Avatar uživatele
Mp2

Vrací se volant auta do středové polohy, když je auto zvednuté?

Dělám si takový model auta, který budu předělávat na RC.
Aby auto bylo nerozbitné, bude se skládat z 2D dílů (výpalky), které budou z boku složené k sobě a vše bude jistit 8 koliků…
… na představu asi složité…
Ale je to jediný způsob, jak mohu udélat auto s otevřeným interiérem, kde budou vidět i pedály, sedačky a tak dále… Protože to bude asi 90 výpalků z plechů o tloustce 3mm vedle sebe

Budu to dělat tak, aby se kola v zatáčce automaticky vracela zpét vlivem fyziky, jako je to u reálného auta…

Vrtá mi hlavou ale myšlenka…
Jak je to u skutečného automobilu?
Volant se vrací do středové polohy…
Ale pokud je vozidlo zvednuté, nemá s volantem co otáčet a tudíž by kola měla zůstat v rejdu a nevracet se…
Bohužel jsem to nikdy nezkoušel a nikdy mě nenapadlo, že to budu potřebovat védét.

Díku dík


DUBRARO:

to auto bude jen skořápka :)
Všechny stěny nebudou silnější jak 5mm a samotný plech je tlustý 3mm..

Popravdě to bude strasne lehké :)

Ty tvary budou poskladane vedle sebe, bude to tzepředu takové zubaté..
Takže se to spojí a vybrousi se z toho 3d model.
Bude to výadat, jako kdyby to bylo z jednoho kusu.. :)
A do toho bude vidět interiér.. Sedačky, pedály.. Vše do detailu

Upravil/a: Mp2

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 2071 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

Tvůj předpoklad je správný, volant se vrací do neutrální polohy jen při styku s vozovkou a ZA JÍZDY.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
aliendrone

V praxi to funguje tak, že kola jsou při jízdě srovnávána do středové polohy díky konstrukčnímu provedení – tzv. závleku. To znamená, že osa kola a osa řízení není totožná. (v praxi to můžeš principiálně zkoumat např. u nákupního vozíku, i když zavěšení kolečka je jiné)

TEORETICKY by se mohla díky tomu vrátit do středové polohy i kola ZVEDNUTÉHO automobilu vlastní tíhou (stejně jako to udělají přední kolečka na nákupním vozíku) – ovšem pouze za předpokladu, že

  1. závlek bude značný a hmotnost kol taktéž
  2. převodka řízení bude hřebenová s extra strmým řízením, tedy malým převodem (k překonání odporu převodky – u jiných převodek > šnekových, maticových etc. je vyloučené, aby tíha kol překonala odpor převodu)
  3. čepy budou naprosto OK (nebudou zatuhlé/vyběhané)
  4. nebude tomu bránit jiná věc – typicky posilovač řízení

Takže v PRAXI asi při zvednutí předku auta samovolné srovnání kol do středové polohy asi NEUVIDÍŠ. ;) :)

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
elkon

Proč by se volant vracel do středové polohy? To se děje pouze při jízdě, pokud měníme směr jízdy a volant pustíme z ruky.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dubraro

K Aliendronovu podrobnému vysvětlení bych dodal, že na vracení kol do přímého směru (za jízdy) má vliv také sbíhavost.

BTW: 90 výpalků z 3mm plechu … jak to bude těžké??

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jáára

U dospělího auta tohle řeší náklon čepu (svislého). Tj geometrie řízení.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek