Respektive modifikovat, když to tak řeknu? Soudím na základě ankety, kdy běžní dospělí občané dostávali na ulici od redaktorů otázky které byly ve státních příjmačkách, a na jednu z nich (ač byla jednoduchá) neodpověděl nikdo.
Logicky vycházím z toho, že když na tu otázku neodpověděl správně nikdo a přesto se tito lidé dožili bez újmy dospělého či dokonce seniorského věku, tak to učivo pro přežití v dnešním světě asi nebude nijak zvlášt významné, čili proč by se tohle měly učit každý rok statisíce dětí?
Stačilo by udělat jednoduchý „pouliční“ průzkum, kdy by učitelé naběhli do ulic přes Kaufland, Tesco či jiné budovy plné intelektuálů, vzali by s sebou učební osnovy a ptali by se: ZÁKLADNÍ OTÁZKA plus bonusová podotázka „POUŽILI JSTE TO NĚKDY V ŽIVOTĚ?“ pak by se to na konci zbilancovalo a pokud by byla znalost odpovědi mizivá, nebo pokud by odpověděli že to v životě nepoužili, tak by se to vyškrtlo z výuky na základní škole, a případně (pokud by to aspon někdo (krom učitelů) věděl nebo použil) by se to nechalo, tak by se to přesunulo na učivo středoškolské případně vysokoškolské, pokud by se to někde vyžadovalo jako odbornost, a nebo by se to nechalo na ZŠ ale jako nepovinné.
Protože mozek většinou zapomíná to co není důležité, to s čím přijde do styku tak málo, že si to nemá smysl pamatovat, a když si to nemá smysl pamatovat, proč by se to mělo hromadně učit miliony duší?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? HOMER před 2775 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Už se tady o tom taky párkrát diskutovalo. Jsem téhož názoru, většinu toho, co jsem se na ZŠ a gymplu naučil, jsem v životě nepotřeboval. Jenže má to háček. Za mlada má málokterý člověk přesnou představu, co by chtěl dělat. Ani mít nemůže, pokud se neseznámí se vším, co mu vzdělání nabízí. Takže se musí učit všechno alespoň v základním rozsahu a pak si může vybrat, co ho nejvíc táhne. A pak si taky myslím, že určitý rozsah všeobecného vzdělání pomůže člověku orientovat se ve světě. Je mi líto lidí, kteří tvrdí, že kyslík je palivo a že blesk vzniká, když se studený mrak srazí s teplým.
0 Nominace Nahlásit |
Neměly. Už teď je v nich tak málo, že je to až ostuda.
Měl jste uvést příklady otázek.
Hodně lidí si neuvědomuje, že něco slouží jenom jako základ pro
něco
dalšího. Po osvojení toho „dalšího“ už se k základu vracet
nepotřebovali, …
Možností je víc.
Poznámka:
Většinu toho, co znám, potřebuji a používám, jsem získala na
základní
škole a na gymnáziu. Zbytek jsem doplnila samostudiem.
0 Nominace Nahlásit |
Osnovy by se měly zrušit úplně. Osobně bych dnešní formu výuky, pokud vůbec, zachoval pouze pro čtení, psaní a počítání. Věřím, že školy současného typu devastují děti a tím i celou společnost.
0
před 2775 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kepler: no, ale tady o představu/nepředstavu přece nejde, když jsou otázky na které neodpoví správně třeba nikdo… tedy nikdo to neví, kdyby taková témata byla že z 10.000 lidí na to neodpoví vůbec nikdo, tak to asi nikdo v životě nepoužil (tu vědomost), nikdo v životě to nepotřeboval, a pokud by dělal někdo v takovém oboru, kde by to bylo potřeba, tak by to přece musel použít a musel by to vědět..
stejně tak „rozsah všeobecného vzdělání“, z toho průzkumu vychází, že lidi ten rozsah nemají, dokonce i když se to učili tak neví, nejspíš si ani nepamatují že se to učili, takže zřejmě žádný takový rozsah vědomostí nemají, zřejmě je jim to k prdu, a přesto že si to cpali do hlavy tak jim to tam z nějakého důvodu neuvízlo…