Přišel čas na skončení smluv na dva roky. Byli dvě smlouvy jedna dříve a druhá o měsíc déle. Přechod na dobu neurčitou. Měsíc před skončení té první, co byla na Internet, jsem zavolal na operátora, protože na stránkách byli varianty na prodloužení buď s telefonem (a tím i dražší) nebo úplné ukončení. Tak jsem se dotazoval na podmínky a vše kolem. Vše jsem si nahrával, když si to i oni nahrávají. Pán mě ujistil, že nic nemusím dělat, že je to jen změna z doby určité na neurčitou. A, když to chci tak mít bez splácení telefonu, tak ať nic neodklapuji, že to jen přejde na tu neurčitou dobu a nic se nezmění jen se i zlevní o 15kč, jinak to půjde úplně za stejných podmínek dál, jako to bylo. U té druhé na neomezené volání, která měla skončit další měsíc říkal, že nic lepšího a levnějšího nemá. A, že to bude to samé. Pokud něco bude mít ozve se. Já mu řekl, že by mi to, co jak bylo stačilo. Po dalším měsíci jsem zjistil, že nejde internet (nepoužíval jsem jej, byl jsem doma ne na cestách, doma mám jiný), tak kontaktuji operátora a tam mi řekli, že Internet byl zrušený. Jestliže chci, že mi jej zaktivují, tak už stejně nejezdím pryč, tak, že to zatím nechám bez něho. Jenže problém nastal u toho volání, po 3 dnech mi přišel mail, že to zvyšují z 298 Kč na necelých 700 Kč. Zpětně jsem odepsal , že na tak vysokou částku nemám, že jsem už nějaký čas bez příjmu, protože se musím i starat o mamku po těžké operaci. A nemohu ani platit státu a tím i bohužel dlužím. Okolnosti vedou, že to nemohu přijmout. Takže nemám na nic, kde by se výdaje zvýšili. Upozornil jsem na tu situaci. Také jsem se zastavil přímo na klientském centru toho operátora, a tam také stále nabízeli jen nesmyslné tarify. Já měl tu výhodu, že jsem mnoho let u toho samého operátora, nebral jsem si telefon, který bych mu musel splácet v tarifu. Nikde nic rozumného mi nenabídli, ba ještě horší podmínky, vše jsem musel odmítnout vždy. Platil jsem 8 let 298 Kč neomezené volání a sms do všech sít + 500MB Internet. Potom jsem měl 3GB do Notebooku, které jsem získal zároveň s koupí Notebooku před lety. Takže další měsíc po skončení smluv mi přišlo. Což je logické 369Kč, byla tam část ještě internetu. Ale další měsíc těch necelých 700kč? Volám na operátora, a co mi netvrdí? Že mám u nich smlouvu, kterou musím vypovědět a výpovědní doba X měsíců? Tamta skončila, ale je nová? Já jsem žádnou jinou smlouvu neschválil? A neměli by obě strany souhlasit a ne jen jedna? A jak to, že mám něco vypovědět, když jak tvrdí je na dobu neurčitou? Pak přišlo, že jim dlužím 351 Kč a nyní 649 Kč a ještě druhý den 1150 Kč? Tak co vy na to, jak to řešit? A je dobré přejí k nějakému i třeba Virtuálnímu operátorovi za volání 299 Kč?
Jak by jste to řešilii vy s operátorem?
Zajímavá 0 před 1498 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
I smlouva na dobu neurcitou ma nejakou vypovedni lhutu. Kdyz nejste spokojen, tak zmente operatora, pokud jinde dostanete lepsi nabidku. Zrejme doslo k nejakym zmatku kdyz jste volal na linku operatora. Jestli jste jim ti vysvetloval tak, jako nam tady, tak to bohuzel neni moc s podivem.
0 Nominace Nahlásit |
Hele ta druhá část je trochu zmatená.
Pokud Ti operátor změnil podmínky, máš nárok na ukončení smlouvy. Pokud
s Tebou telefonicky něco řešil a pak se zachoval jinak, máš nárok na
reklamaci služby. Mám třeba info od zahraničního rektora, že při
telefonickém zřizování smlouvy mu operátor potvrdil že volání v rámci
EU bude mít zdarma (zřejmě došlo k nedorozumění kdy zástupce operátora
myslel pohyb v rámci EU a volání do ČR ale lektora zajímalo volání
z ČR někam do Litvy) Vysoký účet reklamoval, sdělil že slíbeno bylo
volání v rámci EU zdarma, operátor zkontroloval u sebe záznam hovoru a
uznal že má pravdu. Volání do Litvy měl pak dále zdarma.
takže podle mně pokud nemáš odsouhlasené nové podmínky, reklamuj. Pokud Ti bylo po telefonu operátorem něco sděleno a teď to neplatí, reklamuj.
Bacha operátor má právo Ti návrh nových podmínek sdělit způsobem obvyklým pro komunikaci mezi operátorem a Tebou. O2 si to před časem vykládala tak, že na změny podmínek upozorní v 3 stránkovém pravidelném vyúčtování vložením jedné krátké větičky.
0 Nominace Nahlásit |
Jasně, že je potřeba dodržet výpovědní lhůtu, když máš smlouvu na
dobu neurčitou.
Pokud ti nevyhovuje cena a telefonát máš nahraný, zkontroluj informace,
které ti byly poskytnuty.
Můžeš se buď informovat u svého stávajícího operátora nebo smlouvu
ukončit v souladem s výpovědní lhůtou.
0
před 1498 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Výpovědní doba u smluv s operátory činí 30 (kalendářních!)
dnů.
Výpověď musí být písemná a bývá dobré si nechat její převzetí
potvrdit druhou stranou.
V popisovaném případě bych poradila reklamaci s odvoláním na tel.
rozhovor.
Ideální by bylo připojit záznam (kopii!) toho telefonátu.
Počítejte s 30 dny na vyřízení reklamace.
Je to sice otrava, ale asi „nejlevnější“ cesta > operátor by Vám
měl účtovat jen to, co jste si sjednal.
Jestli Vám jde spíše o rychlost, dejte písemnou výpověď a po
uplynutí 30 dnů budete mít od tohoto
operátora pokoj. Ovšem za tu výpovědní dobu pravděpodobně operátor
naúčtuje „novou“ cenu.
0
před 1496 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
A když nebylo odsouhlaseno oběmi stranami? Tak v prvním telefonátu to říkal jasně a ještě jsem to nechal, aby to znovu zopakoval a tvrdil to stejné dokonce u obou smluv. Jenže, až to změnili, tak teprve ti další to začali říkak jinak právě.