Násobilku se musí naučit sama,
stejně jako vyjmenovaná slova.
K násobilce můžete nastříhat kartičky,
na 10 kartiček napište šestku,
na dalších 10 sedmičku,
… atd. až po devítku.
Začněte šestkou a nechte neteř postupně šestky přičítat.
Po každém součtu jí zdůrazněte počet kartiček, na nichž je šestka.
Ale nejjednodušší (největší efekt) je dril –
prostě se násobilku naučit zpaměti
a pak často procvičovat v příkladech.
0 Nominace Nahlásit |
Vystrihni z papiru vetsi karticky …z jedne strany napis priklad a ze
druhe reseni …sedni si sni a ukaz ji priklad a kdyz odpovi…(spravne nebo
spatne ) tak otoc karticku at vidi reseni …zacni u 6 a pokracuj …:D lepe
si to pak zapamatuje …
Doplňuji:
Navic se muze procvicit i sama …nemusi opisovat jak trouba …(microvlna)
Upravil/a: badisko
0 Nominace Nahlásit |
jedna z mála vecí, ktoré je potrebné sa naučiť naspamäť.
je to problém mnohých detí (včitane mojej maličkosti pred desiatkami rokmi).
znalosť násobilky je bohužiaľ nevyhnutnosť, inak bude dieťa mať
problémy s matematikou pri ďalšom štúdiu (a i v živote).
jej učenie je bolestivé, ale stojí za to.
skúste metódu písať/hovoriť:
každý deň napísať niekoľkokrát násobenie jedným číslom (napr 20×) a pritom to nahlas hovoriť:
1 × 7 = 7 (a hovoriť „jedenkrát sedem je sedem“)
2 × 7 = 14 (a hovoriť „dvakrát sedem je štrnásť“)
…
potom i obmieňať:
7 × 1 = …
7 × 2 = …
aby sa nedostalo dieťa do pomykova, veď to je to isté.
samozrejme to má robiť neter, nie vy. 😉
táto metóda sa u nás v rodine osvedčila, i keď to bol
týždeň-dva plaču.
proste treba trénovať a motivovať – dobré je zapojiť celú rodinu a občas (často) na ňu vybafnúť koľko je x.y?
netrestať, nenadávať, trénovať, trénovať, trénovať.
možno podmieniť i nejakou drobnou úplatou (keď to budeš vedieť tak …),
ale netrestať (zákazmi, odobraním niečoho a pod.).
:-Q
PS:
neznalosť násobilky nemá s dyskalkúliou nič spoločného, keby sa našiel
nejaký mudrlant.
jedná sa iba o prosté mechanické nabifľovanie, ktoré bude človek
potrebovať celý život (minimálne do dospelosti, do kedy bude študovať, ale
stopercentne aj potom).
0 Nominace Nahlásit |
Tyhle čísla mi taky dělaly problém ale postupem času sem se je nějak naučil ;))..Jinak ať si to dokolečka opakuje a nebo si tu nasobilku píše 6,12,18,24,30 …atd..
0 Nominace Nahlásit |
Pokud nejde učení běžným způsobem, je vhodné začít postupně. Věnujte se pouze šestce. Rozdělte si to klidně i na více dnů, první den 6,12,18,24 druhý den pokračovat a opakovat z prvního dne atd. Až zvládne šestku, přejděte k sedmičce.
Některé děti se nazpaměť učí špatně, dá se to ale natrénovat.
0 Nominace Nahlásit |
Nevím. Já když jsem ve škole něco provedl, tak jsem musel za trest násobilku několikrát opisovat. Efekt to asi mělo, protože od té doby malou násobilku znám perfektně.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek