Avatar uživatele
Lotr2008

Dala vám matematika ve škole do života nějaké zkušenosti, které jste později využili? Co konkrétně?

Samozřejmě nemluvím jen o tom, že rozumíte procentům a umíte nakoupit, ale i o nějakých jiných schopnostech. Protože učitelé prý často říkají (a i nám říkali), jak je matika důležitá a jak učí děti kriticky myslet. Naučila vás kriticky myslet? Naučil vás integrální počet něco do života? Já myslím, že matika může ovlivnit pozitivně myšlení, aspoň nějak analyticky, ale kolik dětí se naučí dobře analyticky myslet?

Aby bylo jasno, já jsem vždy matematiku měl rád a studoval jsem na ČVUT, ale připadá mi, že někdy je matematika ve škole učiteli přeceňovaná, aspoň dnes, tak, jak se učí, ale platí to i pro minulost a možná to bude platiti i pro budoucnost.

Proto mi třeba přijde povinná maturita z matematiky jako blbina.

Zajímavá 5Pro koho je otázka zajímavá? Alesh, paul1, orwell, aliendrone, Ametyst před 686 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
magorvkleci

Ano. A když tak o tom přemýšlím, tak z celé školy mi do života něco dala jenom matematika.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Škola ti nedává zkušenosti, ty získáš praxí, škola ti dá znalosti.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Ametyst

Matiku jsem velmi pomalu, ale důkladně, začínala mít ráda s věkem. Zkrátka jsem k ní dorostla. Integrály už nepohrdám, protože pomocí nich lze spočítat i plochu obrazce. Možná měli učitelé a profesoři zmínit její praktické využití, např. jak je užitečná v hvězdářství nebo pro námořníky. Hned by byla zábavnější.
Na matice se mi také líbí, že tvrzení se musí dokázat. Neexistuje věřit blbostem.
Navíc- znáte ten úžasný pocit, když se dopočítáte správného výsledku? To žádné okecávací vědy nenahradí. 😉
Maturita z matematiky má ve školách správné místo. Co už by se děti měly ve škole naučit, když ne číst, psát a počítat?

Upravil/a: Ametyst

2 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?aliendrone, orwell Nahlásit

Avatar uživatele
Malvína

Přiznávám, že já byla na matiku jantar. Čeština byla srdcovka, ale matika mě dokázala potrápit. V běžném životě se mi ale základy hodily mnohokrát – nejen zmíněná procenta, ale i obvody nebo obsahy. Běžné počty – vysoká čísla, která nedám z hlavy počítám na papíře. Doma nemám ani kalkulačku, v nouzi tu v mobilu. V podstatě je i nutná pro finanční gramotnost. Každý by si měl umět vypočítat výdaje nutné, rezervy, výdaje “pro zábavu”, vést nějaké záznamy o výdajích, i v procentech. V případě financích potíží jde pak jednodušeji přemýšlet nad tím, kde ušetřit a kolik. Matematika je každý den kolem nás všech.

Upravil/a: Malvína

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Absolutně NESOUHLASÍM. Když už nic, tak matematika tě naučí konstruktivně myslet, takříkajíc s „tahem na bránu“. Pro mnoho lidí je takový způsob myšlení NEZBYTNÝ, pakliže se mají dopracovat k nějakému výsledku. Pro jiné stačí „kupecké počty“ víc než dostatečně na celý život (kdyby je alespoň uměli POŘÁDNĚ, třeba si spočítat výplatu).

Fakt, že naše školství je nesmyslně provozováno ještě neznamená, že je exaktní věda (a potažmo její královna!) nanic. Také bych se mohl postavit a vřískat na zbytečně promrhané okamžiky života hodinami hudební a výtvarné výchovy. Nebo se ptát K ČEMU je mi znalost životopisu a díla mistra Jana Husa (taková vědomost se u běžného člověka dá snad uplatnit jen při sledování TV soutěží)? A to jde jen o „blbou“ češtinu, místo ní si můžeš dosadit jakýkoliv JINÝ jazyk. S matematikou to NEJDE, je jen JEDNA – dokonale univerzální.

Když jsme u toho ČVUT, tak JAK např. chápeš Einsteinovu OTR? Jsi těch, kteří se spokojí s dvourozměrnou animací kuličky prohýbající natažené prostěradlo svojí tíhou? TAKOVÁ je tvoje představa čtyřrozměrného prostoročasu? A je ti doufám jasné, JAK MIMÓZNÍ je to model?
NEBO
Prostě akceptuješ, že pro důkladné pochopení OTR je nezbytná znalost tenzorového počtu, protože NIC lepšího pro tento účel neznáme?

Ty si ve skutečnosti nestěžuješ na MATEMATIKU, ale na HLOUPĚ vedený školský systém včetně konceptu výuky. PROČ se učí budoucí (očividně) lopaty kavadratické funkce? K čemu JIM BUDOU? Zato procentům, která v životě VYUŽIJÍ věnují stejně (málo) času. Místo aby byli vyselektěni a nemrhalo se na ně něčím takovým (a naopak ta procenta a násobilka se jim vtloukala do hlavy o to VÍC, tupcům)?! Podobně jako se mrhalo časem, abych se JÁ naučil zpívat nebo malovat? TADY je zakopaný pes, nikoliv v matematice. 🙂

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Celý život využívám postupy, které jsem se učil v matematice. Integrály ani derivace jsem nevyužil. Spíš jen základní operace. Trojčlenku, rovnice o jedné a soustavu o dvou neznámých, goniometrické funkce, pravděpodobnost, Gaussovu křivku, při běžném rozhodování mi často pomohla Booleova algebra. Když vidím, kolik lidí si v poslední době neumí spočítat výhodnost složených tarifů, návratnost investic do úsporných zařízení a mají problém se logicky rozhodovat, jsem pro návrat matematiky do povinných maturitních předmětů. Troufám si myšlenku, že lidé neznající matematiku jsou snadněji ovladatelní.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
EKSOT123

Jednou po mě chtěl bezdomovec 20 Kč. Já jsem mu dal jenom búra a málem jsem kvůli tomu dostal přes držku. Takže matika je základ! Jinak mě matika celkem baví a kromě konkrétního praktického využití pomáhá člověku k celkové formaci osobnosti. Jako třeba aby byl důslednější při zkoumání věcí, odolnější vůči různému relativizování, dezinformacím, lacinému ateismu atd. Plácám, jenom s matematikou by to nešlo, základy musí být odjinud.

Upravil/a: EKSOT123

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Ty o maturitách naštěstí nerozhoduješ. Například tě matematika naučí logicky myslet. Aniž si to uvědomujeme, používáme matematiku všichni, v různých podobách v podstatě každý den.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
paul1

No to, že jsem zjistil, že jsem úplný magor, když jsem chtěl pomáhat vnukům se slovními úlohami a ani jsem s tím nehnul.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
VaclavZeman

Já jsem pro zvýšení znalostí, obzvláště v matematice, ale celkově za socialismu jsme se učili více než děti v dnešní době. Takové matematické či přírodovědné myšlení se hodí skoro všude, kdež to my – bývalí studenti Fildy, jsme dost nepraktičtí lidé.

Když jsme u toho ČVUT, na jaké fakultě jsi studoval? Protože jedna věc je mít vystudovanou elektrofakultu či jaderku a druhá věc je mít dopravní fakultu. Děkuju.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Školská matematika vám dá, ak sa naozaj učíte, základné znalosti a ich základné využitie spôsob získavania ďalších znalostí a základom logiky (pokiaľ premýšľate)
jeden zo školských príkladov:
Ak stojím na zastávke a čítam „autobus prejde od zastávky po nasledujúcu zastávku za 3 minúty, odchod o 4 minúty“. Skratkou peši to trvá 6 minút. Ako budem na cieľovej zastávke skôr. Peši, alebo autobusom?

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Ametyst

Aliendrone, s těmi kupeckými počty jsi mi připomněl výrok mého kamaráda: “ Na vystudování vysoké školy jsem si vystačil s trojčlenkou. ” 😁Vždycky jsem se nad tím řezala smíchy.

Avatar uživatele
orwell

Třeba to bylo myšleno tak, že trojčlenka u zkoušky vypadala takto: zkoušející, zkoušený a ten, kdo napovídal 🙂

Avatar uživatele
Ametyst

Orwell: Ne, opravdu myslel tu logickou operaci. 🙂 Tvé vysvětlení je také bezva vtipné, díky.

Nový příspěvek