Zdravím.
Je mi 18 a dělám právě autoškolu. Do závěreček mám ještě 6 jízd
ale chtěl bych si ujasnit podřazování před zatáčkou nebo křižovatkou.
Učitel mi říkal, že před křižovatkou nebo zatáčkou si podřadím na
2 a zatočím (případně ještě dobržduji brzdou). Já ale ještě tolik
neodhadnu vzdálenost kdy bych měl podřadit abych v klidu na tu 2 dojek
k tý křižovatce nebo zatáčce. Někdy když mám zařazenou 3 tak
přibržduju pak sešlápnu spojku dojedu ke křižovatce když nic nejede tak
dám 2 a jedu (nebo zastavím a dám 1). Jen ještě jestli jsem to správně
pochopil … jedu třeba 40 km/h na 3 a potřebuju podřadit tak zpomalím a
před tím než ručička klesne pod 1000 otáček tak sešlápnu spojku
podřadím 2 pouštm spojku pomale a jedu na 2.
Děkuji za rady
Zajímavá 0 před 3178 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
3Kdo udělil odpovědi palec? annas, briketka10, zzzzz
před 3178 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Záleží na autě musíš to cítit. Když ti auto začne chcípat nebo na dvojce zrychlovat (drží otáčky) tak podřaď. Hlavně by ti to měl vše vysvětlit školitel!! Třeba se ho víckrát zeptat za toho přeci platíš.
0 Nominace Nahlásit |
řekl bych že to děláš dobře, asi jako většina lidí. včas podřadit se naučíš až později, chce to jen cvik, mnohokrát to opakovat až to dovedeš k dokonalosti.
já to dělám tak, že při jakékoliv rychlosti udržuji zhruba podobné otáčky motoru, to už pak slyšíš a nemusíš ani dívat na budík. Když to duní a netáhne tak to už je nejvyšší čas sešlápnout spojku a přeřazovat
2Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, zzzzz
před 3177 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Poslouchej auto ušima, očima a citem. Řekne ti to. Nejhorší co může být, je sledovat otáčkoměr či rychloměr. To potom nevíš co dřív.
2Kdo udělil odpovědi palec? annas, briketka10
před 3177 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je fakt, že autoškoloví instruktoři učí jezdit žáky „připosraným způsobem,“ ale to není na závadu, musí získat cit pro volant. Tudíž až budeš mít po autoškole a něco málo odježděno a nebudeš se po městě plahočit 35–40 km/h, jak učí v autoškole, ale maximálních povolených 50, tak už budeš mít v ruce i to odřazování. Jak tady píše boreczech, do zatáčky nebudeš podřazovat na 2., ale 3. stupeň, pokud to nebude zrovna zatáčka do pravého úhlu anebo ostřejší, a určitě nebudeš brzdit při zatáčení (což už začíná být na mokru a v těch rychlostech kolem 50 km/h ne moc bezpečné), spíše na volnoběh, co ten rychlostní stupeň dovolí a při doknčení (výjezdu ze) zatáčky už spíše přidávat plyn. Kdybys totiž při tom zatáčení smýknul, tak bržděním to ještě zhoršíš, za to mírný plyn (u současných aut je tak 90% s předním náhonem kol) tě z toho smyku spíše vytáhne a stabilizuje trakci.
2Kdo udělil odpovědi palec? annas, briketka10
před 3177 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
a jak odůvodnil tohle počínání? každopádně záleží na rychlosti, vozu atd. na dvojku do zatáčky jsem snad nikdy nejel, jedině že bych závodil
0
před 3178 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jak píše Kankys. Záleží na autě.
Ještě máš pár jízd, poslouchej motor a optej se učitele. Chce to cvik, za
čas to vycítíš.
0
před 3178 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek