Vozy měly vlastní zdroj. Obvykle dynamo na 48 V, u starých vozů By je krásně vidět na podvozku.
Upravil/a: Lamalam
0 Nominace Nahlásit |
Vždy z baterií.
V průběhu historického vývoje se jen mění způsob jejich nabíjení.
U dvounápravových vagónů bylo dynamo na rámu mezi nápravami poháněné
plochým řemenem. U čtyřnápravových je dynamo na podvozku poháněné
kardanovým hřídelem. Od roku 1974 se používají alternátory poháněné
převodovkou přímo na nápravě. Osvětlení se nikdy nenapájelo
z lokomotivy.
Upravil/a: Hlada
0 Nominace Nahlásit |
Jen upřesním, že zdrojem otáčení dynama byl vlastní pohyb vagónu a ten byl odváděn od otáčení kol. Podobně jako svícení u jízdních kol staršího data.
0 Nominace Nahlásit |
annas | 5913 | |
Drap | 4621 | |
led | 3002 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1650 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1315 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |