Není to jen uměle vyvolaná kampaň automobilek, které jsou legislativně tlačeny k co nejnižším emisím? Elektrická auta zatím stojí zhruba 2× tolik, co srovnatelná se spalovacím motorem a polovinu jejich ceny tvoří lithiové baterie, které lse za 5 let dají odevzdat leda tak k recyklaci. Takže ekonomický provoz je jen chiméra. Dokonce není ani ekologický, protože elektroauta mají výfuk v elektrárnách. Aspoň zatím většinou.
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? kodl67, Ušel ventil, independent, aliendrone před 2265 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
A nejen výfuk v elektrárnách. Zatím nikdo neví, co s těmi bateriemi po skončení jejich životnosti. Už jsem to psal jinde. Další věc, kterou řešej zatím v Dánsku (myslím), je distribuce elektriky. Současné rozvody to tam přestávaj stíhat.
0 Nominace Nahlásit |
… a ta reklama v TV na ČEZ, neškodí prostředí a dává auto do nabíječky
0 Nominace Nahlásit |
Tak už ted je jasné že když vzroste prodej aut na el dobíjení tak
každý den vznikne v republice Black Aut – an electrical outage
navíc se budou muset postavit kvůli tomu aspoň 3 Temelíny , současná
síťovka spotřebu asi nepokryje – viz Norsko – https://www.euro.cz/byznys/elektrobudoucnost-v-praxi-v-oslu-neni-kde-nabit-auto-1374814
0 Nominace Nahlásit |
Jsem nadšen. Elektromobily jsou super. Nesmrdí a jsou modernější, bezpečnější.
Kvůli zaprděnejm dědkům, co se bojí inovace, zemřou příští generace :/
0 Nominace Nahlásit |
Jako přirozený důsledek existence monopolního kapitalismu a globalizace. Pardon, slovu monopol se kdysi po právu poněkud hanlivéhe významu (Dokonce existují takové komičnosti jako antimonopolní úřady a zákony – WOW!!), tudíž dnes používáme slovo oligopol a tváříme se, jako že monopolem není. :D :D :D
Přejít na elektřinu je sice po všech stránkách logické a dobré, jako vždy jde ovšem především o chechtáky. (kdo to zaplatí a kdo nesmí prodělat/utrpět ztrátu) Podle všech dostupných ukazatelů je „fosilní lobby“ na postupný přechod připravena, takže HURÁ, konečně se pohne se stavbou ITERu a nakonec dostaneme i tu „lacinou“ a ekologickou termonukleární energii. (která tu už mohla být 50 let) Veškeré ukazatele že to tak je tomu nasvědčují. Kdo na tom vydělá a kdo to ZAPLATÍ snad nemusím rozebírat. ;) :)
MOC DOBRÁ otázka!!!
0 Nominace Nahlásit |
Nic o elektrohisterii kolem sebe nevidím. Vidím histerii kolem CO2.
Co s elektrikou, když v Rakousku foukne do větrných elektráren? Ideální
je šoupnout do zrovna připojených elektromobilů. Nemusí se tedy zbytečně
svítit ve dne, aby se elektřina spotřebovala. Navíc, pokud se do celého
systému přidá nějaká „inteligence“, může v krizových špičkách
dodat elektřinu z elektromobilů zpátky do sítě. Vidím úžasné
potenciály. Navíc pak začínají dávat smysl všechny ty solární a
větrné elektrárny, které nedokáží dodávat konstantní výkon, což
elektromobily na nabíjení nepotřebují.
Spousta lidí poukazuje na to, že elektromobily mají „výfuk
v elektrárně“ a jak je to vlastně všechno špatně, když se to celé
spočítá. Ale počítá se u benzínů a naft celý proces jako
u elektromobilů? Co doprava ropy, zpracování, distribuce na benzínky. Když
se to posčítá všechno, tak na tom ty benzíny líp nejsou. Možná tak
hybridy, ty zajímavé jsou, jenže ty jsou zase složité a drahé.
Kouzlo elektromobilů a hybridů je v rekuperaci. Ta ušetří krom spousty
energie (v případě hybridů palivo i CO2), taky brzdové destičky, které
jsou jedním z producentů prachu, proti kterému se taky brojí.
No, a pak doporučuji se benzínofilům elektromobilem svézt. Pravděpodobně
pak změníte názor.
0 Nominace Nahlásit |
MonkeyKing>>>
V čem jsou elektromobily „modernější a bezpečnější“? Technologie z doby krále Klacka známá X desítek let. :( Je to prostě marketing – na elektromobilu se MNOHEM VÍC vydělá, no. ;) :D
porovnej se současnými auty, které jenom zaneřádí prostředí. A není pravda, že se na nich víc vydělá. Dnes už se prodávají za stejnou cenu jako každé jiné auto. Kupující spíše ušetří. Elektřina je dnes prakticky všude.
Aha… no co dodat. Někdy si zkus rozdělat elektromotor a pak spalovcí motor. Pak pochopíš, že přestože je oboje za STEJNOU cenu, je v tom značný rozdíl! ;) :D :D Hnedle pochopíš na čem se víc vydělá, xixixi!
BTW – dnešní auta nejen že nezaneřádí prostředí, ony ten vzduch vypouští dokonce čistší, než který nasávají – přesně jak píše Edison! ;) :D :D
Můžeš mi poslat nějaký odkaz na elektromobil stejně drahý, jako klasické auto se stejnými parametry? Možná i něco uniklo… ;) :D :D
Já teda přímo v elektromobilitě pracuju… A nemyslím si, že bych byl zaprděný dědek, ani že bych se bál inovací. Jen ve svym věku vím moc dobře, že elektromobilita není jen to auto, nebo tramvaj, nebo lokomotiva, nebo trolejbus… Ono je to kapku složitější… Jenže to veřejnost vůbec nevidí. Jednak to nechce vidět, ani není žádoucí, aby to veřejnost v širších souvislostech viděla.
Na tohle se mi líbí jedno: Těžit lithium NE! Úložiště jadernýho odpadu NE! Tepelný elektrárny NE! Jaderný elektrárny NE! Vodní už nemáme kde, přečerpávačka není elektrárna, ale úložiště a to stejně postavit nemáme kde… ale elektriky se chce čím dál víc.
Ono to chce myslet přecijen kapku jinak.
Mimochodem už nejmíň euro 5 vypouští čistší vzduch, než nasává. Co je na elektromobilu může být i na fosilnim autě. A co má druh pohonu společnýho s bezpečností opravdu nevím.
Všichni tihle všeználkové by si měli uvědomit, že jediná ekologická energie, ať už jakákoli, je ta, která se NESPOTŘEBUJE!!
Nespotřebuje, nebo dokonce rekuperuje (vrátí), to právě elektromobily a hybridy, na rozdíl od konvenčních spalováků, umí. A že to je nějaké energie…
Nezrekuperuje se žádná energie, kterou do systému před tím někdo nenacpe. To by bylo perpetuum mobile. A ztráty nejso nulové. Abych tak řekl, účinnost elektropohonů se přes 80% v těch nejlepších případech počítat nedá. V brzdě je to podobné. A jsme rázem sotva na 60%. Navíc… rekuperace má jednu podstatnou nevýhodu: V malých energiích se rekuperovat ani nedá. A těch problémů kolem rekuperace je ještě mnohem více.
Doporučuju se nějakým elektromobilem svézt a pozorovat, co vlastně
dělá a jak se popasuje s tou rekuperací.
Samo, že energii nevyrábí. Ale když vyjede do kopce, tak z kopce dokáže
část energie vrátit do beterií. TO je rekuperace.
Funguje u šalin (tramvají), trolejbusů, vlaků a už i v autech.
S tou rekuperací to není až tak významné. Ve skutečnosti dělá úspora jen několik málo procent. Ale furt je to lepší, než zbůhdarma přeměňovat kinetickou energii na tepelnou (v brzdách).
Já se tedy k zaprděným dědkům nepočítám, i když jsem důchodce. Nejspíš jsem inovacemi přispěl víc, než kdejaký mlaďoch, který ani neví, jak prd vzniká. O širších souvislostech raději nemluvě 🙂