Odpověděl/a – 26.prosinec 2:34
Vždy z baterií.
V průběhu historického vývoje se jen mění způsob jejich nabíjení.
U dvounápravových vagónů bylo dynamo na rámu mezi nápravami poháněné
plochým řemenem. U čtyřnápravových je dynamo na podvozku poháněné
kardanovým hřídelem. Poslední typy mají alternátory poháněné
převodovkou přímo na nápravě.
Odpověděl/a – 26.prosinec 3:05
Vždy z baterií.
V průběhu historického vývoje se jen mění způsob jejich nabíjení.
U dvounápravových vagónů bylo dynamo na rámu mezi nápravami poháněné
plochým řemenem. U čtyřnápravových je dynamo na podvozku poháněné
kardanovým hřídelem. Od roku 1974 se používají alternátory poháněné
převodovkou přímo na nápravě. Osvětlení se nikdy nenapájelo
z lokomotivy.