Pokud jsi nepochopil intervaly, tak na tom nemůžeš stavět další matematiku. A tak jako vybíráme čísla z určitého intervalu od do, tak se tím řídíme podvědomě i v životě. Také si vybíráš kamarády podle IQ, zájmu od do, dívky s výškou, rozměru od do a pod. Pokud vidíš jen na špičku svého nosu a nemáš představivost, tak budeš takto uvažovat.
0 Nominace Nahlásit |
Tohle jsem někde viděl, nepochopil jsem, co to je (ale možná bych to dneska pochopil), nicméně nepamatuju se, že bych tohle měl ve škole. Ale tak já jsem „dělný lid“, že, mám výuční list, možná to bude tím! 🙂
Sakra, kdyby raději lidi naučili pořádně rychle počítat, aby zvládali rychle vydat na tisícovku, když jí platí Kč 27.00!
Upravil/a: Filip84
0 Nominace Nahlásit |
Samozřejmě k ničemu. Ale obecně je matematika dobrá pro rozvoj myšlení, logiky i kreativity a dalších (a zdánlivě nesouvisející věci spolu souvisí – jako i jiné schopnosti, dovednosti a disciplíny/vědy/obory – například paměť, jazyky, vyjadřování, chápání, hra na hud. nástroje, ekonomie, řízení, atd atd).. Tedy spousta věci z matemaziky ti samotné v praktickém životě nemusí k ničemu být, ale mohou ti pomoci k všeobecnému rozvoji – a ten jako takový ti už k něčemu může být. Jakože bude, když se budeš skutečně zlepšovat, rozvíjet.
ZŠ, SŠ, VŠ matematiky jsou ale o ničem. Matematiku by mohl mít každý
rád (většina ji nenavidí), jenže je to spíš naopak. Stačí začít
s populární matematikou. Tedy základy a pak „nejlepší“ matematické
knihy – zábavné, fascinující, skvěle podané, s nadhledem,
porozuměním, naučné,… Knihy které ti dají víc, než roky na škole.
Například edice ZIP (nakladatesltví Argo), Matematická kniha, Jazyk
matematiky, Neuvěřitelná čísla profesora Stewarta, Příběhy matematiky,
Nula (Životopis jedné nebezpečné myšlenky), Matematika pro život,
Matematický vesmír, Co nemůžeme poznat (částečně matematická – ale
matika je všude), Matematika. 50 myšlenek, které musíte znát, Velká
Fermatova věta, Láska a matematika, Hudba prvočísel, Zábavné matematické
hádanky, Tajemné π, Jak se jmenuje tahle knížka?, a pak hromada dalších
odborných i (odborně-)populárních, jednodušší i složitější. Různé
dějiny a shrnutí matematiky. Člověk se nemusí stydět šáhnout po
jednoduché (a zábavné) matmatice třeba i pro pro děti, jako
i vysokoškolské matematice – i takové literatuře, která ji přesahuje
(v obtížnosti, rozsáhlosti atd). Aby to člověku mohlo jít, musí chápat
základy, principy, postupně se do toho dostávat, ale hlavně ho to musí
bavit, musí v tom mít zájem/motivaci. Školství v 99 % selhává. Proto
taky většina nesnáší matematiku – kromě těch, kteří mají jakés
takés nadání, jsou logicky založení, rádi hrají šachy (ale za to
nemůžou vděčit škole – jako spíš genům nebo výchově). Jinak by
matematiku MOHL mít rád každý, každého by mohla zajímat, fascinovat a
každému by mohla jít. KDBY chtěl a kdyby školství mělo jiný přístup a
systém.
Důležitá není jen teorie, ale i praxe tedy různé počty (bez
kalkulačky), geometrie a podobně. To rozvíjí matematické i clekové
myšlení.
BTW středoškolská matematika je o ničem… nerozvíjí ani to myšlení.
Učí akorát nenávidět matematiku, učení, přemýšlení, počítání,..
Opravdu víc škody, než užitku (vlastně žádný užitek).
0 Nominace Nahlásit |
Ano, i když jen vyjímečně v té formě, jak se v matematice učí. Ale
to získané povědomí je často užitečné skrytě a člověk ani nemusí
vědět, že to využívá.
Např. v číslicové elktronice – tam je dobře vědět, že proměnné
mají jen určitý možný rozsah a kdo na to zapomene, ten se pak
nestačí divit…
0 Nominace Nahlásit |
neviem, z matiky som mala –4– a doporučenie školy na matematickú VŠ.
PS.
vaše tušenie je blízke pravde:
v matematike „Interval je množina všetkých reálnych čísel ležiacich
medzi dvoma reálnymi číslami a, b.“
Príklad intervalu:
Človek má primeranú postavu ak jeho hmotnosť „h“ v kg voči výške
„v“ sa pohybuje v rozpätí intervalu „i“ „-8“ až „+8“
k hodnote v.
v=178–100 =78 =(výška v centimetroch – 100)
i= (v-8…v+8) znamená interval v-8 až v+8
primeraná hmotnosť h sa pohybuje v rozpätí intervalu i= 70…86kg
Upravil/a: led
0
před 860 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nikdy. Ani nevím, co to je. Taky jsem měla na střední z matematiky 4. Naštěstí ji můj obor měl pouze první 2 ročníky, pak už byl klid.
Upravil/a: GM
0
před 860 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Prosím, prepáčte, že zápis intervalu je laicky napísaný nie presne v tvare matematických poučiek
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2633 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1347 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1062 | |
Kelt | 1005 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |