Je to –50. Ano, představ si, že je –25 a teplota klesne o 25 stupňů. Kdyby bylo –25 + 25, bude nula, protože teplota stoupne o 25 st.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Učitelka se plete, je to –50.
3Kdo udělil odpovědi palec? samicek333, da ny, Kepler
před 3171 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ale není to jenom chyba v zapsání výsledku? Co když učitelka omylem zapomněla napsat za –5 nulu? Výsledek by pak byl skutečně –50…
1Kdo udělil odpovědi palec? Kyril Čouda
před 3161 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
zápis –25–25=0
prvé číslo je záporné a druhé číslo nie je definované ako záporné,
čo znamená od záporného čísla odpočítame kladné číslo, teda možno
podľa matematických pravidiel písať aj –25 – (+25) = 0
ak by sme druhé číslo považovali za záporné zápis by bol –25 + (-25)
= –50
v otázke je zjavne chyba:
ak by teplota mala stúpnuť z 25 na –5, tak by príklad mal vyzerať
ak by mala teplota klesnúť o 25 zápis by mal byť –25 + (-25) = –50 pretože v skutočnosti pripočítavame záporné hodnoty
v samotnom zadaní otázky je matematická chyba
Upravil/a: led
0
před 3171 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zápis čísla kladného (+25) je 25 Znaménko + se u čísla nepíše.
Zápis čísla záporného (-25) je – 25 Znaménko – se u záporného
čísla píše.
Pak už si stačí jen pamatovat že (- -) = +
(+ -) = -, (+ +) = +
Stupnice teploměru je vlastně číselná osa. Takže představa správná , jenom ta číselná osa, je správnější.
0
před 3171 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
(- 25) + (- 25) =
Výsledek je (- 50)
To je ale, dámy a pánové, matematika základní školy a nechápu, že se
tady najdou lidé, kteří odpovídají na otázku chybně.
Upravil/a: Kyril Čouda
0
před 3170 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Led" pokud by druhé číslo bylo ! záporné výsledek je nula !!!! Vždy jsme se učili , že – – = + tedy –25 – (-25) = 0
annas
ak by šlo o spočítanie dvoch záporných čísiel, vzorec by
vyzeral –25+(-25)=x
takže užívateľ AmazedWolf sa pletie a užívateľ napriek správnemu
logickému vysvetleniu v druhej vete, urobil klasickú školskú chybu.
Je to bežná chyba nepozorných školákov.
Ad led, vím jak by to mělo být správně napsané, jenže netuším, zda si to uvědomuje tazatelka.
Jak jsem napsala, před znaménkem mínus se dělá mezera.
Před znaménkem mínus ve významu rozdílu se dělá mezera, např. 5 – 3 = 2, zatím co záporné číslo je bez mezery : –5, –3; Odečítání záporných –5 – (-3) = –5 + 3 = –2.
Na medzery by som sa u školákov, ale nielen u nich nespoliehala.
Pamätám jednu moju zlú vlastnosť zo školy (ako žiačka) akosi som
zabúdala písať znamienka ± a aj keď som mala výsledok správny, tak som za
to dostala horšiu známku. Potom som sa rozčuľovala podobne ako tu hanna4.
Neskôr podľa elektriky som pochopila, prečo sú znamienka také dôležité.
ide/nejde :)
I když píše rukou, musí rozlišit, zda píše mínus nebo označuje
záporné číslo.
Proto jsem zmínila, že nevím, zda tazatelka dobře napsala.
Pokud tak pečlivě opisuje z tabule, jak může mít správný výsledek. 🙂
Proto záleží na tom, jak kdo pochopí. Školačka neuvažuje, kolik lidí zaměstná nesprávným zápisem.