Ja, jak jsem to zjistila, jsem si nejen nechala dolit kapalinu, ale i nastrikala spray na konfliky i u sporaku:) Ted uz se mi otaci vsechno!!!
Upravil/a: cappuccino
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone, Filip84 před 786 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pokud neubývá, tak není důvod dolévat. Stačí občas kontrolovat. A pokud ubývá, tak je potřeba najít příčinu, doléváním se to neopraví.
Upravil/a: elkon
4Kdo udělil odpovědi palec? led, Dochy, aliendrone, cappuccino
před 786 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mohu odpovědět i jako chlap?
Hydraulickou kapalinu v nádržce pro brzdy a pro řizení je třeba
kontrolovat (občas, pokud nejsou problémy, klidně stačí v rámci
servisního intervalu). Pokud je třeba dolévat, je něco špatně a měl by se
na to podívat někdo v servisu. Mám asi 6 let P Partnera, předtím jsem
měl feldu. Felicie snad byla ještě bez posilovače řízení, Partner jej
má. Nikdy se mi žádná z těchto kapalin z vozu neztratila. U Felicie bylo
třeba občas dolít trochu motorového oleje, v Partnerovi se mi neztrácí
vůbec (alespoň ne tolik, abych si toho během jednoho intervalu pravidelné
výměny mohl všimnout)
2Kdo udělil odpovědi palec? led, aliendrone
před 786 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
„technické a univerzálne“ typy ľudí to vedia. Ostatní spoliehajú na … nasleduje dlhý zoznam členov rodiny, priateľov a známych, firiem, Pána Boha, UFO a …
Poznámka:
Medzi kvapalinami je rozdiel ako medzi senom a slamou. Mnohí si to mýlia.
Malá kontraotázka: „Ted uz se mi otaci vsechno!!!“ naozaj? Aj to čo sa otáčať nemá?
Upravil/a: led
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 786 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nejsem dáma, ale vím , že kdo maže, ten jede. Proto dámy dolévejte své ELEKTRICKÉ posilovače řízení přinejmenší jedním kanystrem, raději 2!! ;) :D :D
Ale teď vážně. V dnešní době na autě najít hydraulický posilovač je unikum, elektrický už měla např. i Fóbie jednička myslím. (NJN, zhovadilý greendeal, který nám diktují idioti ze ZLOunie nás připravil o hydrauliku, která oproti elektrice měla skvělou odezvu.)
Tudíž dámy NEPLAŠTE, pokud nemáte vykopávku, tak téměř jistě budete mít elektrický posilovač a do něj opravdu dolévat nic netřeba. Jakkoliv nepochybuji, že pokud s takovým autem přijedete do servisu, tak vám ho VELMI ochotně „doplní“. ;) :D :D
A pokud máte hydraulický posilovač, tak nejenže je potřeba kontrolovat stav hladiny hydr. kapaliny (podobně jako stav motorového oleje či chladící kapaliny), ale BACHA, je třeba i pravidelně (dle servisních intervalů) ji MĚNIT a to i když se neztrácí)! :)
Dochy>>> Feluše měla ffšechno! I posilovač řízení (hydraulický), airbagy, ABS, okénka v elektrice včetně šíbru…, pochopitelně jako příplatkovou výbavu. ;) :)
0
před 786 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Alien: „pochopitelně jako příplatkovou výbavu.“ – no jasně…
Takže neměla 😉
Capuccino: „Samozrejme jsem prenechala vse odbornikovi, ktery se sam divil, ze
to bylo tak snadne.“ – pokud ten odborník sledoval vůz i před tím, asi
bych se zamyslel nad výměnou. Odborníka… 😉 Osobně tohle nechávám na
servisákovi, sám zběžně zkontroluju čas od času, nebo když mám pocit,
že by něco mohlo být špatně (přeci jen je to kontrola, kterou zvládne
i laik) ale reálně jsem zatím nikdy neměl problém s únikem těchto
kapalin, pokud byl problém, bylo to horší… (auto s tendencí nebrzdit a
přitom jít do smyku – zátěžový regulátor brzd, nespolehlivý
posilovač – no kapalinou to není a prachy zrovna do tohohle už asi rvát
nebudu, i když jednou to vypadalo dost nebezpečně – při zastavování mi
najednou „ztěžknul“ volant – dojížděl jsem proti zdi a auto jsem
potřeboval stočit, abych parkoval u zdi – klídek, pohodička, jednou
rukou, druhou už jsme se skoro odpoutával…)
Dochy>>> Vyhřívaná zrcátka, cyklovač zadního stěrače,
ostřikovače světlometů, signalizace nezapnutí pásů… ;)
Takže MĚLA, ne jako dnešní plečky, které do výbavy nedostanou ani
rezervu, natož hever! ;) :D :D
Cyklovač zadního stěrače neměla. Pokud se nepletu, tak tam nebyl ani ten
stěrač 😉 Ostřikovače světlometů také ne. Štelování světlometů
měla nějakou pochybnou hydraulikou, která byla co 2 roky v pr… háji tedy
a stála něco kolem 1500 tuším ☹ Ve značkovém servisu mi vyměnili
žárovku s tím, že ta co jsem tam dal já je nějaká divná a světlomety
s ní nešly seřídit. Od této výměny jsem v mlze krásně viděl jak
pravý světlomet svítí doleva a levý hezky křížem doprava… (To až teď
s odstupem doby si říkám, že jsem jim to měl omlátit o hlavu, v té
době jsem si myslel, že to v servisu určitě udělali dobře a já mám
vlčí mlhu)
Ale jinak, po té, co jsem vychytal bolístky, byla spolehlivá, motor
relativně úspornej, i když slabej (50)… jen ta karosérie byla pak už pro
mně neudržitelná.
Dochy>>> Šak tě jen sejřím, klííííd. ;) :)
Třeba to vyhřívání zrcátek přišlo až s Feluší dvojkou myslím
(i tak bylo příplatkové). A dokonce Filcka měla i „palubní
počítač“, nekecám! Cpal se místo záslepky nad spínače světel. https://www.sp-el.cz/Palubni-pocitac-APRI-s-kompletni-sadou-snimacu-s-kabelazi-Felicia-d6.htm
Ale to již nebylo originální koncernové příslušenství, nýbrž soukromý
projekt. :)
BTW – cyklovač zadního stěrače BYL možný, k jeho instalaci sloužila „díra“ v pojistkovce ve 2. řadě relátek (myslím). Stačilo ho do ní jen zasunout. Stejně tak jako automatické rozsvěcení světel, stačilo jen zaměnit relátko. Ale s tím zadním stěračem si nejsem jistý. Jako na Fávech byl za příplatek, to si vybavuji, ale na Filckách snad už byl již v základu, nebo ne? Nwm… :)
Dekuji za prispevky. Samozrejme jsem prenechala vse odbornikovi, ktery se sam
divil, ze to bylo tak snadne. Ted to bude sledovat a pri pristim (brzkem)
servisu to opet zkontroluje.
Jinak panty dveri promazavam pravidelne ale o servo-rizeni jsem se nikdy
nestarala! Ono taky doposud porad fungovalo!
Sporak: to si spis delam legraci, ale kdyz uz jsem mela v ruce spray na peceni,
vzala jsem to jednim vrzem:) A sporak byl rad:):)
led: Ja to tusila, ze me vsichni budete mit za pitomou blondynu! Ale blondyna nejsem a mym ucelem bylo, pobavit vas!!!!