Dá se to tak říct. Záleží, jak je posilovač nastavený. Například když jsem jezdil s „amerikou“, tam byl posilovač takový, že volant nekladl žádný odpor při jakékoliv jízdě. Ano, tam se dala pociťovat ztráta kontaktu se silnicí. U nás běžná auta tak výrazný posilovací efekt nemají. Za jízdy téměř není rozdíl proti autu bez posilovače, pomáhá to zejména při parkování. Některá auta mají účinnost posilovače nastavitelnou v rámci jízdního režimu. Některá regulují účinnost posilovače podle rychlosti a způsobu jízdy automaticky.
0 Nominace Nahlásit |
Neni to lépe cítit , vyjde to na stejno. Bez posilovače jde otáčet s větší námahou. U osobáků to ještě šlo ale u náklaďáků to už chtělo vynaložení značné síly.
0 Nominace Nahlásit |
Posilovač řízení nemá vliv na pocit kontaktu s vozovkou, to má na svědomí spíše odpružení. tlumení a konstrukce nápravy vůbec. U Oplu Tigra ztuhlo řízení bez posilovače tak, že běžná jízda nebyla prakticky možná.
0
před 2191 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nene není Nejlepší je hydraulickej posilovač :) idealní odpor kol a cítíš co se děje aspoň u bmw to tak je
0
před 2139 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Např přejedu kámen na silnici a s posilovačem to ani nepocítím, ale bez něj to ucítím přes volant?
Možná… Pamatuju s Felicií po panelech D1… Každej třetí nebo čtvrtej panel mi jemně škubnul volantem do strany. V Partnerovi si toho nejsem vědom.
To snad, může být nepatrně zkreslené. U každého řízení jde otáčet trochu jinak. Když sedneš do jiného auta než jsi zvyklý, cítíš to několik počátečních metrů