Naposledy opravdu velká proměna byla povinná docházka, jinak zrušení
tělesných trestů, což je ale přes dvacet let a během této doby se u nás
změnilo dost důležitých věcí, například běžný přístup
k internetu.
Také poslední dobou zaznamenávám u všech lidí, že jsou zvyklí se něco
učit, jen aby to uměli, nikoliv aby to uměli používat. Pokud něco vážně
chybí, je to „zapojení do pracovního procesu“, kdy žáci nevědí na
konci deváté třídy, kam jít a tudíž si vybírají gympl případně něco
podobného, všestrannějšího. Navrhl bych takto každý měsíc na jeden den
exkurze po třídách, popř. menších skupinkách a navštěvovat různé
podniky (čez, vodovody a kanalizace, …), osoby (prodavačky, kuchaře,
pojišťováky, soustružníky, …) a ptát se jich a zjišťovat informace, co
se museli naučit, co je na tom baví, jestli je po tomto poptávka, atd.
Za „obětování“ jedné čtyřicítiny vyučovací doby by to dle mého
stálo. Také by se měli vést záznamy ve školách, tímto by šlo lehce
zjišťovat kvalita vyučování, případně šikana a škody na majetku.
A v neposlední řadě také nějaké státní srovnání škol, kdy by se
žáci plošně testovali a do těch nejhůře umístěných škol by se poté
mohli poslat inspektoři na delší dobu, ne pouze na jeden den a tímto zamezit
zbytečnému plýtvání peněz na zbytečné školy. Co si o tomto myslíte
vy? případně máte nějaké další nápady na oživení školství?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? zzzzz, petra15 před 3924 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Z tvé otázky nevyplývá, že by jsi měl dobré informace z našeho
školství. Doporučuji i obrátit se přímo na ministra školství. Tady to
nevyřešíme,
Od povinné docházky už proběhla celá řada reforem.
0 Nominace Nahlásit |
Mas plne pravdu. A stale jen Komensky… a Komensky…(tady v dotazech od
skolaku) a pritom by se Ministerstvo skolstvi slova „Komensky“ nejradeji
zbavilo, nebot to je jejich „trvaly vlastni gol“- permanentni .....:)
Na statnich skolach se totiz uci PRO skolu, pro ZNAMKY, neco jako „tahaky“
JE pro ne dulezite…a ne aby se ucili pro sebe, pro zivot.....:) Proc neumeji
v 16ti to, co ja ? Jsou pro mne jak 12ti leti…:) – a to je tou nizkou
urovni statniho skolstvi…:)
V jinych zemich MAJI tyto tebou popisovana „praktika“.....:)
Ale jake skolstvi maji asi tak v Albanii,Kosovu, Moldavii, Bulharsku a na
Ukrajine, ze jsou tak blbi…?:-)
Proto ma privatni skolstvi takovy priliv.....:)
A za par let, az budou polovinu zaku na statnich skolach tvorit Cikani, to bude
velmi zabavne…:)
0 Nominace Nahlásit |
Muj nazor : Ucime blbosti.Tim myslim ze se ucime stale to
stejne.V prirodopisu uz podruhe probirame rozmnozovani rostlin v dejepisu to
stenjne, o hudebni vychove ani nemluve.AJ je naprosto mizerna zadna praxe jen
biflovani, biflovani a biflovani.Jak pak ma mit vecina zaku dobry prospech, kdyz
je vsechno reseno, tak masove?Nemame zadnou motivaci, nikoho to nebavi.Ucitele
jen nadavaji a zaci „zlobi“ ale nikdo se nepozastavi nad tim proc
zlobi.Protoze musime sedet sedm hodin v tvrde lavici?Protoze ucibnice vazi
dohromady 5kilo?Ucitele maji nastarost teba 5 trid nebo vic na rok a to je
proste moc.
Zaujalo me to s temi exkurzemi jenze jak pisou ostatni, kdo to dnes
prosadi?Vsichni si chcou je nacpat kapsy a udelat z obcanu blbce aby na ne
makali.
Jo a je blbost, ze ma kazda skola jine osnovy, coz se projevuje trba na
prijimacich zkouskach.
Mozna jsem odbocila od temata, za to se omlouvam.
0 Nominace Nahlásit |
jaktožené, co třeba nedávno tén, Jan Ámos Komenský?
tak vidiš, a příště nežbrblej..
0 Nominace Nahlásit |
A kdo by jako reformu měl navrhnout a prosadit? Spočítej si, kolik jsme za posledních několik desetiletí měli politiků schopných zapojit to, co mají mezi ušima, prosazovat to nejlepší pro svůj resort a pracovat pro občany, a odpověď je nabíledni.
0
před 3924 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Není to spíše věc rodičů?
Nevím proč se lidé domnívají že by nás škola měla vychovávat?
0
před 3924 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
:) školství že se nereformuje? Asi by ti mnozí odpověděli, že se
reformuje permanentně (otázka je, s jakým úspěchem).
Exkurzí je v dnešní době poměrně hodně. To samé platí o dalších
akcích, jako jsou projektové dny, protidrogové, protišikanové,
protizáškolácké, protizneužívací a další preventivní přednášky,
nejrůznější sportovní akce, kulturní akce, olympiády úplně ve všem,
školy v přírodě a mnoho dalších akcí. Zkrátka a dobře: akcí je už
momentálně nad hlavu. Nevím jestli jsi už slyšel o „třídních
knihách“ – ano, ve školách se záznamy o vyučování vedou. Kromě
třídních knih však existují tuny další dokumentace, o které nemá
veřejnost ani ponětí – jinak řečeno, dokumentace je také až nad
hlavu.
Co se týká zjištění kvality výuky, to není vůbec jednoduchá věc,
protože v plné kráse se práce učitelů ZŠ projeví až v době, kdy už
žáci dávno nebudou ve škole. To co na první pohled může vypadat efektně
(např. to, že žáci v hodině hrají hodně her, jsou usměvaví a
spokojení) nemusí vůbec znamenat, že výuka je kvalitní. Celonárodní
srovnávání škol teď pár let probíhalo, ale výsledky nejsou veřejné.
Ostatně odpovídají dost často tomu, v jaké lokalitě se školy
nacházejí, takže to není žádný zázračný způsob, jak oddělit zrno od
plev.
Co se týká nápadů na zlepšení, tak asi hlavně tohle: ABYCHOM MOHLI NĚCO
ZLEPŠIT, MUSÍME ZNÁT REALITU! (capslock používám nerad, ale tady to bylo
důležité)
0
před 3924 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Drap-Samozřejmě, myslím nějaké důležitější, ne pouze malichernosti či běžné věci, vážně něco většího…
taky začínáte školní rok tím že projíždíte učebnice a tam kde je československá republika škrtáte to OSLOVENSK, SSSR přepisujete na Rusko a Perskou říši na…no dyť víš jak..?