Avatar uživatele
luned

Je při propadnutí na gymnáziu možný přestup na jinné?

Dobrý den,
mám dceru ve druhém ročníku na gymnáziu, kde jí dnes učitelka oznámila, že jí nenechá projít z matematiky. (Až na matematiku, ze které má 5, její druhá nejhorší známka je z fyziky a chemie, ze které má za 3, jinak samé 2 a 1 )Je na ní bez důvodu zasednutá už od prváku, má průměr 4,48, (spolužákovi, který má průměr 4,49 dala 4 bez zkoušení ) psala jí nejdříve email dcera, jak si může známku opravit, jestli se může nechat vyzkoušet, napsala jí, že má smůlu, teprve když jsem jí napsala email já, řekla, ať se za ní dnes dcera staví, že si domluví termín na zkoušení. Místo toho ji hned v kabinetu dala příklad, co byl údajně z 1. pololetí druháku. Dcera ho prý vyřešila dobře, jen zapomněla na podmínky a učitelka jí řekla, že je to to nejdůležitější a že si tu 5 zaslouží.
Věřím, že si tuto známku nezaslouží a tak jsme uvažovali o přezkoušení komisí, ale vzhledem k tomu, že příklady dává její matikářka, věřím, že jí dá příklady, se kterými by měl problém i zdatný jedničkář.
Proto se chci zeptat, pokud má dcera na vysvědčení za 5 je možné se i tak hlásit na jiné gymnázium? Je šance, že by ji vzali do druháku a ne do prváku? Vykonávala by nějaké zkoušky z toho předmětu, ze kterého propadla?
Pokud by se jí nakrásně podařilo u komise uspět, stejně by chtěla přestoupit na jiné gymnázium. Je možnost podat přihlášku už v červnu, nebo se musí čekat do srpna?
Děkuji za opovědi :)

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3452 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
gecco

Přestup na jinou školu řeší (včetně podmínek) ředitel školy, na niž žák přestupuje – takže kontaktuj jej, s námi to nevyřešíš…
😉
A – mimochodem – neumět vyřešit (nebo definovat – to k řešení patří) nesvědčí o zvládnutí matematiky – a to, že příklad byl z jiného pololetí přece není důležité – myslíš, že na další škole (VŠ, VOŠ) se jí na to bude někdo ptát??? – ne, prostě musí zvládat celou matematiku.
Doplňuji:
Jen bych ještě dodal – nedostatečná z matiky a trojky z CH a F (které sice z matiky vycházejí, ale jsou trochu ´okecatelnější) svědí o tom, že tvá dcera nechápe logiku ´věci´ (tohle se nedá ´nabušit´ – naučit zpaměti, je potřeba látku pochopit) – zkus pouvažovat o nějaké formě doučování – jinak bude mít dcera stejné problémy i na jiném gymplu.
😉

Upravil/a: gecco

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Lamalam

Pokud bude mít na vysvědčení pětku, nemůže na nové škole nastoupit do dalšího ročníku.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
zelí

Nechci být zlý, ale jestli ji vyšel výsledek, který podmínky vylučují, tak se jedná o poměrně hrubou chybu. Jinak nechápu, proč je na propadnutí, když dokáže vyřešit příklad z prvního pololetí. To většinou propadlíci nezvládají.
Tak jak tak, měla by mít možnost dělat reparát ne?

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

gecco: Opsat na konec výpočtu omezující podmínky ze zadání je zpravidla opravdu jen opomenutí (samozřejmě neznáme konkrétní případ). Pro správný výsledek je to podstatné, ale nevypovídá to o zvládnutí/nez­vládnutí učiva.

před 3452 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Lamalam

Já myslím, že při průměru 4,48 je to úplně jedno.

před 3452 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gecco

No – běžně bych s tebou souhlasil – ale pokud jde o rozhodující přezkoušení, je takové opomenutí minimálně opovážlivé…
😉

před 3452 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek