1 je je správně !!!!!
Zdůvodnění. Existuje matematická priorita.
Takže nejdříve úkon v závorce, potom násobení a nakonec
dělení !!!
Pokud neznám matematické priority, přepíšu si to do zlomku 6/2(1+2). Ve
jmenovately je dvojčlen 2(1+2). 2 lze vykrátit a zůstane
3/(2+1) = 1 !!!!!
Doplňuji:
http://www.odpovedi.cz/otazky/jaky-je-spravny-vysledek-6-2-1-2-2
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? kropitko, Andělé, briketka10 před 4641 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Mosoji, a já si stějně budu stát za svým.
Stejně jako nás u mnohočlenů učili, že 3× je ve skutečnosti 3×x, tak je to tady před závorkou, když není napsán člen.
Počítejte se mnou.
6:2(1+2)=
3(1+2)=
3(3)= (uf, teď to vypadá divně)
A jak jsem psala, když před závorkou není znaménko, automaticky
násobíme
3×3=9 !
Nebo ve Vašem zlomku.
6/2 (šest polovin) nám po vykrácení dvěmi dávají tři celé.
3(1+2)=
3(3)=
3×3=
A zase devět.
Doplním: Násobení a dělení má přednost obecně. Pokud je v jednom příkladu po případném zjednodušení násobení i dělení, postupuje se zleva doprava.
„Předpokládám tedy, že jde o prioritu operací. Násobení a dělení
má přednost před sčítání a odčítám, tedy 2+3*5 je 2+(3*5), tedy
17. Pokud se ve výrazu vyskytuje více násobení a dělení, postupuje se
zleva. Takže příklad: 2*3/6. Vezmeš první výraz zleva (to je 2*3 a
vypočteš ho). Vyjde ti 6. Potom teprve vydělíš: 6/6 = 1. To je
výsledek.“
http://www.forum.matweb.cz/viewtopic.php?id=273
IK: Když ti přepíšu znovu příklad na
6:2×(1+2), což je ÚPLNĚ to samé, co v původním zadání, vyjde ti také
jedna? To není možné.
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110426225954AAhacB1
3Kdo udělil odpovědi palec? pokazdejinak, Honza55, anonym
před 4641 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
jo jo 1 je správně, nechápu jak mohli k té devítce tak pěkně dojít.
Násobení má vždycky prioritu.
Ale dívám se na Nikdo není dokonalý a řeší tam kolik váží dvě cihly
když jedna váží kilo a půl cihly a to se pak nedivím ani té devítce
🙂
Doplňuji:
WeeBeer musíš nejdřív násobit, kdybys místo závorky dala „a“ tak
máš 6:2a a to už snad nebudeš zkoušet napřed dělit ne? Věř nám,
musíš nejdřív násobit.
Upravil/a: IK
3Kdo udělil odpovědi palec? mosoj, Andělé, JKozohorský
před 4641 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
to by ten priklad musel vypadat jinak musel byste mit 6/(2*(1+2)) ono to
trosku zavadi kdyz si pred tu zavorku nenapisete „*“
Doplňuji:
to IK : nasobeni a deleni ma prednost pred scitanim a odcitani ale kdyz se ve
vyrazu nachazi vicero nasobeni a deleni tak se postupuje postupne zleva
Upravil/a: Reuef
2Kdo udělil odpovědi palec? pokazdejinak, WeeBear
před 4641 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
výsledek je opravdu 9
… nechce se mi přidávat další názor do diskuze – začíná být
pěkně nepřehledná – mám možnost psát odpověď, tak to
taky udělám
při řešení začnu závorkou – na tom jste se, myslím, shodli:
6/2*3
vzhledem k tomu, že násobení a dělení je na stejné úrovni, postupuji
při řešení zleva doprava:
3*3=9
i kdyby to byl zlomek, tak 6 polovin jsou pořád 3 celky, krát 3 je 9 –
proč proboha mosoji cpete i tu závorku (nebo po sečtení 3) do jmenovatele?
násobení je na stejné úrovni, nemůžete se rozhodnout, že místo
násobení budete dělit (tím, že to strčíte do jmenovatele)!
jestli to mermomocí chcete ve zlomcích, muselo by to být takhle:
6/2 * (1+2)/1
a výsledek? devět, opravdu :)
Doplňuji:
násobení nemá přednost před dělením
násobení nemá přednost před dělením
násobení NEMÁ přednost před dělením :)
násobení a dělení mají přednost před sčítáním a odčítáním, ale vzájemně jsou na stejné úrovni, takže pokud to není v tom zlomku, postupujeme při řešení zleva doprava
Upravil/a: pokazdejinak
0 Nominace Nahlásit |
Plně souhlasím s mosojem.
Dle matematických priorit jsou na tomto příkladě na prvním místě závorky
(2+1)=3
následuje násobení 2*3=6
pak dělení 6:6=1
Doplňuji:
Já chápu ti,co k 9 došli,ale nesmí se zapomínat,jak jdou po sobě
matemat.priority…:-)
Upravil/a: Andělé
1Kdo udělil odpovědi palec? briketka10
před 4641 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zdůvodnění Mosoje:
„Zdůvodnění. Existuje matematická priorita.
Takže nejdříve úkon v závorce, potom násobení a nakonec
dělení !!!“
je chybné, neboť násobení a dělení jsou z hlediska přednosti na
stejné úrovni. Proto je nutné po výpočtu závorky postupovat zleva a tedy
nejprve je nutné dělit a pak teprve násobit.
Chybu dělá Mosoj i v přepsání závorky do jmenovatele. Když už si
příklad chce přepsat do zlomku, pak je ve jmenovateli pouze dvojka a to opět
z jednoduchého důvodu, a to že násobení a dělení jsou z hlediska
přednosti na stejné úrovni.
Podobné příklady si procvičte na webu http://www.zsdobrichovice.cz/ukoly/matika/testy/testy.php?go=m8_01
0 Nominace Nahlásit |
Tak jsem prozkoumala web a odkazy co tu byly, musím přiznat že mě to
zviklalo ačkoliv pravidlo o přednosti násobení jsem měla za nadřazené
i dělení, tak to asi není úplná pravda. Jak říkáte při dělení a
násobení se postupuje zleva doprava. Takže si sypu popel a omlouvá mě jen
že je to skutečně chyták, který není častý, na tom odkazu Honza55
určení hodnoty číselného výrazu pro 8 ročník, se žádný podobný
chyták nevyskytuje. A musím říct že asi ani mimo školu 🙂
Každopádně se omlouvám za svůj omyl.
Ještě si to někde ověřím, ale asi to skutečně má být 9.
Je to 1. Protože (6/2)(1+2) není 6/2(1+2), chybu dělají všichni, co odstraní závorku bez roznásobení. Každá matematická kalkulačka, Casio, atd., spočítá 1. Kalkulačky na phonu, na Googlu jsou z podstaty programátorské a neumí vyhodnotit závorku.
pokazdejinak:
závorka má přednost před vším a tedy i početní operace s ní spojené
tedy i násobení. Proto se nejdřív spočítá závorka, pak násobíme
závorku a
nakonec dělíme…
pani/pane IK…z vaseho pripadu 6:2a si to klidne nejdriv vydelim nevidim v tom zadny problem :) tam je jediny problem ze kdyz tam opticky chybi znaminko „*“ tak si kazdej rekne ze to znamena pro ten cely vyraz dohromady…ze tam jsou proste dve acka nebo dve zavorky…jenze ono tam to nasobeni je..takze ten vas prikladovy vyrok si napisu jako 6:2*a vyjde mi 3a a je to…
6 nemůžeš dělit 2a, můžeš ho jenom vykrátit dvěma 6/2a je 3/a vzhledem k tomu že a bylo 1+2 tak máš zase 3/3 je 1
Mistře, ale v té závorce není a !!
Ono je tam (b + c) = a
Takže vy nejdříve řešíte závorku, pak násobíte a nakonec dělíte.
Přesně to co jsem psal.
A co takhle.
6/2×(1+2) – ve jmenovateli je dvojčlen ktzerý mohu vynásobit !!
6/2+4
6/6 = 1
Toto je také matematicky správně!!
vy ale mylne predpokladate ze ve jmenovateli je cely vyraz 2*(2+1) musite nejdriv vyresit zavorku coz vam da 6:2*3 a tady uz musime pocitat zleva doprava neexistuje zadne pravidlo ktere by urcovalo prednost nasobeni pred delenim
No a není ve jmenovateli celý výraz.
No a kdyby to bylo tak jak říkáš tak 6/2*3 může
být také 1 !!!!! Protože já mohu krátit zlomek a dostanu 2/2 nebo 3/3 což
se rovná 1.
A krátit ho tak jsi napsal mohu !!
Takže někde děláš v úvaze chybu.
no…myslim ze bys z tohodle prikladu dostal za 5..mozna 4 za snahu co tam chces a hlavne jakym zpusobem kratit ? jedinej zlomek v prikladu 6:2*3 je 6:2 coz vykracenim (vydelenim) dava tak jako tak 3…
Mosoji, tuto matematickou úvahu vůbec, ale vůbec nechápu..
Už jsem opravdu v koncích. Pokud používáte prohlížeč Chrome, nechte si to přeložit pěkně do češtiny a čtěte si. http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20110426225954AAhacB1
Popřípadně i když tento příklad (a to tam nemusí být ani krát před závorkou) do lišty v google, vyjde vám devět.
Devět,
devět,
devět.
Toť moje poslední odpověď na mou devítku. Více argumentů nemám. A pokud v tom vidíte stále jedničku, nemám Vám na tohle už co odpovědět..
Podle mne je výsledek 9. Dá se zapsat jako šest polovin ⇒ vykráceno na 3/1 krát 3/1 = 9/1 = 9. Proto je součet v závorce, protože v tomto případě přednost nemá. Jiné řešení nevidím.
Opravuji – součet přednost MÁ ! Kdyby tam nebyly závorky, bude příklad vypadat 6:2×1+2 = 6:2+2= 3 + 2 = 5
WeeBeer píšete :
Počítejte se mnou.
6:2(1+2)=
3(1+2)=
3(3)= (uf, teď to vypadá divně)
A jak jsem psala, když před závorkou není znaménko, automaticky
násobíme
3×3=9 !
Nebo ve Vašem zlomku.
6/2 (šest polovin) nám po vykrácení dvěmi dávají tři celé.
3(1+2)=
3(3)=
3×3=
Ve vašem příkladu nedržujete prioritu matematických operací.
Takže probereme ten můj, kdy je příklad napsaný do zlomku, což je
matematicky naprosto stejné.
Píšete:
6/2 (šest polovin) nám po vykrácení dvěmi dávají tři celé.
3(1+2)=
3(3)=
3×3=
až na to že tady by musela být ta závorka 6/(2+4) jinak bys počítal 6/2+4 jako 3+4 je 7 ale jinak dobrá myšlenka mosoj
Nevím jak nyní ve škole. Krátit se dá ale jenom součin. Takže když je
ve jmenovateli 2+4 je to jako by tam bylo (2+4). Závorka je tam zbytečná,
proto jsem ji tam nepsal( tak jsme se to učili) nic jiného než sečíst se
s tím dělat nedá !!. Dělit to jde teprve po tom součtu.
Má tam význam jenom tehdy, pokud by tam byl ještě další člen.
Drap | 8209 | |
led | 4068 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2777 | |
zjentek | 2713 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |