Abych byl upřímný, tak jich nebude mnoho. Hlavně asi tu klasiku – číst, psát, počítat. To my také stačilo. Až později jsem se pak po škole začal sám zajímat o věci jako byla matematika, fyzika, jazyky, literatura či dějiny. Škola mi to svým nucením jenom znechutila. A tipuji, že nejsem jediný…
Lituji, že mne nenaučila např. finanční gramotnosti, to bych pak nebyl tam, kde jsem. Nebo že mne nanaučila nic o práci s duševním zdravím, nenaučila mne, jak se mám o své tělo zdravotně starat (to by mělo být součástí tělesné výchovy, styl výuky „zahrajem si fotbal“ toho moc do života nedá). Také mne nikdo nenaučil, jak se vlastně správně učit. Naučil to někdo vás v instituci, kde se jen učíte? Naučil vás někdo ve škole opravdu kriticky myslet, pracovat s informacemi, nenechat sebou manipulovat?
Dle mého je školství rigidní a je nutno ho reformovat, protože děcka se učí spoustu informací, jež nikdy nevyužijí. Jsem pro všeobecný přehled, je dobré učit o dějinách, i když je klučina na stavbě nevyužije, ale je nutno dané předměty vyučovat více prakticky. Ovšem jak, to nevím. Ale je nutno s tím něco dělat. Ovšem vládnoucí hlavy s tím asi jen tak něco do několika generací neudělají…
Upravil/a: Tonda Káňa
Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? Alesh, Drap, orwell, Lucyfer, Rokio, aliendrone před 117 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Učila jsem se ráda, a číst jsem uměla v předškolním věku. Nešpekulovala jsem, jestli předmět využiji v praktickém životě. Ve škole jsem se naučila pro život cizí jazyky, hodně užitečného z literatury, mnoho vím z přírodopisu, hlavně z botaniky. Už na základce jsem milovala chemii. Dnes potřebuji znalosti chemie i kvůli obyčejnému nákupu potravin.
5Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, da ny, aliendrone, cappuccino, Tonda Káňa
před 119 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
„To my také stačilo.“ Koukám, jak jsi dával ve škole pozor.
Ze školy se mi hodilo vlastně úplně všechno, jelikož jsem to pak jako
učitel předával (a předávám) dál. A nemusel jsem to nikde hrabat –
díky tomu, že jsem dával ve škole pozor, jsem to měl všechno v hlavě,
aniž bych tehdy plánoval, že budu učitel. Obzvlášť pozor jsem dával při
češtině, což se mi nyní hodí při práci korektora a při psaní knih.
Překladatelské semináře se mi teď hodí při překladech. Matematika mě
naučila počítat z hlavy i v situacích, kdy ostatní už vytahují
kalkulačky. Na VŠ pak už byla spousta praktických seminářů, z nichž
těžím dodnes – naučily mě lépe se vyjadřovat anglicky a vstřebal jsem
spoustu zajímavostí z literatury a lingvistiky, které mi dodnes pomáhají
lépe rozumět nejen angličtině, ale paradoxně i rodné češtině. A dalo
by se pokračovat…
5Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, zjentek, da ny, aliendrone, Tonda Káňa
před 119 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V tom se shodneme, DRASTICKÁ REFORMA školství je NEZBYTNÁ. Nejen proto, že se model školství prakticky staletí nezměnil (v podstatě memorování, jen témata a množství informací se rozšiřují), ale i s ohledem na ekonomické podmínky a možnosti.
Podle mne by bylo nutné MNOHEM DŘÍVE a MNOHEM DŮRAZNĚJI „třídit zrno od plev“. Na jednu stranu společnost vynakládá ohromné množství prostředků na jedince, kteří nemají žádnou perspektivu, na druhou se tím ochuzují ti jedinci, kteří ji mají. Takové školství je jen mrhání penězi. Již po 1. stupni ZŠ VYTŘÍDIT „slabé kusy“, přeřadit je na praktičtější výuku, se kterou budou mít tak jako tak co dělat. Naučit je číst, psát, matiku max. k procentům. Zbytek praktické věci – jak se vyplní složenka, jak se napíše „úřední dopis“, jak se zatluče hřebík/uvaří vajíčko/pracuje s pračkou atd. K ČEMU je půlmozkové opičce znalost data konání bitvy na Bílé hoře, když tak jako tak bude doplňovat regály nebo vysypávat popelnice? Pěkně od 15ti let hybaj k lopatě – PROČ NE? Když můžou haranti od 15ti šoustat, proč by nemohli makat? 😮 Není to tak dávno, kdy SKUTEČNÁ práce v tomto věku byla BĚŽNÁ věc a nikdo se nad tím nepozastavil.
Tím se ušetří mnoho prostředků, které lze efektivněji využít investicí do těch perspektivnějších (jejich výuky). Podmínkou je ovšem značně PŘÍSNĚJŠÍ hodnocení, vytváření tlaku na výkon/výsledek již od dětsví. Venkoncem i v přírodě platí, že slabé kusy pojdou. Jedině tak můžeme ve výsledku zajistit do budoucna alespoň nějakou konkurenceschopnost a úspěšnost budoucí generace.
Také jsem SILNĚ postrádal výuku „jak myslet“, pro samé memorování 3.14čovin asi na to nebyl čas. Když si jen vzpomenu na to všechno, co „jsem pracně objevil“ – a později zjistil, že to už dávno objevil někdo jiný… Z toho by mi JEBLO, být slabší povahy. 😕
A že s tím (potřebou reformy) nikdo nic neudělá – i to je téměř JISTÉ. Ono totiž NEJDE o lidi, ale o potřeby dem(ent)okratického globálněekonomického SYSTÉMU. Taková nyní frčící INKLUZE ve školství dokáže kvůli JEDINÉMU bezcennému harantovi, dobrému leda tak na hnojivo PODĚLAT CELOU TŔÍDU jiných, mnohem nadějnějších. Tolik k potřebám většiny, kdy zanedbatelná minorita či dokonce jedinci jsou protěžováni na její úkor. Inu pravda a láska zvítězila, co bys také čekal od zhovadilců. 😐
4Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, Ametyst, Disraeli, Tonda Káňa
před 119 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Základy finanční gramotnosti mi dali, celkem přirozeně rodiče
Do školy jsem chodila ráda, učení mne bavilo. Číst, psát jsem uměla
v předškolním věku.
Škola mi poskytla základy všeho, co bylo v životě třeba, včetně
matematiky, fyziky, chemie, přírodopisu.
Pracovní výchova (zručnost a ještě jiné dovednosti, než které jsem
získala
a naučila se doma.), práce na pozemcích. Vyplňovali jsme všechny
existující typy složenek, tiskopisy atd.
Kdo byl doma nepolíbený základy vaření, výživy, zdravovědy, ochrany
obyvatelstva (branná výchova), na SŠ PAK, VČETNĚ STŘELBY ZE VZDUCHOVKY NA
TERČ AJ.
Kdo se nenaučil doma, naučil se ve škole přišívat knoflíky, látat
fusekle, ušít třeba zástěru, pantofle, zatloukat hřebíky, k co
s pilkou, kladivem, pilníkem, hoblíkem 😉
háčkovat, vyšívat.
Znalost rostlin, sběr bylin, k čemu slouží (základy)..
Vzájemná soudržnost, spolupráce, táhnout za jedem provaz.
Základní stavební kameny obecného přehledu, které se později
mohly rozvíjet (podle potřeb či zájmů).
Dokonce i ten RJ jsem po revoluci úspěšně využila, zejména v lázních
/při práci).
JEDINÉ,CO MI NIC NEDALO, byl přeskok přes kozu, bradla, šplh (provaz, tyč)
a další ptákoviny. Bavily a nevadily mne jen míčové hry.
Základka byla prima.
„Zbytečné“ asi bylo biflování názvů všech států, hlavních měst
v Africe, všechny ty řeky (jejich délka).
A řeky, jezera, každé zeně světa, všechna pohoří ……
Jsou předměty, které se probíraly/jí příliš do detailů, o které pak
v dospělosti „žák“, vůbec nemá zájem. Ale to už je na každém
jednotlivci.
Některých informací bylo zbytečně mnoho.
Více však bylo, těch celkem užitečných.
Upravil/a: da ny
4Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, aliendrone, Ametyst, Tonda Káňa
před 119 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Newvím ani o jedné věci, kterou by člověk nemohl použít v běžném životě. Reformovat školství by bylo záslužné, ale pode tebe by to zřejmě nešlo.
2Kdo udělil odpovědi palec? Pepa25, Tonda Káňa
před 119 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
2Kdo udělil odpovědi palec? Ametyst, Tonda Káňa
před 118 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Naprosto souhlasím. Kromě základních vědomostí se ve školách trvale učí obrovské množstní pro život naprosto bezvýznamných volovin. Znalosti, které každý potřebuje, se musí naučit jinde. Je otřesné, že v dnešní době vycházejí ze středních škol maturanti, kteří neumějí řídit auto, psát všemi deseti, podat přiznání k dani, koupit a prodat nemovitost nebo auto, sestavit smlouvu, orientovat se v základních právních předpisech, telefonovat a mnoho dalšího. Maturovat by se mělo spíš z finanční gramotnosti než z toho, co kdo kdy napsal. Taková neznalost nikoho k exekuci nepřivede.
2Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone, Tonda Káňa
před 117 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jistě po boji je každý generál. Tak když jsi tak chytrý, tak předávej tyto zkušenosti vlastním dětem. respektive vnoučatům, nebo dělej výchovného poradce v místní škole. Možná se staneš poslancem a ministrem školství.
Upravil/a: quentos
0
před 119 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
🤦🏼♂️🤦🏼♂️🤦🏼♂️… Využít, využít, využít. Že? Vytěžit ze školství jako z dojné krávy a díky toho bezohledně ochcat celý život. Přesně jako ten zdejší Filípek. Káňa, nejste rodina? Vrať se raději k fetu, než někomu zkazíš radost žít. 🤦🏼♂️
0
před 119 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tóňa, tak kdo je taťka? Já si myslím, že elkon je taťka. A ty že ses synu hóódně potatil. Jinak si dej lajnu. Okolí se sice hóódně uleví, ale ty budeš o5 sám sebou ☝🙏🥵
Kelt>>> Na to „stát se posrancem“ či dokonce ministrem, k tomu není třeba nějaká zvláštní chytrost. Nebytnou podmínkou je ovšem mít „správný charakter“ a silný žaludek (abys nemusel pořád sám ze sebe bleet)! 😉 😁
A co je tobě, mamrdusi secundusi, do pocitů druhých? Nechceš jim zde rovnou spravovat finance, jako ten tvůj fotr? 🤔