Avatar uživatele
dust8

Učí se ve škole, že na myšlenkách sakra záleží?

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, paul1 před 761 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
paul1

Ano, protože...

Někde ano, např. v Ostravě:
Někde učí logické myšlení v souvislosti s výučbou IT. A vzpomněl jsem si, že tuším Jaroslav Hašek psal o profesorovi, který si způsob myšlení žáků zapisoval poznámkami hl (hlava logická), hn (hlava nelogická). Název povídky už nevím, ale byla vtipná, jako všechny od J.H.

Zdroj: https://www.o­su.cz/26193/jak-ucit-kriticke-mysleni-uz-vi-kantori-v-moravskoslezskem-kraji/

Upravil/a: paul1

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Filip84

Ano, protože...

Ale samozřejmě, že učí, ovšem není škola, jako škola, a aby se učilo o tom, že „na myšlenkách záleží“, musíš na filosofickou fakultu. 🙂

Na základní škole se to, přirozeně, neučí, protože, pomineme-li první stupeň a čtení a základní počty, na základní škole se nic praktického a potřebného neučí.

K čemu je ti přírodozpyt a šutr obecný a šutr nadobecný? Ty potřebuješ vědět, co lze v přírodě sežrat, a co když si strčíš do huby, tak budeš tuhý, jako žádný druhý. A to se neučí, tedy učí, ale ne pořádně a všecko – není čas.

K čemu je ti chemie a ný, natý, pičitý? Ty potřebuješ vědět, kterou kyselinou rozpustíš vodní šutr v ucpaném záchodě, kolik tam toho dát, jaké to má „vedlejší účinky“, a tak vůbec. Potřebuješ vědět, co to udělá, když s kyselinou tou a tou, či louhem, či něčím podobným uděláš to a to. Praktické věci, a to se v té záplavě nudné theorie ztratí.

K čemu je ti zemězpyt, když ho učí pologramotný idiot, absolvent tělocvičného institutu, jehož jedinou kvalifikací k učení zemězpytu je to, že representoval ČSSR v něčem, a ten zemězpyt se u toho „zfoukne“? K ničemu, samozřejmě! 🙂

K čemu je ti dějeprava, když se učí samé nepodstatné věci: kdy byla ta a ta bitva, kdy byla Zlatá bula Sicilská atp. K čemu ti to je? Stejně nemáš ucelenou představu, využiješ to leda tak v AZ kvizu. Tak? Ztráta času, pokud o to má někdo interess, stejně se tomu musí věnovat v rozsahu, že obsah učiva základní školy „vcucne“ za tři měsíce.

K čemu je ti ars mathematika, když průměrný absolvent si nedokáže spočítat úrok, srážky ze mzdy nebo něco podobného? I tyto stránky to dokazují.

K čemu je ti český jazyk, když průměrný absolvent „stejne pyse pls tady“?

Nebo občanská nauka: to je parodie, to je propaganda theorie.

A tak by šlo pokračovat, donekonečna. 🙂

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Ametyst

Jiná odpověď...

Pokud si pedagog troufne něco z vlastní iniciativy, tak možná ano. Muže mít potom ovšem oplétačky s nadřízeným. Jako nezávislý pozorovatel sleduju, že žáci, studenti a pedagogický sbor mají víc a víc volného času. Kvalita výuky klesá, aby i nejslabší ( třeba ani neumí česky) prolezl. Inkluzivní výuka nezahrnuje pomáhat nejchytřejším, ale nejslabším. Chytří se potom nudí a jsou bez motivace.
Dcera známé studuje přes Erasmus v Portugalsku. Mají výuku 2 dny v týdnu, zbylé dny jsou jeden velký mejdan.

Upravil/a: Ametyst

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek