Co je to zase za blbou módu? Už nejen u litrových motorů, ale dokonce 1,5 l (Toyota Yaris). Kdo se s takovým autem někdy svezl, jistě mi potvrdí, že jeho zvuk je hrubý, nekultivovaný. Má i další nectnosti. Má to vůbec nějaké výhody a proč to výrobci zavádějí ve velkém?
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? orwell, aliendrone, Midoc před 1402 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Měl jsem Suzuki |Swift a nezpozoroval jsem, že by motor vydával nějaký jiný pazvuk.
2Kdo udělil odpovědi palec? Kepler, aliendrone
před 1402 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Výhody to má, ale také nevýhody. Výhody při zdařilé konstrukci motoru
by měly být: nižší spotřeba a tím pádem i emise a menší pasivní
odpory, které motor musí přemáhat. Také mají o něco menší hmotnost ve
srovnání se čtyřválcem stejného objemu spal. prostoru. Nevýhodou jsou
zejména vibrace, „tvrdší“ chod a zvuk motoru, jakož i trochu větší
línost při při přechodu z nízkých do vyšších otáček. Víc se
dozvíš třeba zde: https://www.autoforum.cz/technika/proc-trivalec-nemuze-byt-opravdu-dobry-motor-toto-jsou-hlavni-duvody/
příp. https://www.autoforum.cz/technika/10-klicovych-koncepci-motoru-jake-maji-vyhody-a-nevyhody/
Názory se do jisté míry různí, ale jelikož vlastním tříválec, tak
s uvedenými nevýhodami jsem ve shodě. Jak se dočteš, důvodem jejich
protěžování je „hojení“ se výrobců z pokut (či poplatků) za
vyšší emise u objemnějších motorů, které lze jen těžko (nebo už
nelze) dále snižovat, pokud zachováme klasickou koncepci spalovacího
motoru.
2Kdo udělil odpovědi palec? Kepler, aliendrone
před 1402 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Souhlasím s orwellem, jen bych dodal, že další důležitý faktor a tím je výrobní CENA, která je u tříválce stejné kubatury nižší, než u 4+ více válců.
Co se týká „kultivovanosti zvukového projevu“. tak bych to jako pamětník Wartburga nebo dokonce Papundekla (2 válce!) tak nehrotil. Venkoncem KULTIVOVANÝ projev má (logicky) teprve ŠESTIVÁLEC.
Nevýhodu u tříválců vidím hlavně v tom, že pokud přestane pálit jeden válec, tak auto už jede OPRAVDU mizerně. (ty dnešní asi vůbec, řídící jednotka je dost možná vypne automaticky) Se čtyřválcem se v případě vysazení jednoho válce ještě jakž-takž dalo s bídou dojet. :)
0 Nominace Nahlásit |
Tříválec má i Škoda Citigo. Na tak malé auto je to snad
dostačující.
Tříválcové motory mají nepravidelný výkon. Můžou být hlučnější,
vyšší vibrace.
Vyrábějí se pro vyšší úsporu paliva, emisí CO².
Mají nižší hmotnost. Výrobce ušetří hodně materiálu.
0 Nominace Nahlásit |
Svezl jsem se ve Fordu s tříválcem a žádnou zvláštní nekultivovanost jsem nezaznamenal. Jel jsem jenom pár km, takže na nějaký důkladnější rozbor to není.
0 Nominace Nahlásit |
U mě to nesmí do baráku. Jak v to není aspoň dvoulitr tak to nepovažuji za dobré auto. Je pravda že já dost často taham vlek.
0 Nominace Nahlásit |