Mám auto bez otáčkoměru a omezovače, běžně z trojky na čtverku přeřazuji při 40km/h, pokud potřebuji výkon tak na 60 km/h, dnes jsem s ní zkoušel jet zatáčky do kopce až do 90km/h, kdy (možná velkou roli hrál strach o motor) jsem začal slyšet jiný zvuk z motoru (stále dával stejný tah).
A tak mne napadá otázka právě tato otázka – jde, a případně jak, poznat, jestli je motor již na hranici svých schopností točivého momentu? A lze případně poznat, zda-li už točíte motor do otáček, které jej zničí? (něco jako Vteřiny před katastrofou 🙂 )
Zajímavá 0 před 1190 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pokud se nevyznáš, tak motor nevytáčej. Zvlášť u nějaké staré „šunky“. Zkušený řidič zbytečně vysoké otáčky pozná. Každopádně to není pro motor nic dobrého.
0
před 1190 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Když nebudeš jezdit jako prase, tak takové riziko nehrozí.
0
před 1190 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Muzu se zeptat, co to bylo za auto? Bez otackomeru a omezovace otacek uz to musi byt velkem veteran :)
Schluker – Je to už téměř možný veterán (23 let, opel astra f classic), ovšem karoserie je velmi poničena a exteriér je také dosti zhuntovaný, k tomu „samodomo“ úpravy, takže v tomto ohledu nemá žádnou hodnotu (resp. opravy by byly dražší, než-li následná hodnota auta 🙂 ).
elkon, Drap – proto se zde táži, jak to rozpoznat. I v otázce píšu, že se mi již zvuk „nezdál“ (a potom jsem samozřejmě upustil od dalšího zrychlování), ovšem rád bych znal zkušenosti/informace zkušenějších. Co znám z výuky na škole, tak u starších motorů je větší tolerance a ventily s válci se ihned nepotkají, nýbrž dojde k nepřesnosti s časováním skrz nedostatečné vracení se pružiny u ventilu a tím dojde k jak „jinému“ zvuku, tak i k snížení výkonu motoru.
Před třiceti lety bych asi šel a zkusil, kdy to motor už nezvládne a jak se před tím bude chovat, nyní je ovšem lepší se zeptat více zkušených řidičů, na co si dát velký pozor 🙂