na produkci emisí globálně. Tedy kdo je největšími znečišťovateli. Někde jsem četl, jak je Evropa na tom vlastně skvěle. S ostatními nikdo nic nedělá. Faktů je několik: Jedním je, že co nevyprodukujeme tady, prostřednictím konzumu vyprodukujeme někde jinde. Kdyby jinde začali dbát na čistotu při výrobě produktů pro nás – západní svět, výrobky by neskutečně podražily. Jenže je jednodušší už tak přiznivý vývoj ještě více tlačit k lepším výsledkům tady, u nás, než třeba v Emejrice, natož pak v Číně, kde nám v zásadě záleží na láci pro nás a při tom nás jejich ekologie zase tolik netrápí, přesto máme „koule“ na to jim spílat.
a jak jsi přišel na to, že díky elektroautům bide méně emisí???…ani
náhodou, jen se přesunou z měst k uhelným elektrárnám, kterých je
u nás pořád přes 50%, výroba baterií je ku..evsky neekologická a co
s nimi, až skončí jejich životnost, zatím nikdo neřeší…taky se
nemuví o tom, jak jsou tato auta hořlavá a že pokud chytnou, lidi uvnitř
ani nestihnou vystoupt…z výfuku dieselu EURO 6 můžeš dýchat, tak
pořád nechápu, co kdo má zájem na tom, aby automobilky z Evropy odešli
jinam, kde tahle buzetrace není a nás to ekonomicky položilo…nebo tu
zůstanou a auta jsou tak drahá, že si je nikdo nekoupí, takže šetři na
kolo a masti svaly na chození pěšky, protože když pominu koupi, tak
i provoz vychází stejně jako u benzinu, kdyby auto „žralo“
10l/100km…
a navíc jak píšeš – globální hledisko – kolik toho vyprodukují
letadla a lodě?? mnohonásobmě víc než auta, Čína a Amerika na nějaké
emise kašlou, tak proč to máme odesírat my??