Mám první auto s klimatizací, je z druhé ruky, tak nevím, jestli klimatizace funguje nebo ne. Auto jsem kupovala v zimě, takže jsem klimatizaci nezkoušela. Ted jsem trochu zklamaná, představovala jsem si klimatizaci jinak. Myslela jsem, ze v aute bude příjemně, ale není. Možná dělám v něčem chybu ja, možná klimatizace nefunguje. K autu mam návod k pouziti, klmatizaci se snažím používat podle něj, presto nejsem s výsledkem spokojena. Prosím popište mi, jak klimatizaci zapínáte vy, co se pak děje a kolik stupňů mate v autě. Mam fabii. Ale napište klidne i kdo máte jine auto. Doplneni třeba v diskuzi. Dik.
Zajímavá 0 před 3076 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
To snad poznáš jestli z výdechů jde studený vzduch.
Nicméně, seber se a jeď na kontrolu náplní klimatizace. Má se to dělat
každý rok, dva roky interval je maximum. Ten kdo ti prodával to určitě
neudělal. Náplň chladiva postupně ubývá a olej, který je v chladivu
přítomen degeneruje.
Nejenže pak klimatizace špatně chladí ale díky špatnému oleji se může
kompresor i zadřít.
0 Nominace Nahlásit |
na displeji si navolím teplotu a podle toho klimatizace zapíná či vypíná. dále je možno cca. 5 rychlostí ventilátoru.tak u Hondy s digitální klimatizací.
u manuální knoflík teploty do modrého pole, otáčky větráku aspoň na první stupeň a zmáčknout tlačítko AC (svítí). z mřížek musí foukat ledový vzduch, pokud ne, klima nefunguje. možná není chladící medium (stačí doplnit), nebo nefunguje kompresor.
0 Nominace Nahlásit |
Vše? Tak to by asi nešlo. Ale můžeš něco najít na http://tn.nova.cz/clanek/pohodli-v-aute-jak-zkontrolovat-a-nastavit-klimatizaci-tipy.html
0 Nominace Nahlásit |
Zapnout větrání, zapnout klimu a pokud do pár vteřin nefouká výrazně studený vzduch, tak v lepším případě je to bez náplně, v horším má někde prasklinu. Ale tam, kde ji plní, to nejdříve odsají a zjistí, jestli je tam podtlak nebo to nasává a nasává a tak zjistí problém.
0 Nominace Nahlásit |
Asi nejlepší bude, když si klimatizaci necháte někde zkontrolovat. U ojetin je stejně dobré klimatizaci před použitím minimálně zkusit pořádně vyčistit. Když jsem si kupoval své auto, tak například klimatizace nefungovala vůbec. Odvezl jsem to ke známému, ten se na to podíval a prý to byla závada klimakompresoru Naštěstí mi to vyměnil jen za cenu dílu, takže mě ta oprava moc nestála a od té doby klima funguje.
Aha, tak to jsem nevěděla, ze se tam něco musí nalít. :D Tak jeste ze
jsem se zeptala.
Mosoj aby si nerýpnul, co? Prave ze to fouká někdy studeny a někdy teply
(pri stejném nastaveni), spis bych řekla podle venkovní teploty. Ledový
urcite ale ne. A pri zmacknuti AC nepocituji rozdíl.
Ono samozřejmě záleží, jestli nasedneš do rozhicované fábky, tak to trvá pěkných pár minut, než se vzduch začne ochlazovat. Já proto vždycky začínám jízdu s ventilátorem naplno a pootevřenými okny, ať se ta „sauna“ co nejdřív vytratí, pak teprv zapínám A/C knoflík. Je to jedno, ale než vyvětrám, tak se ta puštěná klima stejně neprojeví a navíc přestože vevnitř kabiny je vedro, motor auta je studený a potřebuje zahřát lehkou jízdou a ne mu ještě přidat zátěž v podobě kompresoru klimatizace (ubere na výkonu odhadem 5 kW). Jinak já mám takovou zvláštnost, možná je to jen u Fordů: pokud je venkovní teplota nižší než 5°C, tak mi ten kompresor nesepne, asi proto, aby nezamrzl výměník (v ochlazeném vzduchu se sráží voda a mohla by zmrznout). Možná to vypadá hloupě, klimatizovat v takové zimě, ale má to své opodstatnění: klimatizace mi na podzim nebo na jaře ve vlhkém deštivém počasí během doslova několika sekund odstraní zamlžení skla. K zapnuté klimě je přitom třeba ještě přepnout klapku na vnitřní koloběh, aby dovnitř nešel vzduch zvenčí – všechny klimy na to mají čudlík.