V prodejně Lidl měli označen automat na výkup lahví jako mimo provoz. Zazvonil jsem tedy na zvonek, přišla prodavačka a řekla, že mi lahve nevykoupí, protože automat nefunguje. Argumentoval jsem že to vidím, že si je může převzít ona sama. Odpověděla, že jí to manažer zakázal. Měl jsem za to, že prodejny, které lahve prodávají je musí i vykupovat (Pilsner Urquell) ze zákona, bez ohledu na způsob výkupu (stroj/prodavačka). Nebo ne? Kdo byl v tomto případě v právu – je manažer prodejny víc než zákon?
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Savier před 1 dnem |
Sledovat
Nahlásit
|
Prodejna „je povinna zajistit, aby tyto obaly … byly v této provozovně
vykupovány po celou provozní dobu“ (§9 odst. 5 zákona o obalech).
Zajištění zpětného odběru obalů kontroluje ČOI (§ 36).
Zdroj: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-477#f7439361
3Kdo udělil odpovědi palec? Dochy, Rokio, JerrySmith
před 1 dnem
|
0 Nominace Nahlásit |
Podle Obchodního zákoníku § 1933 má spotřebitel právo na vrácení obalů. Prodejna je v případě prodeje nápojů s vratným obalem povinna tento obal přijmout zpět a vrátit zákazníkovi zálohu. Jak zákazník obal vrátí (ručně nebo prostřednictvím automatu), zákon nespecifikuje. Situace, kterou popisujete, se zdá být protizákonná.
Nicméně je možné, že prodejna měla dočasně problém s logistikou, skladováním nebo hygienou. Společnost LIDL rozhodně má interní pravidla pro takovéto situace, která prodavačka musí respektovat. Doporučujeme se obrátit na jejich zákaznickou podporu nebo na příslušné orgány, které by měly být schopny situaci vyřešit.
0
před 1 dnem
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek