Musel jsem se smát, když na konci napsali na kolik tomu elektroautu vyjde
kilometr – 1.10 Kč a to jen proto, že je na místě dotoval hotel.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/foto-cesta-elektromobilem/r~f01bc49cbb9f11ea842f0cc47ab5f122/
Nevím kolik stojí elektřina pro auto v Norsku nebo Německu, pochybuji že
by byla zadarmo. Tady bylo prakticky ukázáno, jak je skutečně „levný“
ten levný provoz elektroauta za miliony. Pokud se tvrdí, že je to drahé na
pořízení a levné na provoz, tak nevěřím že se to v sumě může někdy
vyplatit.
Zajímavá 0 před 1629 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Experiment? Co by se na tom mělo zkoušet? Zkus se zajet podívat do Německa, nebo nejlépe do Skandinávie. V Norsku jsem měl pocit, že tam nejezdí snad nic jiného než Tesly.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
0 Nominace Nahlásit |
Co je na tom, viz Teslou do Francie https://www.youtube.com/c/Teslacek/search?query=francie
Jinak k novinářské „kachně“ o cenách nabíjení elektromobilů se nejlépe vyjádřil https://www.youtube.com/watch?v=q0jHGx4H2Qw …
Novináři kteří si elektroauto půjčí jednou za život kvůli recenzi také obvykle netuší že spotřebu obrovským způsobem ovlivňujete stylem jízdy, a protože se při první jízdě v elektru celkem přirozeně baví, tak to obvykle honí rychlosti do maximálek kde to jenom jde, zbrkle akcelerují, často místo rekuperace používají brzdy (což je pro zkušené řidiče elektro aut velmi neobvyklé). I to je třeba vzít v úvahu a z těchto novinářských testů odečíst ten nováčkovský styl agresivnější nezkušené jízdy.
Upravil/a: anonym
0
před 1629 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Levný je ten provoz jen když si to auto nabíjíš sám doma. Ovšem síť nabíjecích stanic, to už je něco jiného. Kdesi jsem četl, že u jedné z nich to vyšlo dráž, než kdyby jel na benzín. Když k tomu připočteme fakt, že akumulátory vydrží jen tak 8 let a nové stojí tolik, co polovina auta, nikdy se to vyplatit nemůže.
Upravil/a: Kepler
0
před 1629 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je zvláštní, že se novináři zaměřují na všemožné zkreslování nákladů za dobíjení ale zjevného faktu, že elektroauta jsou dnes neúměrně předražená a za cenu, za kterou se prodávají prostě nemohou být výhodná, to přehlíží … snad ta cena jednou spadne, ale dnes to výhodné už jen kvůli pořizovacím nákladům prostě není.
Jednoduchý propočet: spotřeba 20 kWh/100 km (zdroj: http://www.hybrid.cz/tesla-vitezi-v-testu-dalnicni-spotreby-druhy-je-hyundai-kona) x cena 6 Kč/kWh u rychlonabíjení (zdroj: https://www.eon.cz/drive#3) = 120 Kč /100 km, tedy 1,2 Kč. Dálniční provoz, bez jakýchkoliv slev či akcí …