Pokud je baterie a celá elektroinstalace v pořádku a s autem se pravidelně jezdí, neni třeba vůbec nabíjet
0 Nominace Nahlásit |
Je pravda, že při běžném provozu akumulátor obvykle nedobíjíme, protože je dobíjen alternátorem, ale: K plnému nabití akumulátoru ve vozidle nemůže nikdy dojít, protože zdrojová soustava, lépe řečeno regulátor alternátoru, je nastaven tak, aby nedocházelo k plynování. Tj. na max. hodnotu 2,4 V/článek. K plnému nabití je však potřeba vyššího napětí (asi 2,7V/článek) a rovnoměrné plynování všech článků je jedním z ukazatelů správného nabití. To zdrojová soustava vozidle nemůže zajistit, proto se doporučuje nabití akumulátoru vhodným externím nabíječem, nejlépe mimo vozidlo (není však bezpodmínečně nutné) tak alespoň 1 x ročně. Další důležitá věc je, aby nabíjecí proces vycházel ze stavu, kdy je akumulátor vybitý na spodní dovolenou mez, tj. 1,7V /článek. Jen v tomto případě se chemických reakcí účastní veškerá aktivní hmota na deskách. Hmota, která se toho neúčastní delší dobu podléhá nevratné sulfataci, což snižuje kapacitu akumulátoru a zvyšuje jeho vnitřní odpor. Takže správně nabíjení by mělo předcházet vybití akumulátoru na spodní dovolenou mez, pokud je jeho svorkové napětí větší jak 1,7 × 6 = 10,2V (u 12V olověného akumulátoru). Pak teprve nabíjet až do znaků plného nabití. Existují nabíječe, které toto vše dokáží zajistit, otestovat a změřit některé parametry akumulátoru. Tohle všechno nedělá prakticky nikdo a tak nezřídka po 4 letech odchází. Uvedených 8 let je podle mě úctyhodný věk akumulátoru a už má nárok. Ještě na okraj. Správně fungující zdrojová soustava vozidla se vyznačuje napětím v rozmezí 13,8V až 14,4V naměřeným na svorkách akumulátoru při nastartovaném motoru.
4Kdo udělil odpovědi palec? Hlada, Mc Merkurion, wendyX, gecco
před 3594 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
2006 je už stará, pokud máš nafťák, tak snad ani nenastartuješ:-(((
Já mám baterii 2009 (varta) a už zvažuji koupit novou, když mrzne parkuji na kopci, abych se ráno rozjela ☹
Baterie se nabíjí jen když je vybitá, není tam roční interval, někdy ji není potřeba nabíjet roky. Někdy už bohužel nejde nabít:-(((
3Kdo udělil odpovědi palec? annas, Mc Merkurion, gecco
před 3594 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Při běžném provozu ( ale co to je běžný provoz ?) se Aku baterie
stačí dobíjet za chodu z alternátoru. Nemusí to být ale vždy pravda.
Záleží na poměru počtu startů a najetých kilometrů ( délce chodu
motoru) a doby stání vozidla. Pokud budeš popojíždět po městě ( hodně
startů málo motohodin) budeš AKU muset dobíjet.
Dále není pravda že auto v klidu nic nebere. Vždy je tam nějaká mála
spotřeba řídící jednotky někdy i autorádia. Pokud necháš stát auto
2 měsíce a neodpojíš AKU baterku bude baterie za tu dobu téměř vybitá
i když vyjmeš klíčky.
0 Nominace Nahlásit |
za normálních okolností ji průběžně dobíjí alternátor. tudíž pokud vše funguje tak jak má nemusíš ji doma nabíjet.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek