Vím, že morálně byly velmi zastaralé, ale jak na tom byly s kvalitou výroby? Například auta vyráběná v Itálii, Francii či jiné jižní zemi bývají často vyrobeny nekvalitně. Oproti tomu německá auta mívají obecně pověst vozů vyrobených kvalitně. A já se ptám: platí to i pro wartburgy?
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? dudu, Drap, briketka10, aliendrone před 2402 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak já měl W353 z r. 64. A to jsem ho měl v r. 91. Musím říct, že spolehlivější auto neznám. Co se na něm pokazilo, bylo mojí vlastní blbostí. Pokud něco jiného (jedinkrát se tomu asi předejít fakt nedalo), tak taková věc, bez které se dalo dojet a samo-domo opravit. Dáno systémem to bylo tak řešené, že se maximum věcí dalo opravdu sehnat a udělat doma. Sám jsem si skládal motor, sám jsem si skládal převodovku a ono to kupodivu fungovalo. Jestli lícovaly plechy, bylo opravdu fuk. Neteklo mi do auta. Tedy otázka kvality je současně otázka poptávky. Co je kvalitního pro jednoho, nemusí být kvalitní pro druhého. Pro mě to bylo jedno z nejlepších aut, co jsem měl. Dám příklad jednoho parametru: Poloměr otáčení: W353 10,5 m, škoda fel. 13,5 m. Jediné, co bylo opravdu nekvalitní, byl systém řazení pod volantem. A ne svojí konstrukcí. Řazení pod volantem je super věc… něco tak rychlého jiné systémy (kromě automatu) nemaj. Problém byl v realizaci. Zpracování plastových futýrek, která se uměla bez problémů prostě rozskočit… to nadělá potíže… Ale víc nevím…
Upravil/a: quentos
7Kdo udělil odpovědi palec? annas, dudu, Drap, briketka10, Gestas, Muso, aliendrone
před 2402 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tak, celkem to byly držáky, vyráběla se i horší auta. Zoufalá ale
byla morálně zastaralá technická kvalita samotným návrhem počínaje.
Nejen, že se použili dvoutakt, ale když jsem viděl ty centimetrové fugy
mezi karosářskými panely, tak jsem obracel oči v sloup…
…
Ještě doplním, že tzv. německá důkladnost není národním typickým
rysem prostých Němců, to spíš vyžadování kvalitní práce. Za socialismu
se obecně na to prdělo, nejen v Německu. Takže asi tak, i Češi dokáží
vyrobit důkladnější výrobky.
Upravil/a: Kepler
5Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, Gestas, Muso, independent, aliendrone
před 2402 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V dané době to platilo. A ve své době nebyly zastaralé, pokud přihlédneme k tehdejším potřebám a možnostem Německa vyrábět pouze dvoutakty.
4Kdo udělil odpovědi palec? annas, briketka10, Gestas, aliendrone
před 2402 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Wartburgy i trabaty byly spolehlivé, ale byly to smraďoši největší. A ten příšerný zvuk. Slyšet i cítit byly na sto honů.
0 Nominace Nahlásit |
Warťasy, především 353 kombíky – byly LEGENDY! Co ty toho dokázaly odvozit ze staveb a vůbec. ;) :D :D Mnozí jen s pomocí warťáka bez náklaďáku postavili BARÁK (a ne jeden ;):D)!!
Podobně jako papundekl vynikaly jednoduchostí, ale díky podstatně většímu výkonu motoru byly mnohem univerzálnější. A i když bych do toho nemíchal zmíněnou „německou důkadnost“ (to je stejný fenomén jako „zlaté české ručičky“), tak byly právě díky jednoduchosti VELICE spolehlivé a téměř vše jsi byl na něm schopen SNADNO zbastlit doslova na chodníku před barákem. Velikým plusem oproti Trabíku také byly vpředu kotoučové brzdy.
Mnozí lidé sice nad „fuj dvojtaktem“ ohrnovali nos, ale podle mne tohle
auto mělo mnohem větší užitnost, než třeba škodík nebo žigul.
(včetně kombíka!)
Myslím, že do TEHDEJŠÍCH panujících podmínek to byla ideální vozidla.
Jasně – z dnešního úhlu pohedu to je děs běs, ale TENKRÁT, když
nebyly náhrádní díly, když se potřebovalo odvézt něco většího
(i sedan měl mnohem větší zavazadlový prostor než škoďule!)… Nebylo
nutné čekat na autoservis v případě potřeby, protože ho většina
zručých uživatelů servisovala sama.
Jediné OPRAVDU vážné negativum spatřuji v „chatrnosti“ – větší bouračka pro osádku dopadla o dost častěji fatálně, než u „bytelnějších“ aut. Však kdo někdy viděl Warťáka po bouračce rozpadlého doslova na kousky ví o čem mluvím.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek