Víte někdo, jak jsou zabezpečna klientova osobní data, pokud při nákupu
online při dovozu zboží domů platí kreditní kartou? Přece jen je to něco
jiného, platit kreditkou anonymně u pokladny v marketu, než když
příslušný obchod má (?)mít naše jméno, včetně adresy a k tomu si
může přiřadit z čtečky číslo kreditky, o PINu nemluvíc. Ptám se
možná bláhově, ale nikde jsem o zabezpeční klientských dat v těchto
případech nic neslyšela, ani nečetla.
Díky za odpovědi.
Doplňuji:
Nebo co se vlastně děje ve čtečce s naším PINem? zůtává tam, nebo se
po načtení dalšího čísla od jiného klienta automaticky přepisuje?
Zajímavá 0 před 4407 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jak už jsem zde jednou vysvětloval, tak žádné osobní informace na
kartě nejsou. Dokonce ani zůstatek na účtu!
Vše probíhá elektronicky prostřednictvím autorizačního centra.
Uvedu na příkladu trochu zjednodušeném:
Jdeš vybrat, zaplatit (a je jedno kde), v mašince sedí človíček, ten si
přečte číslo karty, zavolá na autorizační centrum, „mám tady kartu
číslo 123456 a chce platit – vybrat 1500Kč“ V autorizačním centru se
spojí s tvou bankou a zeptají se, zda je možné zaplatit částku 1500Kč,
tam jim sdělí ano-ne. Autorizační centrum sdělí tomu človíčkovi že
ano-ne. Pokud ano, přidělí autorizační kód. Pokud ne, platbu zamítne.
To je celé.
Nikde se nemluví o zůstatku, adrese, číslu účtu apod.
Co se týče PINu, je to asi tak, že ke kartě je přiděleno nějaké číslo
a k tomu pin, pin je vlastně jen zámek karty který kartu odemkne pro
uskutečnění operace. Není-li zadán správně, tak se karta neodemkne a pro
systém není viditelná (prostě ten človíček ji ani číst nebude, nebude
nikam volat, na nic se ptát.
Vím zní to úsměvně, ale jak jinak to vysvětlit nevím.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek