Zdravím všechny vespolek.
Zajímal by mě názor, jestli je podle vás lepší nechat vyrůstat dítě ve fantazii, kdy rodiče drží dítě od reality co nejdál. ( například nechají věřit dítě v magii atd.) nebo se snažit dítěti vysvětlit chod věcí a fungování světa/společnosti atd., aby to dítě bylo připraveno do reálného života… ???
Co je pro dítě lepší?
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Kepler, DoTazatel, Ametyst před 1689 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jsem pro to, aby děti měly dětství. Jsou citlivé a potřebuji svět fantazie a pohádek. I dospělí přece milují pohádky.Realita si deti stejně brzy najde. Až se začnou ptát samy, nelhat jim.
4Kdo udělil odpovědi palec? Kepler, df, aliendrone, DoTazatel
před 1689 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Seznamovat ho s realitou úměrně během jeho dospívání.
3Kdo udělil odpovědi palec? Pepa25, aliendrone, DoTazatel
před 1689 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jsem pro to: dávkovat opatrně. Dětský svět je nádherný, i když naivní. Vystavit tento svět drsné realitě může způsobit šok. Ať se dítě samo ptá a můžeme jej k tomu i pobízet, pak to snáz přijme a je líp odpovídat pravdivě. Sakra, i jako důchodce si pořád myslím, že jsem se málo ptal, nebo rodiče byli úplně blbí.
Upravil/a: Kepler
3Kdo udělil odpovědi palec? Reezo, aliendrone, DoTazatel
před 1689 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ode zdi ke zdi… Takhle svět vlastně ani nefunguje. Zásadní je vhodný mix podle aktuální vyspělosti dítěte.
0 Nominace Nahlásit |
Seznámit ho, co nejlépe s realitou, tak aby to dítě nic neočákavalo,
něvěřilo na bludy, aby nežilo v nevědomosti a nebylo slabé (tím, jak moc
by bylo chráněno). Prostě mu ukázat a snažit se vysvětlit skutečnost, nic
nezatajovat, na nic si nehrát ani nepřikrášlovat, tak aby to dítě pak
mohlo být praktické, realistické, sebevědomé a umělo se prosadit,
„přežít.“
Víš, co se stává dětem, které rodiče moc rozmazlují, pořád je (před
vším) chrání, drží je zkrátka a nic jim nedovolí? Vyrostou z nich
(s prominutím) malí posránkové, neschopní samostatnosti, moc slabí a
nerealističtí pro skutečný („krutý“) svět. Tím, že se je rodiče
snažili před vším uchránit jím zároveň nejvíc ublížili (nevědomky),
takový člověk nic nezkusil, všeho se bojí, nikdy se nepoučil z chyb
z nebezpečných situací, protože ho rodiče před vším chránili, vše
dělali za něj/pro něj a nic mu nedovolili – ani skutečně žít (naplno).
:D Tohle asi nebyl cíl těch rodičů, ale stane se to, když se o ně budou
s takovou starostlivou láskou starat a „vychovávat“ je tímto způsobem.
Vyrostou z nich lidé s nízkým sebevědomím dokonce až s komplexem
méněcennosti, plní obav a zcela nesamostatní.
Na druhou stranu by se měla podporovat jejich představivost, kreativita a
idealismus… Lidi si myslí, že když je někdo praktický a realista, tak
nemůže být idealistou. Namejí vůbec pravdu, tohle se vzájemně nevylučuje
(naopak). Pod idealistou si totiž představují někoho kdo žije (zcela) mimo
realitu, že má zkreslené představy a přítomnost je mu lhostejná – to
ovšem není pravda. Idealista je jednoduše řečeno, někdo kdo má nějaké
vznešené cíle, vize, nějakou myšlenku (něco čemu nebo v co věří) –
není to snílek v tom smyslu, že se tím nechává pohltit a nevnímá
přítomnost.
Myslím si, že většina praktických (i realistických) lidí jsou zároveň
idealisty, protože jdou za nějakou tou svou ideí, ve kterou věří. Tzn.,
že ani kreativita a realismus se nevylučuje… Praktický člověk musí být
realista a zároveň i idealista. Musí vidět skutečnost, ale jít i za
tím, co ještě třeba ani neexistuje (za nějakou ideou). :)
Btw jestli chcete dětem ukazovat realitu od mala, neznamená to hned, že jím nikdy nesmí te číst pohádky atd. Něco takového podporuje jejich fantazii (kreativitu), ukazuje jim smysl dobra, podporuje to vztah mezi dětmi a rodiči (tím, že jim čtou) atd. Ale je třeba je nechat při tom, že to jsou jen pohádky a takhle to nechodí. Samozřejmě záleží na věku (asi nebudete 2-letému dítěti ukazovat realitu a seznamovat ho s vraždami atd.), ale je třeba pamatovat, že když necháte žít dítě ejn těmi pohádkami a fantazírováním, nebude připraveno na skutečný svět (který mu může dát facku kdykoli) – např. úmrtí někoho blízkého (babičky, nebo jednoho z rodičů) nebo jiná katastrofa – náhlá změna k horšímu, tak něco takového to dítě pak ani nemusí (emočně) přežít… nezvládne to. Uchovávali dítě před realitou až do chvíle, kdy si ho ta realita sama našla a ukázala se mu v plném světle – a zlomila ho.
Upravil/a: DoTazatel
0 Nominace Nahlásit |
Jaký jsi ročník? Ty jsi nechodil na lampionové průvody na počest VŘSR, do prvomájového průvodu a nedíval na Husáka ve třídě.? Dnes nejsme na tom tak, že bychom umírali hlady a v televizi běží film, jak jede lokomotiva přes úrodné pole a komsomolci s úsměvem na rtech sklízí úrodu. Když se dítě může dívat na televizi, tak tak uvidí věci. Nebo na internetu. My jsme se ptali svých otců, proč jste tady dopustili,aby tu byl komunismus. Naše děti nám ukázaly, jak se dá žít, bohužel ale zapomněly, že je třeba i dávat a nejen brát. Proto jsme teď tady a proto kladeš tyto otázky.
0 Nominace Nahlásit |
Dokonce mi hodně vadí děti na pódiu, co se snaží zpívat jako dospělí a vypadat jako dospělí. Nekoukám na tyhle „zázraky“.
Drap | 1712 | |
marci1 | 1092 | |
annas | 763 | |
quentos | 744 | |
ivzez | 715 | |
zjentek | 712 | |
iceT | 687 | |
led | 618 | |
Kepler | 540 | |
hanulka11 | 535 |
Těhotenství |
Děti a rodičovství |
Partnerství, manželství |
Přátelé |
Ostatní rodina a vztahy |