Dělám si takový model auta, který budu předělávat na RC.
Aby auto bylo nerozbitné, bude se skládat z 2D dílů (výpalky), které
budou z boku složené k sobě a vše bude jistit 8 koliků…
… na představu asi složité…
Ale je to jediný způsob, jak mohu udélat auto s otevřeným interiérem, kde
budou vidět i pedály, sedačky a tak dále… Protože to bude asi
90 výpalků z plechů o tloustce 3mm vedle sebe
Budu to dělat tak, aby se kola v zatáčce automaticky vracela zpét vlivem fyziky, jako je to u reálného auta…
Vrtá mi hlavou ale myšlenka…
Jak je to u skutečného automobilu?
Volant se vrací do středové polohy…
Ale pokud je vozidlo zvednuté, nemá s volantem co otáčet a tudíž by kola
měla zůstat v rejdu a nevracet se…
Bohužel jsem to nikdy nezkoušel a nikdy mě nenapadlo, že to budu
potřebovat védét.
Díku dík
DUBRARO:
to auto bude jen skořápka :)
Všechny stěny nebudou silnější jak 5mm a samotný plech je
tlustý 3mm..
Popravdě to bude strasne lehké :)
Ty tvary budou poskladane vedle sebe, bude to tzepředu takové zubaté..
Takže se to spojí a vybrousi se z toho 3d model.
Bude to výadat, jako kdyby to bylo z jednoho kusu.. :)
A do toho bude vidět interiér.. Sedačky, pedály.. Vše do detailu
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 2071 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tvůj předpoklad je správný, volant se vrací do neutrální polohy jen při styku s vozovkou a ZA JÍZDY.
4Kdo udělil odpovědi palec? Hlada, jáára, dubraro, aliendrone
před 2072 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V praxi to funguje tak, že kola jsou při jízdě srovnávána do středové polohy díky konstrukčnímu provedení – tzv. závleku. To znamená, že osa kola a osa řízení není totožná. (v praxi to můžeš principiálně zkoumat např. u nákupního vozíku, i když zavěšení kolečka je jiné)
TEORETICKY by se mohla díky tomu vrátit do středové polohy i kola ZVEDNUTÉHO automobilu vlastní tíhou (stejně jako to udělají přední kolečka na nákupním vozíku) – ovšem pouze za předpokladu, že
Takže v PRAXI asi při zvednutí předku auta samovolné srovnání kol do středové polohy asi NEUVIDÍŠ. ;) :)
0 Nominace Nahlásit |
Proč by se volant vracel do středové polohy? To se děje pouze při jízdě, pokud měníme směr jízdy a volant pustíme z ruky.
0
před 2071 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
K Aliendronovu podrobnému vysvětlení bych dodal, že na vracení kol do přímého směru (za jízdy) má vliv také sbíhavost.
BTW: 90 výpalků z 3mm plechu … jak to bude těžké??
0
před 2071 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U dospělího auta tohle řeší náklon čepu (svislého). Tj geometrie řízení.
0
před 2070 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek