Avatar uživatele
Kepler

Existuje ještě výrobce jednoduchých aut? Dopravu a přepravu zajistí stejně dobře, a to za zlomek ceny.

Nemyslím třeba něco, jako indická Tata, případně další výrobci pojízných kabelek. Jedná se mi o normální auta, dejme tomu střední třídy, ale bez různých serepetiček (vyhřívání všeho druhu, asistenty rozjezdu a parkování, ABS, ECS, adaptivní tlumiče, 10 airbagů, 10tistupňové převodovky, 10 reproduktorů, robotické spojky, atd. atd. Všechno dohromady to váží minimálně pět metráků a máš několikanásobnou šanci, že se něco pos…Nehledě na to, že si sám neopravíš nic.

Zajímavá 0 před 3070 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
FreeSTONE

Podle mého názoru takový výrobce není… zejména kvůli emisním a bezpečnostním standardům je to obtížné. Navíc každý „asistent“ něčeho vypadá v reklamách dobře – hlavně jako „pokrok“, protože člověk něco dalšího nemusí. Máme tak spoustu zbytečných „asistentů“, které lidem ušetří např. pohyb rukou, mačkání tlačítka a podobně.

Podle mého názoru by takový výrobce našel svoje zákazníky rychle. Představuji si auto na způsob VW Golf Mk.3 (hatchback, kombi, pickup, van), pár tlačítek na palubce, pár páček… manuální stahování okýnek, snad možná ABS a posilovač (řízení i brzd). A ještě centrál bych nechal, jako „komfortní“ vlastnost. Všechny díly co nejjednodušší, což jednak zvyšuje spolehlivost a jednak snižuje cenu oprav i náročnost „diagnostiky“. Kdyby mělo spotřebu kolem 5ti litrů a stálo, řekněme, 100.000 Kč, podle mě by to byl perfektní „entry level“ pro začínající řidiče… a mnohým by stačilo prostě pořád.

Upravil/a: FreeSTONE

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Nevím, co považuješ za zlomek ceny. U nás je nejlevnější Dacia Sandero cca 165,000 Kč.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
isteron

Kúpil som Sandero za 6 000 €, dal do neho ešte namontovať rádio, klimatizáciu, cúvací senzor, zimné pneumatiky na diskoch, takže cena stúpla na 7 500 €. So sériovým katalyzátorom, ABS, posilovačom ap. Nie je to motor typu Š mb 100 z r., 1964 ale vstrekovanie viacbodové MPI, obsah 1,4 ccm. Sú už iné normy, tak si nepomôžeš.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
střevo

ty vole dyť Trabant stál 42, a Š-105 stála 54, čili by to dneska bylo 291 400,– za Tráboše, a 380 000,– za toho šmejda, co jel z kopce 130km/h

ale ty asi myslíš něco jako MB 190, to jó, to by chtělo něco takovýho, jenže ty najeli milión Km aniž by museli do servisu, a výměnu oleje si dělali lidi sami, tak to už dneska ve vyspělým kapitalismu nejde, to by příživníci (manažéři) nic nevydělali

Upravil/a: střevo

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Moc jich není, ale občas se dá něco najít i v autobazarech, já jsem si na http://autoba­zar.biginzerce­.cz/ jednoho takového všiml, ale hned bylo prodané

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Kepler

ty střevo, za šokialismu to platilo za luxusní zboží vyráběné jen v sériích řádu desítek, max. stovek tisíc. Dnes se vyrábí v sériích až miliónových a to ještě na společných platformách i motorech napříč různými značkami po celém světě. Nemusím ti vysvětlovat, jak tím klesly náklady na vývoj i výrobu, že?

před 3070 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Co toto? http://www.segway-brno.cz/segway-vs-auto

před 3070 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

isteron: jistě, motory musí být modernější (emisní normy), ale proč si nikdo nemůže koupit jednoduché auto nenáročné na údržbu a bez pičučinek, o které nestojí?

před 3070 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

Drap: to není střední třída, jen malé 4 m auto. A taky obsahuje v základní výbavě ESP, ESC, ASR, CSV…

před 3070 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
cukrar

Protože bezpečnost vozidel je třeba více, jak potřeby a znalosti řidičů.

před 3069 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek