Doplňuji:
Obchodník značkového zboží mě až při reklamaci upozornil, že na zip se
vztahuje pouze půlroční záruka a nejedná se o výrobní vadu. Mám si sám
zavolat, jestli je zip přešitý nebo nechat opravit jinde.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Upravil/a: Georgo2010
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, anonym, Sůwa před 4729 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jsem přesvědčena, že u obchodníka neuspěješ, zejména když tě na to
upozornil. Není ale nutno hned zip přešívat, někdy stačí jen s citem
přimáčknout jezdec kleštičkami. V kterém místě máš zmáčknout
zjistíš, když se zamyslíš nad principem funkce zipu. Já si schovávám od
starých zipů jezdce a tak je někdy jen vyměním. Nejlépe to jde u zipů se
zoubky, spirálové ( šatové ) fungují trošku jinak. Dělám to tak už kopu
let 🙂
Doplňuji:
Dr.Axl – máte jistě pravdu, ale stojí to za takovou námahu a promarněný
čas, když to dokážu opravit za pár sekund?
Upravil/a: Sůwa
0 Nominace Nahlásit |
Jedná se o častý omyl a malou hrdosta pozůstatek laxní pasivity ze
40 let totality.
Od r. 2004 jsme členy EU, takže se i na nás vztahuje legislativa EU. A ta
jednoznačně říká, že záruka na zboží pro soukromé zákazníky
(s jedinou výjimkou u potravin) je zásadně 24 měsíců na CELÝ VÝROBEK!
Pokud by měl obchodník (tím spíše značkového zboží) nějaké odchylky,
je to v rozporu s obecnými ustanoveními v OZ, který je rozhodný
v případech, které výslovně neuvádí reklamační řád.
Obzvláště, když ti to účelově sděluje až při reklamaci, kdy se
evidentně snaží vyhnout svým zákonným povinnostem.
1. krok bych se ho zeptal, kde má průkazně uvedeno, že je záruka
jakkoliv podmíněna. Jediné, co se v takových případech zohledňuje, je
přiměřená amortizace, např. u bot, že jsou mírně ochozené apod. Abych
ale u kvalitní a poměrně drahé zimní bundy, která se navíc používá
jen sezónně, počítal, že ji po pár měsících nebudu moci řádně
používat, pak bych trval na výrazné slevě anebo dal přednost serióznímu
výrobku.
Na vrácení peněz je nárok až po 3. reklamaci téže opravitelné vady.
V tomto případě bych nekompromisně trval na vyřízení reklamace, od toho
má mít smlouvu se svým dodavatelem, který už má tyto náklady započtené
v konečné prodejní ceně. Asi se bude cukat, takže může pomoci ČOI nebo
SOS (Sdružení na ochranu spotřebitelů), někdy dokáže hotové divy
samotné riziko zveřejnění nekalých praktik až už na netu nebo
v jakýchkoliv médiích.
V krajním případě zbývá soudní řešení, ale i tam bych já osobně
postupoval tak, že bych nejprve zaslal od svého právního zástupce
předžalobní výzvu spolu s návrhem na mimosoudní vyrovnání a dohodu.
V této fázi mi zatím všichni odpůrci ustoupili.
5Kdo udělil odpovědi palec? annas, Rohlik, Georgo2010, briketka10, anonym
před 4729 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
To je těžké, záleží na obchodníkovi, ale myslím si, že uspět by jste mohl.
0 Nominace Nahlásit |
dr axl to bere trochu politicky a v závěru je nepřesný.Sporeřeší SOS nebo ČOI,ale je zde rozhodující stanovisko soudního znalce.Pokud tedy nejste s reklamací spokojena,musíte o posouzení sporu požádat soudního znalce /jsou zapsáni u Krajského soudu/ a jeho posudek je závazný pro obě strany,popř.pro možné soudní řízení.Pokud řekne,že máte pravdu,pak prodávající uhradí veškeré náklady,které vzniknou.Pokud dá za pravdu prodejci,pak máte smůlu a musíte si koupit nový zip za dvě stovky.Záleží na zvážení.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek