Vyřadit si můžete kdykoliv, netuším, že by se říkalo, že by se nemělo nechávat vyřazeno. To nám myslím říkali akorát zezačátku v autoškole, asi abychom nezapomněli zařadit a pak se nelekli, že plyn nereaguje :)
Jinak na neutrál se to v některých případech podle mě jezdit
skutečně vyplatí – vím, že na kopci vyřadím a prakticky konstantní
rychlostí projedu půlku jablonce, kde při zařazené rychlosti musím mít
stále nohu lehce na plynu – pak to ušetří :)
Doplňuji:
chudst má pravdu – hlavně v zimě, když je náledí a klouže to, je
opravdu kvalt bezpečnější, zaručuje to vyšší stabilitu …
v zatáčkách asi také. To mi při psaní odpovědi nedocvaklo, jak venku
svítí sluníčko :)
Jinak je vhodné raději dobržďovat motorem, než brzdami … pokud vidím, že budu muset zastavit například na semaforech, tak sundám nohu z plynu, podřadím a nechám auto postupně zpomalovat, kolikrát není brzda ani potřeba – provoz nezdržuji, když stejně zastavíme, ušetřím pár kapek benzínu, brždění je plynulejší a tedy příjemnější pro cestující a neopotřebovávám brzdy.
Upravil/a: blesk26
0 Nominace Nahlásit |
Nemelo by se nechavat skutecne vyrazeno pri jizde z kopce, na naledi, pri velkych kaluzich na silnicich, pred prejezdem ci pred ostrejsi zatackou. (Mozna jeste nekde, ted z hlavy me to nenapada. Proste logicky tam, kde muzete nad autem ztratit kontrolu – nebo ho naopak potrebujete ovladat se zvysenou opatrnosti, tam nechavate zarazeno.)
Za normalni jizdy je ale, jak uz tu blesk26 psal, naprosto normalni a dokonce obcas vyhodne vyrazovat; pred dojezdem na semafor, na konci kopce vyradite a nechate auto setrvacnosti jet, na rovince, kde vam auto jede po rozjezdu samo a jen treba po 100 metrech je potreba znova zaradit a trosku pridat a zase znova vyradit, apod. Usetrite hodne benzinu.
0 Nominace Nahlásit |
kdyz se budeme bavit o spotrebe, tak je pravda, ze jak v kterem aute… na prumerne modernich autech je spotreba phm pri brzdeni motorem nulova
jelikoz ucim v autoskole nakladni auta a autobusy, kde je jizda na neutral zakonem zapovezena, preferuji zpusob jizdy bez neutralu i u novodobych ridicu skupiny B
0
před 4948 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
majdule,
proč by se mělo…
kvalitní řidič reaguje podle momentální situace.
Dovedu si představit, že stejný kopec či rovina, jednou nechám rychlost,
jednou vyřadím. Nelze dát pravidlo jak se vždy zachovat.
U náklaďáku,,,ano je předpis z kopce zařazená rychlost" ale klidně
i bez rychlosti, jako když stojíte v zákazu…
přestupek jako přestupek. Žádný náklaďák nepojede „mohelničák“ bez
rychlosti, ale menší klidně…
U všech aut, proč nevyužít setrvačnost vozidla..... dám tam rychlost, přístroj ukazuje spotřeba nula, ala dejedeta kousek. Když necháte volnoběch, dojdete hooodně daleko, pak můžete dát rychlost na zpomalení…
0
před 4946 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek