Amálka pozorovala veverky na zahrádce hájenky,kde rostly tyto tři stromy:smrk,buk a jedle.Veverky seděly v klidu na stromech,takže je mohla spočítat-bylo jich 34.Když přeskákalo 7 veverek ze smrku na buk,bylo jich na buku stejně jako na obou dvou jehličnanech dohromady.Poté ještě přeskákalo 5 veverek z jedle na buk,v tu chvíli bylo na jedli stejně veverek jako na smrku.Na buku jich poté bylo dvakrát tolik,co na jedli ze začátku.Kolik veverek původně sedělo na každém ze stromů.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? chudst, MA-SU-KA před 4761 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Bohužel jsem obdařen jen rozumem a ne systematičností postupu. Kdo ale udrží pozornost a jinak zlvádá, měl by zvládat i tady:
Počet všech veverek: 34. Po přeskočení 7 ze smrku na buk se rozdělí na poloviny. 34/2=17 na buku, 17 na zbylých dvou. Pak přeskočilo 5 z jedle na buk(17+5=22) a tak jich tam zbylo stejně jako na smrku. Původně jich tedy na jedli muselo být o 5 víc než na něm. 17–5=12/2=6. Na smrku jich bylo v tu chvíli 6 a na jedli 6+5=11. Závěr už vše jen potvrzuje: buk: 17+5=22; jedle se vrací na 11–5=6.
A ten počáteční stav – na buku prostě 17–7=10 (vyplývá z prvého kroku). Na smrku zase 6+7=13. Na jedli se počet ve výsledku nemění, 5 šlo tam a zpět a dá se i pro kontrolu dopočíst 34–10–13=11.
Co do formálního postupu to asi moc nepomůže. Dá se to určitě pořešit nějak rovnicově. Záleží také, jak to učitel mínil (buď zrovna probíráte látku, k níž se to vztahuje, anebo je to úloha „pro chytré hlavy“ a pak by měl ocenit vyprávění..) Každopádně snad něco lepší než nic a uvažování je v praxi nejdůležitější .)
0
před 4761 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Na smrku (13) na buku (10) na jedli (11).
Postup:
Toť vše
a koukám, že než jsem to dopsal tak už je tu odpověď :)
0
před 4761 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek