Avatar uživatele
jirka21kufr

Do jakých otáček u OA Peugeot 206 SW vytáčet dieselový motor, aby správně táhl?

Do jakých otáček vytáčet dieselový motor, aby správně táhl (Peugeot 206 SW)

Dobrý den,
rád bych se zeptal, koupili jsme auto Peugeot 206 SW, 1.9, ale potřeboval bych vědět, do jakých otáček vytáčet motor.
Četl jsem, že diesely není potřeba tolik vytáčet, tak řadím při 2000–2300 otáček. Ale když jsme kupovali auto od předchozího majitele, tak ten říkal, že dieselu je potřeba pořádně naložit (řadil při 3500–4000 otáčkách). Co je tedy vhodné?
Musí se motor takhle vytáčet, aby dobře táhl? Jel jsem do strmého stoupání a motor už netáhl (při 2500 otáčkách).
Děkuji za odpověď.

Upravil/a: annas

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? nyjono před 2287 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
dubraro

Diesely obecně pracují při nižších otáčkách než motory zážehové a také při nižších otáčkách dosahují plný točivý moment. Tomuto dieselu je možná „potřeba naložit“ protože motor 1.9 (asi 51 nebo 55 kW) je starší konstrukce a na to auto docela slabý. Vytáčení může být nutné, zejména při naloženém autě. Můžete být pak nepříjemně překvapen spotřebou.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
casey

Nejvyssi tocivy moment u dieselu je nekde ve strednim pasmu otacek, pak klesa. U benzinu tocivy moment s otackami stale stoupa. Proto diesel neni treba tolik tocit. To ovsem neznamena motor podtacet, to mu take nedela dobre. Usazuje se karbon atd. Idealni otacky bych videl mezi 2000–2500, samozrejme pri klidne jizde a konstatni rychlosti muze tocit i daleko mene a take cas od casu mu trochu nalozit take prospiva. Predpokladam, ze na dalnici pri 130km/h uz ke trem tisicum mit muze. Ale roztacet pres 3500 uz si myslim, ze je zbytecny. Diky klesajicimu tocivemu momentu uz akcelerace klesa a je to spise trapeni. Kazde auto to muze trochu jinak a casem sam prijdete na to, co tomu vasemu vyhovuje. Pisu obecne, 206ku neznam.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek