Avatar uživatele
postcd

Jak často se nabíjí autobaterie ročně, jestli vůbec?

běžná baterie, auto z roku výroby 2006 a po vypnutí motoru téměř nikdy nespotřebovávám elektřinu, denní svícení pomocí led světlometů

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3625 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Pokud je baterie a celá elektroinstalace v pořádku a s autem se pravidelně jezdí, neni třeba vůbec nabíjet

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
orwell

Je pravda, že při běžném provozu akumulátor obvykle nedobíjíme, protože je dobíjen alternátorem, ale: K plnému nabití akumulátoru ve vozidle nemůže nikdy dojít, protože zdrojová soustava, lépe řečeno regulátor alternátoru, je nastaven tak, aby nedocházelo k plynování. Tj. na max. hodnotu 2,4 V/článek. K plnému nabití je však potřeba vyššího napětí (asi 2,7V/článek) a rovnoměrné plynování všech článků je jedním z ukazatelů správného nabití. To zdrojová soustava vozidle nemůže zajistit, proto se doporučuje nabití akumulátoru vhodným externím nabíječem, nejlépe mimo vozidlo (není však bezpodmínečně nutné) tak alespoň 1 x ročně. Další důležitá věc je, aby nabíjecí proces vycházel ze stavu, kdy je akumulátor vybitý na spodní dovolenou mez, tj. 1,7V /článek. Jen v tomto případě se chemických reakcí účastní veškerá aktivní hmota na deskách. Hmota, která se toho neúčastní delší dobu podléhá nevratné sulfataci, což snižuje kapacitu akumulátoru a zvyšuje jeho vnitřní odpor. Takže správně nabíjení by mělo předcházet vybití akumulátoru na spodní dovolenou mez, pokud je jeho svorkové napětí větší jak 1,7 × 6 = 10,2V (u 12V olověného akumulátoru). Pak teprve nabíjet až do znaků plného nabití. Existují nabíječe, které toto vše dokáží zajistit, otestovat a změřit některé parametry akumulátoru. Tohle všechno nedělá prakticky nikdo a tak nezřídka po 4 letech odchází. Uvedených 8 let je podle mě úctyhodný věk akumulátoru a už má nárok. Ještě na okraj. Správně fungující zdrojová soustava vozidla se vyznačuje napětím v rozmezí 13,8V až 14,4V naměřeným na svorkách akumulátoru při nastartovaném motoru.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
zzzlatokopka

2006 je už stará, pokud máš nafťák, tak snad ani nenastartuješ:-(((

Já mám baterii 2009 (varta) a už zvažuji koupit novou, když mrzne parkuji na kopci, abych se ráno rozjela ☹

Baterie se nabíjí jen když je vybitá, není tam roční interval, někdy ji není potřeba nabíjet roky. Někdy už bohužel nejde nabít:-(((

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cukrar

Při normálním provozu, není třeba nabíjet.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Při běžném provozu ( ale co to je běžný provoz ?) se Aku baterie stačí dobíjet za chodu z alternátoru. Nemusí to být ale vždy pravda. Záleží na poměru počtu startů a najetých kilometrů ( délce chodu motoru) a doby stání vozidla. Pokud budeš popojíždět po městě ( hodně startů málo motohodin) budeš AKU muset dobíjet.
Dále není pravda že auto v klidu nic nebere. Vždy je tam nějaká mála spotřeba řídící jednotky někdy i autorádia. Pokud necháš stát auto 2 měsíce a neodpojíš AKU baterku bude baterie za tu dobu téměř vybitá i když vyjmeš klíčky.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

za normálních okolností ji průběžně dobíjí alternátor. tudíž pokud vše funguje tak jak má nemusíš ji doma nabíjet.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek