Zeptal/a se – 27.srpen 20:34
Vzdělání a práce – Ostatní vzdělání a práce
Abych byl upřímný, tak jich nebude mnoho. Hlavně asi tu klasiku – číst, psát, počítat. To my také stačilo. Až později jsem se pak po škole začal sám zajímat o věci jako byla matematika, fyzika, jazyky, literatura či dějiny. Škola mi to svým nucením jenom znechutila. A tipuji, že nejsem jediný…
Lituji, že mne nenaučila např. finanční gramotnosti, to bych pak nebyl tam, kde jsem. Nebo že mne nanaučila nic o práci s duševním zdravím, nenaučila mne, jak se mám o své tělo zdravotně starat (to by mělo být součástí tělesné výchovy, styl výuky „zahrajem si fotbal“ toho moc do života nedá). Také mne nikdo nenaučil, jak se vlastně správně učit. Naučil to někdo vás v instituci, kde se jen učíte? Naučil vás někdo ve škole opravdu kriticky myslet, pracovat s informacemi, nenechat sebou manipulovat?
Dle mého je školství rigidní a je nutno ho reformovat, protože děcka se učí spoustu informací, jež nikdy nevyužijí. Jsem pro všeobecný přehled, je dobré učit o dějinách, i když je klučina na stavbě nevyužije, ale je nutno dané předměty vyučovat více prakticky. Ovšem jak, to nevím. Ale je nutno s tím něco dělat. Ovšem vládnoucí hlavy s tím asi jen tak něco do několika generací neudělají…
Zeptal/a se – 29.srpen 13:55
Vzdělání a práce – Ostatní vzdělání a práce
Abych byl upřímný, tak jich nebude mnoho. Hlavně asi tu klasiku – číst, psát, počítat. To my také stačilo. Až později jsem se pak po škole začal sám zajímat o věci jako byla matematika, fyzika, jazyky, literatura či dějiny. Škola mi to svým nucením jenom znechutila. A tipuji, že nejsem jediný…
Lituji, že mne nenaučila např. finanční gramotnosti, to bych pak nebyl tam, kde jsem. Nebo že mne nanaučila nic o práci s duševním zdravím, nenaučila mne, jak se mám o své tělo zdravotně starat (to by mělo být součástí tělesné výchovy, styl výuky „zahrajem si fotbal“ toho moc do života nedá). Také mne nikdo nenaučil, jak se vlastně správně učit. Naučil to někdo vás v instituci, kde se jen učíte? Naučil vás někdo ve škole opravdu kriticky myslet, pracovat s informacemi, nenechat sebou manipulovat?
Dle mého je školství rigidní a je nutno ho reformovat, protože děcka se učí spoustu informací, jež nikdy nevyužijí. Jsem pro všeobecný přehled, je dobré učit o dějinách, i když je klučina na stavbě nevyužije, ale je nutno dané předměty vyučovat více prakticky. Ovšem jak, to nevím. Ale je nutno s tím něco dělat. Ovšem vládnoucí hlavy s tím asi jen tak něco do několika generací neudělají…