U nás na škole berou učitelé děti pořád na matfyz, přírodovědu a tak. To ještě chápu, horší jsou ČNB, soudy, právníci a tak, to je sice praktické, ale musí to být tak nudné. Každopádně, k mému dotazu… vždy svým kolegyním říkám, že je lepší, aby děti vzaly na ČVUT nebo VŠCHT a aby děti směřovaly tímto směrem. Jasně, nějací advokáti, ekonomové, politologové atd. musejí být, ale ne tolik. Hlavní je, aby byli inženýři, co vytvářejí praktické hodnoty a taky nějací tlumočníci (třeba jako já), kteří nabízejí verbální a jazykové schopnosti.
Co myslíte vy? Je lepší, aby děti studovaly matfyz či Přírodovědeckou fakultu a staly se magistry či PhD, anebo aby šly na technickou školu typu VŠCHT a ČVUT a staly se inženýry? Já své oblíbené studenty vedu jasným směrem…
I když nejvíce mě dostane, když občankářky, němčinářky a obdobné kolegyně přesvědčují studenty, že jejich předmět je nejdůležitější a že humanitní studia jsou důležitá. To já si myslím své, i když taktéž učím němčinu a angličtinu. Za to ale s kolegyněmi, které učí matematiku a přírodní vědy, jsem se shodl na důležitosti fyziky, chemie, biologie a IT.
Děkuju.
Zajímavá 0 před 635 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Máš to nějak zamotané. Řešíš zda být vědcem nebo inženýrem a pak
do toho taháš humanitní směry. Copak absolvent ČVUT nemůže být vědcem?
A existují víceméně technické obory zakončené Mgr. Myslím, že to
silně zaměňuješ zaměření studia: technika/příroda/humanita… a
uplatnění: řemeslo/vývoj/výzkum.
(Teda ono to k matení přímo vybízí, ale v tomto dotazu mi to připadá
ještě zamotanější než obvykle)
4Kdo udělil odpovědi palec? Emefej, aliendrone, elkon, VaclavZeman
před 635 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ukazuješ pouze svůj zkreslený subjektivní náhled. Podle čeho lze hodnotit lepší, či horší? Je na to nějaká metodika? V čem se to měří?
Upravil/a: Drap
2Kdo udělil odpovědi palec? da ny, VaclavZeman
před 635 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dobré je být obojí. Vůbec se to nevylučuje. Znám inženýry- vědce. Ta otázka se moc nepovidla.;-) Dnes je vetší problém, že jsou upřednostněny humanitní obory a sociální vědy před technickými obory. Z technických vysokých škol se staly univerzity, kde se vedle matiky a chemie už i filozofuje. Tomu říkám neštěstí.
Upravil/a: Ametyst
2Kdo udělil odpovědi palec? da ny, VaclavZeman
před 635 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Vaše otázka:
Co je lepší: být vědcem, nebo inženýrem?“, mne „dostala“, pobavila
😉
„Lepší“ je to, co ty děti jednou budou umět, umět tak, aby j práce
těšila (nevykonávaly s odporem nechutí). Znát, uplatnit se a nemalý
význam má i efekt finanční/výdělek.
Na „vědu“ má z ročníku pár absolventů. Věda je řehole, napříč
všemi obory. Vědecká pracoviště nejsou v každém okracním
městě….
Inženýr? V jaké oboru? Znám Ing., který v CHZ jezdí s ještěrkou….
Ukončené VŠ studium brány otevírá, ale absolvent musí být schopný se
uplatnit v praxi.
Mgr. v humanitním oboru, pracuje na krajském úřadu, jako úřednice, jiná
dělá nutriční poradenství.
Ing. (VŠE), odešel z vysoké funkce v bance a dělá dřevorubce (nyní
předáka).
Mgr.. které přítel zařídil salon, kde stříhá psy.
Ony se ty děti nějak „vymezí“, musí si najít své cesty. Někdy sáhnou
tzv. vedle, zkouší to jinde a jinak.
Nedělejte z toho vědu, nelamte si hlavu zbytečnostmi. Nechte to
na nich.
0 Nominace Nahlásit |
Pche, kde žiješ? Nevíš, že klidně můžeš být i zelený mozek, POKUD z tebe bude prezident. 😁 😁 😁
1Kdo udělil odpovědi palec? VaclavZeman
před 635 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Drape, hodnotím to podle svých znalostí, i když, jak podotýkám, já vystudoval úplně jinou VŠ. Ale mě především zajímá názor váš. Proto to sem pokládám. Děkuju.
Když vystudujete 5 let na VŠCHT, tak jste Ing. Na fakultách ČVUT je to různé, ale většinou také plus mínus 5 let a jste taktéž Ing. Můžete studovat i dál, ale hezké uplatnění si určitě už najdete po pěti letech. Děkuju.