Nemáme sice osady, za to máme Chánov. Možná i další, o kterých se nemluví. Před časem se řešil podobný problém v Ústí nad Labem.
0 Nominace Nahlásit |
Osady, za ostnatým drátem už nemáme.
Po válce, jich v Čechách mnoho nežilo..
Kočovníci museli mít povolení, pro vstup do obcí
a zdržovat se, jen na okraji…
V novodobých dějinách, vylo několik vln,
kdy přicházeli Slováci do Čech za prací.
Do pohraničí, kde byla práce a vyty,
Práce i pro nekvalifikované pracovní síly.
Všichni měli POVINNOST pracovat. Tedy i tehdejší
Cikáni. Přicházeli také ve vlnách.
U nás byla nejsilnější v 70. letech Tehdejší předseda
NNV je vítal s otevřenou náručí :(
Na Slovensku dostali tehdy (!), 10 000 Kčs, když odejdou (vysídlí,
přemístí se), do Čech.
říkávali: „Pánko, oni nás tam bijú…“,
Ano, žili tam za ploten, v osadách, i před r- 1696.
Negramotní, nepřizpůsobiví.
Někteří se zdárně začlenili a získali pracovní návyky.
Za nimi (zde asimilovanými), opět ve vlnách, přicházeli další
a zbytek rozvětvené rodiny.
Měli svého barona (a do 90. let ho poslouchali
i ti mladí…).
Zdevastovali několik částí bytových domů.
Přesouvali je na jiná místa V 80. letech bylo hodně bytů
k dispozici I. kategorie a uvolnily se 2 čtvrti.
s byty II. kategorie (bez ústředního vytápění.
/To ve všech 3 okresních městech, nynějšího KV kraje,
kdysi Západočeský).
Tak vznikal tzv. „Bronx“.
Některé čísti jsou zbouraná (pak nové paneláky).
Ale čísti města, kde žijí nyní Romové, zde jsou.
MENÍ TO OSADA, ale jimi osídlené části měst.
Velké množství postupně „města – radní“,
začleňovali na sídlištích, mezi ostatní.
Dnes je v kurzu „obchod s byty“. Oni mají
vydatné stítní příspěvky na bydlení, živobytí, na
početné množství dětí.
Jsou s nimi potíže a za tmy se těmto místům, každý obloukem
vyhýbá.
Jen u nádraží v Sokolově a v Chebu, to není možné.
Jsou tam soustředěni, bydlí tam…
Stejné to bylo v Severních Čechách (Ústí, Most, Chomutov, Chánov,
Jirkov). A starosti s nimi jsou tam i dnes.
Nemohu je házet všechny, do jednoho rance.
Jsou mezi nimi i slušní a pracovití lidé.
Někteří si i uvědomují, co jim nabízí vzdělání, odbornost.
Majoritní část společnosti, jim příliš nevěří.....
Důvod tady je oprávněný......
Upravil/a: da ny
0 Nominace Nahlásit |
Záleží z jakého úhlu hodnotíš měli také snahu pracovat kováři,
košikáři kotlářství a zákon č. 117/1927 za tatíčka Masaryka. Později
Němci likvidace Romů Osvětim, Češi Lety, Hodonín Kunštát dozorci Češi.
Po roce 1945 Romové stěhovat do vagonů šup do Sudet po Němcích a vesnice
vypálit. Po roce 1948 Romové ze SR do Čech od roku 1958 kočování je
trestný čin VB zabavila kola od vozů a koně zastřelila. A začalo
převychování místo kočovného života a život v domku šup do paneláků
dopadlo tak jako přemístit mamánka z paneláku do srubu v lese.
Po Velkém sametu problém je zaměstnat lépe zaměstnávat cizince. A další
vylepšení na př. ve Slaném ubytovny za městem pod dohledem policie. Moden
koncentráků se uchytil také v dalších městech, Kladno zrušená jatka
prostě tam kde radnice ovládá ODS. A tím dále rasistické útoky na Romy a
kdo nemá u baronů s byty na nájem skončí na ulici.
0 Nominace Nahlásit |
Protože u nás již nedokážeme žít svobodně a tedy bez pohodlíčka. Hrubě vykoupeného jaksi svobodou. Víš? 🤷♂️🤷♂️🤷♂️
Bodejď by také ne, když hedvábno-sametové pohodlíčko ti v ČRdeli zajistí prostá dostatečná (nad)produkce fakanů. Zjevně stačí se mít rádi, svobodně plni lásky.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5913 | |
Drap | 4711 | |
led | 3043 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2246 | |
zjentek | 1720 | |
aliendrone | 1467 | |
elkon | 1453 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1430 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |