Avatar uživatele
tornadolou

Možná se to sem nehodí,ale musím vyjádřit své naštvání…Je mi z toho smutno a zároveň mám vztek…

Nevím co si mám myslet o diskuzích pod články o smrti pana Václava Havla…Konkrétně například na novinkách. Myslím, že, to píší zakomplexování ubožáci co v životě nic nedokázali, a nikdy nedokáží a sžírá je závist. Je mi zle ze žvástů že za komunistů jsme se měli lépe, že se stát nerozkrádal atd…Nejvíce zarážející na tom je, že tyto názory zastává spousta mladých lidí, vždyť život dnešní mládeže by byl za komunismu nemyslitelný. Já jsem se narodila v roce 89, obrázek o životě v komunismu jsem si udělala z vyprávění mých rodičů a známých, kteří komunismus zažili a samozřejmě bych si v této době nepřála žít. Ztotožňuji se s příspěvkem Petra Holce z Reflexu: Nechme komouše plivat na Havla, sami jen ukazují, jak stejní pořád jsou. Zajímalo by mě co si myslíte o tom, že i mladí (tupí) lidé zastávají takové názory?
Doplňuji:
Odpověď pro led: Ono je lepší nadávat na přítomnost že?:)

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? dudu, kapka, Jikra před 4753 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
led

Mediálne vymývanie mozgov (žiaľ, hlavne u mladšej generácie) odviedlo svoju daň. Vôbec sa nedivím, je to moderné, nadávať na minulosť.
Ale uvedomte si, bez minulosti by nebola súčasnosť.
Doplňuji:
Ja prítomnosť žijem, nezdržujem sa planým nadávaním. Žila som aj minulosť. Čestne, nemám sa prečo hanbiť! Uráža ma preto, že všetko pred 1989 bolo zlé!
Odpovedám vám v diskusii.

Upravil/a: led

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
arygnoc

tornádko, narodit se v roce 1989 a soudit dobu minulou – příliš velké sousto, ne?
Nebylo VŠECHNO zlé (nebyli třeba bezdomovci, všichni měli kde bydlet, všichni měli práci, …, a jogurt nebyl sójovou náhražkou, mléko bylo od krávy, maso nebylo barvené, …).

Tedy – nesuď, budeš souzena.

Ad pán Havel: o mrtvých jen v dobrém, ale všechno má své ale (jejda, já bych také dokázal vyprávět o demokracii a o tom co je správné, mít Barandov a celý ten majeteček, o který se ničím nezasloužil, JENOM ho podědil). Ale to už je o pánovi Havlovi, ne o minulosti (i když, vlastně, také už o minulosti). [tohleto o p. Havlovi je konstatování, ne závist]
Doplňuji:
unavuje mne tato debata, nemám tolik zbytečného času.
Proto vám doporučuji, prohledejte rodičům a prarodičům, důvěryhodným to zdrojům, šuplíka a půdy, možná najdete i co jste nechtěla, ale možná i pravdu, čtěte, studujte, konfrontujte.
Ne, není pravda, že před rokem 1989 bylo VŠECHNO lepší, jak se nám tady snažíte podsunout, ale ne VŠECHNO bylo horší, jak nás tu přesvědčujete.
Každá doba měla své ale.
To co je dnes, jsme totiž nechtěli.
Chtěli jsme to samé, co vy chcete dnes – demokracii.
Místo toho jsme dostali kapitalizmus. A ten, ten jsme tedy nechtěli, určitě ho nechtěli ani Vaši.

Držím vám palce ve vaší zaslepenosti, ale uznávám, že každá mince má dvě strany.

Upravil/a: arygnoc

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Hned se nevztekej. Pořád se oháníme demokracií takže dovol lidem aby měli svoje názory. Tvoje právo je, se s nimi neztotožňovat to je ale vše.
Narodila jsi se v roce 1989 , socialismus jsi nezažila.
Já jsem se narodil v roce 1946 a až do roku
1989 jsem nezažil kapitalismus. To co bylo v učebnicích je jen slabý odvar.
Buď si jistá že po roce 1989 mně trvalo několik let než jsem pochopil co kapitalismus znamená a jaký tvrdý dopad to bude mít na život můj a nás všech.
Totéž platí pro tebe. Nemůžeš porovnávat – bohužel- nemáš s čím !!!
Spravedlnost nebyla tehdy a není ani dnes.
Třetí cestu zatím nikdo neukázal.
A říkat že co bylo dřív je špatné jenom proto že se to vytvořilo za komunistů je slaboduché a je to také jedna z mnoha příčin proč jsme tam kde jsme. Viz. naše školství. Nyní se pracně zavádějí státní maturity. Něco co bylo dříve zcela samozřejmé.
A mezi námi děvčaty na naše zemědělská družstva se jezdili ti kapitalisti dívat, samozřejmě že ne hned po jejich založení.

Špatná byla forma jakou se JZD zakládala ale myšlenka byla víc než dobrá.

A to je to, co nejvíce dnešnímu režimu vyčítám, že nedokázal stavět na tom co bylo vytvořeno a nebylo toho málo.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
tom004

Souhlasím s tím co napsala >led<. Jenom dodám,že nikdo nikdy nežil v komunismu,protože žádný nebyl.Říkalo se tomu socialismus. Soudíš něco,co jsi,jak sama píšeš,nezažila,bez jakékoliv míry tolerance.A,divíš se tomu,že jiní mladí to samé,se stejnou vervou obhajují.Třeba také říkají ti „tupí“,jste zrovna vy.Takže obě strany jste,jak se říká,jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet.Nechme historii a historikům ať posoudí kdo,co kdy a jak,a sami se snažme,aby to bylo skutečně lepší,hlavně pro naše potomky.Aby o nás všech nakonec neprohlásili,že ti největší tupci,jsme byli všichni.Místo abychom makali,tak jsme se hádali.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dudu

Holka zlatá, chvíli jsem nebyl v reálu a nyní koukám jako blázen. Jakoby nastal čas zrání a někteří se krásně vybravili, ba přímo povystrčili tykadélka ze svých kukel. Podle všeho moje nedávná poznámka o tom, že na těchto stránkách občas slyším náznak frenetického potlesku z doby komunistických sjezdů byla zcela na místě. No uvařili jste docela silnou kávu až tlačí v žaludku.
Doplňuji:
Příběh Vašich rodičů naprosto chápu. Dnes je mě šedesátdva roků a přes polovinu svého života jsem prožil jako potenciální nepřítel pracujícího lidu protože můj otec byl živnostník a vesnický kulak v jedné osobě. Dokonce ještě u našich dětí komoušům vadil můj původ. Věřte, že i po létech na tuto etapu nerad vzpomínám protože si vždycky přivodím žaludeční nevolnost.

Upravil/a: dudu

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
iceT

Radši si nic nemyslete,oni ti diskutující politiku a komunismus cpou do každého příspěvku,byť článek je o úplně jiném tématu.
Berte to tak,že jsou tam anonymě,třeba pod vymyšleným jménem a takhle si můžou postěžovat.
Občas čtu diskuze ke článkům,ke kterým mě zajímají názory,a názory na politiku a dobu minulou se vžycky objeví.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Nemohu s tebou souhlasit. Uvádíš dnešní mládeý. Pokud vezmu mládež do 15 let, tak s nimi již 38 let pracuji.A můžu ti naprosto zodpovědně říct, že dnes nemají zdaleka takové možnosti vyžití / neberu počítače a internet / než jaké možnosti byli za totality.
Souhlasím s led , vyjádřila to přesně.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
kapka

Já myslím, že lidi už trochu vystřízlivěli z tý euforie „budeme dělat všechno jinak než za socialismu a budeme se mít skvěle“. Když pak člověk slyší od známého, který jezdí nějaké automobilové závody ve světě, že ve Francii dnes funguje něco jako někdejší náš Svazarm, tak se musí zamyslet, jestli nejdeme někam špatným směrem.
My jsme socialismus zavrhli úplně se vším, i s tím dobrým, ale zároveň tu chybí demokracie. Ta nebyla za socialismu, ale není úplně ani dnes. Někde jsem slyšela – jsou nástroje pro demokracii, ale není nikdo kdo by ji chtěl vykonávat.
další s čím souhlasím, že za socialismu se kradlo, ale dnes to je spíš rabování, rabování státu těmi, co jsou u koryt. Ale oni obyčejní lidé často nejsou jiní, braliá by taky, kdyby se tam dostali.
Jinak na Novinky chodím jen koukat, registrovaná tam nejsem, také se mi nelíbí celková úroveň lidí tam. Zažila jsem tam, že tam někdo napsal naprostý fakt, nějaký zákon, předpis, nebyl to názor, byl to fakt a lidi to vymínusovali. To bylo celkem směšné. Málokdy se tam člověk dozví nějaká fakta, většinou se tam jen plácá, jak v hospodě.

Doplňuji:
tornadolou, označila jste za komunisty všechny, co Vám odpověděli svůj názor, to jako i mě? Nejsem pro návrat socialismu, dobře si pamatuji a znám z vyprávění, jak to v Čr vypadalo před revolucí. A co komunisti špatného napáchali. A v té podobě bych to rozhodně nechtěla zpět.
Ale nic není černobílé.
Včera jsem psala odpověď v rychlosti a pak musela odejít, napíšu ještě jednou jinak, co jsem chtěla tím Svazarmem říct. Dle slov toho našeho známého, dřív za komunistů jezdili závodníci na závody organizovaně, měli tím určité zázemí, zatímco závodníci z kapitalistických zemí se museli o sebe každý postarat sám. Dnes je to naopak, organizovaní jsou ti závodníci z vyspělé kapitalistické země, u nás ta organizovanost přestala fungovat, nejspíš díky odporu k jakékoli organizovanosti. V tom vidím tu chybu, v tom, že se šmahem zavrhlo i to dobré, co v socialismu fungovalo, bez ohledu na to špatné, co socialismus nesporně přinesl. Berte to jen jako příklad.
Dál jsem psala o demokracii, která v Čr není úplně v pořádku. Také chodím do školy, dálkově, tak se tam také spoustu věcí dozvím. Referát o stavu demokracie jsme si měli vypracovat každý doma. Donutilo mě to nasbírat si nějaké informace a celkem jsem se nestačila divit…
V zásadě nemám ráda komunistické řeči a nikdy jsem socialismus ani komunismus neopěvovala, ale v některých bodech se už obyčejným lidem nedivím, že vzpomínají i na to dobré.
Vy říkáte, že teprve studujete, takže nevíte, jak to chodí na trhu práce. Třeba budete mít štěstí a ostré lokty, dokážete se jednou prosadit třeba i na něčí úkor, vždyť vítězí je ti nejdravější a nejsilnější /na úrovni vědomostí pokaždé zas tak nezáleží/ a nezkončíte jako Vaši někteří kolegové z vysoké někde v supermarketu za kasou. Třeba nikdy nebudete pracovat u nějakého pana či paní kapitalistky, kteří Vám předem zakáží být doma s nemocným dítětem, sama být nemocná a jako bonus na Vás nebude sprostě řvát a chovat se k Vám jako k méněcenné rase /té chudší/, nebudete muset chodit na neplacené přesčasy, přestávku na oběd mít denně jen 10 minut místo třiceti. Občas ji nemít vůbec. Jen abyste si práci udržela. Zákoník práce? Hmmm… Něco se Vám nelíbí? Můžete jít. Na co jsem ještě zapomněla? Jo na plat! Tak ten snad ani nestojí za řeč.
No, jednou poznáte sama realitu života.

Upravil/a: kapka

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jikra

Bohužel někteří mladí slyší doma dnes a denně stesky po dávno minulé době.
Buďte šťastná že jste tu dobu před r.89 nezažila.Já jsem v tom ráji dělníků,rolníků a pracující inteligence po kterém se zde evidentně asi někomu hodně stýská žil 42roků a děkuji pěkně JIŽ NIKDY VÍCE!!!A takový lidi co tu tvrdí ty keci že lidi mohli beztrestně nadávat na řežim a volně cestovat po světě tak jsou buď provokatéři,nebo v té době měli ještě mlíko na bradě a nebo a to nejspíš pocházejí z bolševické famílie.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
MILAN1961

Dnešní mládež ví úplné h…o o tom jak se nám žilo v dobách totality a chtějí se pouze zveřejnit nebo ukázat nevím jak to přesně nazvat,narodil jsem se v roce 1961 takže komunismu jsem si užil dost i když jsem byl ještě mladej…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
tornadolou

To nebylo myšleno na Vás, spíš na ty co srovnávají případ Kajínka s Miladou Horákovou, na ty co lžou, že mohli svobodně nadávat na politiku nebo píší takový nesmysl jako že, svobodné cestování po jiných zemí bylo normální. Ano já nepopírám to, že myšlenka socialismu je myšlenka špatná to vůbec ne. Jen komunisti z ní udělali zvrácenou idelogii. Jen prostě nedokážu pochopit, že by někteří lidé chtěli zpět dobu kdy nebyla demokracie vůbec žádná. No jsem ráda, že je pořád převážná většina těch co by dobu totality už nikdy nechtěla zažít. A názory jako, že je pro mladé lidi moderní nadávat na komunismus, tak to jsou názory hloupých lidí. To o tom vůbec není. Jinak třeba o tom jak je těžké v dnešní době sehnat práci taky dobře vím. Jednak sehnat brigádu je hodně těžké proto prostě beru co se zrovna naskytne. Tak, že jsem pracovala v automobilovém průmyslu u lisu, nebo ve stánku s hamburgery. Ale nikdy mě ani nenapadlo si stěžovat. Nikdy nechci to aby se k moci znovu dostali komunisté a tečka. Myslím že alespoň s touto poslední větou by lidé co žili v totalitě a nebyly to vlezdoprdelaci souhlasili.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

Vše smažu i svůj profil na odpovědích. Kdyby tohle četli normální lidé tak za Vás co sem přispíváte museli stydět. Hlavně lidé co v té době žili. Stydím se za lidi co chodí volit komunisty a jejich zvracenou ideologii. Možná už nevraždí, nemučí lidi, ale jejich smyšlení je pořád stejné. Je dobře, že je pořád více těch lidí co komunisty považuje za lidský odpad.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

Jsem zklamaná. Myslela jsem, že odpovědi.cz sdružují inteligentní, zdravě smýšlející lidi, bohužel ne, řekla bych že jde spíše o " sjezd" komunistů. Brala bych v úvahu kdyby někdo napsal že Václavu Havlovi nemůže odpustit jeho názor na bombardování v Jugoslávii ale to, že mu je vyčítán majetek nebo amnestie to je silná káva. Promiňte mi teď to vyjádření, ale o člověka, který srovnává Kajínka s Miladou Horákovou bych si neopřela ani kolo. Je vidět, že Česká republika je plná sobců, ignorantů a hlavně závstivců. Bohužel. Proto z odpovědí odchází spousta normálních lidí. Z těch Vašich odpovědí je mi zle. Jen si přeji, že s takovými lidmi jako jste vy se nikdy ve svém životě osobně nepotkám.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

To co se rozpoutalo kolem Václava Havla po jeho úmrtí si nezadá nic s tím co se dělo kolem Brežněva a jeho společníků. A je to ještě horší. Už chybí jen to svatořečení.
Jsem zvědavý kdy mu přiřknou nějaký zázrak.
Znám mnoho jiných disidentů, kteří by si tu poctu zasloužili víc !!!
Pan Havel měl disidenství jako zaměstnání placené ze zahraničí. I ten kriminál měl fešácký a jak si sám kdysi postěžoval musel nakupovat jenom v Tuzexu ( jenom si tam nechte tu poznámku o závisti). To jiní disidenti neměli a opravdu
strádali fyzicky , hmotně i duševně. Těch si vážím o mnoho víc. Majetek mu nazazlívám, ale přečtěte si jeho projevy z počátku devadesátých let, kde doslova říká že nic nechce vracet !!!! Opak je ale pravdou, takže k matce Tereze má daleko a tak pravdomluvný taky nebyl.
Je to můj názor ke kterému jsem dospěl poznatky. Vy máte jiný, já vám ho neberu jenom s ním nesouhlasím a oponuji.
Vy jste ale fanatik a s těmi se debata vést nedá.

Vy nemusíte nás. Já nemusím vás.
Takto nás uráželi komunisti, takže já si vás chováním zařazuji do stejného chlívečka, tak jde je rozdíl?

A určitě nejste sama kdo si brigádama přivydělává nebo přivydělával.

Jenom podotýkám, že jsem nikdy nebyl členem KSČ a vlastním čisté lustrační osvědčení.
Komunisti mně za to že jsem nevstoupil do KSČ neudělali nic dobrého.
Přesto trvám na tom že řada věcí, myšlenek a ideí byla v minulém režimu velmi dobrá a neměla se likvidovat a všechno zase „stavět na zelené louce“. Rozumný by navázal na to dobré ať to vymyslel kdo chtěl. Ale kde je rozum ?

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

Tak,že politická pluralita znamená volnou soutěž mezi stranami. Ta v době totality byla? Aha tak že další věc, kterou nás ve školách špatně učí:) Milá Led, jste velmi zábávná, že mě srovnávate s hrdiny z Ruska. Omlouvám se ale jste opravdu asi mimo:) Já, která jsem odpůrcem jakkékoli buditelské ideologie:) Jinak vážení a milí komunisté, já v dnešní době bych si mohla stěžovat na spoustu věcí například na to že studium je finančně celkem náročné proto chodím na brigády abych pomohla mamce se kterou žiji v domě s prarodiči. Ale protože se poměrně dobře učím škola mi může poskytnout stipendium na studium v Tchaijwanu. Navíc studuji státní školu a dostala jsem se na obor na který jsem si přála. Ne opravdu to není zěmědělská škola ale Univerzita v Hradci Králové. Mohla bych si stěžovat na spoustu věcí ale nedělám to protože klady dnešní doby stále převažují nád zápory doby minulé tedy totality. Pokud pro Vás milí komunisté bylo důležitější než vzdělání ,cestování a svobodné vyjadřování vlezdoprdeláctví tehdejší straně, sedění doma na prdeli a pracování v JZD tak mi je Vás eskutečně líto.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

Jinak ještě poslední dodatek moji milí komunisté! Na proces s Miladou Horákovou a ostatními odsouzenými jste také určitě pyšní!

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
arygnoc

Byla tak 100% vinna jako Kajínek.
Pochybnosti jsou vždy.
Ale na rozdíl od Kajínka to byla politika (ale kdo ví, jak to bylo).
A politické procesy v demokracii přece nejsou (co takhle mccarthismuz v USA? http://heureka­.tym.sk/vys.php?vol­ba=1&dotaz=mccar­thizmus&book=m )?

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

Bavíme se o ČR. A že Vám není hanba srovnávat Miladu Horákovou s Kajínkem. Říkala jsem si, že někdo inteligentní mi bude argumentovat s Kajínkem. K tomu netřeba komentář.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
arygnoc

jo, stejně jako na propuštění tisíců lumpů z vězení panem Havlem. To ať si zvykáme na novou dobu (se starými zloději a vrahy – sakra, že by ne všichni byli ve vězení, že by byli tihle amnestovaní jenom dav, ve kterém se mohli skuteční zloději a vrahové schovat, pane prezidente?)?

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

Tak,že politická pluralita znamená volnou soutěž mezi stranami. Ta v době totality byla? Aha tak že další věc, kterou nás ve školách špatně učí:) Milá Led, jste velmi zábávná, že mě srovnávate s hrdiny z Ruska. Omlouvám se ale jste opravdu asi mimo:) Já, která jsem odpůrcem jakkékoli buditelské ideologie:) Jinak vážení a milí komunisté, já v dnešní době bych si mohla stěžovat na spoustu věcí například na to že studium je finančně celkem náročné proto chodím na brigády abych pomohla mamce se kterou žiji v domě s prarodiči. Ale protože se poměrně dobře učím škola mi může poskytnout stipendium na studium v Tchaijwanu. Navíc studuji státní školu a dostala jsem se na obor na který jsem si přála. Ne opravdu to není zěmědělská škola ale Univerzita v Hradci Králové. Mohla bych si stěžovat na spoustu věcí ale nedělám to protože klady dnešní doby stále převažují nád zápory doby minulé tedy totality. Pokud pro Vás milí komunisté bylo důležitější než vzdělání ,cestování a svobodné vyjadřování vlezdoprdeláctví tehdejší straně, sedění doma na prdeli a pracování v JZD tak mi je Vás eskutečně líto.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
arygnoc

unavuje mne tato debata, nemám tolik zbytečného času.
Proto vám doporučuji, prohledejte rodičům a prarodičům, důvěryhodným to zdrojům, šuplíka a půdy, možná najdete i co jste nechtěla, ale možná i pravdu, čtěte, studujte, konfrontujte.
Ne, není pravda, že před rokem 1989 bylo VŠECHNO lepší, jak se nám tady snažíte podsunout, ale ne VŠECHNO bylo horší, jak nás tu přesvědčujete.
Každá doba měla své ale.
To co je dnes, jsme totiž nechtěli.
Chtěli jsme to samé, co vy chcete dnes – demokracii.
Místo toho jsme dostali kapitalizmus. A ten, ten jsme tedy nechtěli, určitě ho nechtěli ani Vaši.

Držím vám palce ve vaší zaslepenosti, ale uznávám, že každá mince má dvě strany.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Pripomínate mi veľmi hrdinov budovania Amurskej magistrály, dokonca máte aj rovnaký pohľad a slovník.
Tiež všetko predchádzajúce zahodili, prijali len svoju svetlú budúcnosť a za cenu veľkých strát Magistrálu dokončili.
Naozaj s dobre naprogramovaným jednosmerným pohľadom sa dokážu divy.
Situácia sa po 80 rokoch opakuje. Aj teraz sa búra, režú obrazy, ako za vlády faraónov vysekávajú predchádzajúce mená,– všetko predtým je zlé, len nové je dobré!
Hurá poďme budovať lepší svetlý zajtrajšok, novú spoločnosť!
Skúste sa zamyslieť, čo hovoríte. Veď vlastne opakujete slová spred 80 rokov v Rusku!

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

Ano ano samozřejmě všichni se chytají pouze toho co mi můžou lehce vyvrátit jako např ano já jsem v hospodě seděl a nadával na tehdejší politiky, ano já jsem cestovala po celé západní Evropě, ano byla spousta vyžití pro tehdejší mládež. Ale co otázky ohledně politického pluralismu, ohledně studia v zahraničí, dále ohledně znárodnění? To vlastně bylo vše v pořádku…

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

J8 se nevztekám nad odpovědmi ale vztekám se nad tím že každý mi na to dokáže napsat pouze jen to že jsem se narodila po roce 89 tak jak se k tomu můžu vůbec vyjadřovat.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

A co takhle to typické nadávání na stávající politiku, mohli byste si toto v době totality dovolit?

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

No to by jsi koukala jak jsme nadávali. A těch politických vtipů.

Myslíš si že mě dnes v novinách otisknou vysloveně negativní stanovisko k dnešnímu režimu. Nebuď naivní.
I v té TV je to režírované tak jako v minulosti. Nevidím v tom rozdíl.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
arygnoc

ano, mohli (záleželo na tom, kdo chtěl a kdo ne, stejně jako dnes).
a stejně jako teď nám to nepomohlo.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

For agynoc: Tak že vlastně v té době existovala svoboda slova a o každém politikovi každý mohl říct cokkoliv bez strachu z následků? To mi chcete říct? Za komunismu tedy bylo úplně normalní sedět v hospodě a nadávat že Husák je úplný deb..? To mi chcete říct? A k nepřítomnosti politického pluralismu nemáte co říct?

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
arygnoc

jistě, každý to mohl říct – víte, já v té hospodě seděl, a neumím si představit, že by zavřeli hospody anebo dělníky, co v nich seděli. Ale aby jste si nemyslela, že si idealizuji – byli i pošukové, kteří si z toho udělali image (i pan Havel, např., tady ho nikdo neznal, jen pár pisálků, zato venku byl SLAVNEJ), a těm se to potom už nevyplácelo.
Všem se něco nelíbilo, tak jako dnes. Každý byl odpovědný za sebe, stejně jako dnes. Někdo prostě odvahu měl, někdo byl pokakanej.
A mimochodem, něco jiného je kritika a něco jiného urážka.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

Ano z Vás mluví pouze závist. Co jste dokázal v životě vy? Ohledně stěžování si že můsite pracovat a nemáte čas na snění?

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

Nic záměrně nezkresluji není třeba:)..Nepletete si to s komunismem kdy se ve školách musel propagovat politický systém a učit se překrásné básně o stalinovi?

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Prvá základná chyba:
Komunizmus nikdy a nikde nebol!
Maximálne dosiahnuté štádium bol socializmus.
Druhá chyba:
Ani raz som sa nemusela učiť báseň o Stalinovi, prípadne inom politickom „velikánovi“. Kto tvrdí, že musel a začal chodiť do školy po roku 1955 klame!

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

for: arygnoc, Ano ano o těhlech lidech přesně mluvím. Jste jeden z těch zakomplexováných lidí co přispívá pod články o smrti pana Havla?

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
arygnoc

ne.
nejsem zakomplexovanej.
nepřispívám pod články o panovi Havlovi (i když ho nemám rád, ale to si, prosím, nepleťte s tím, že si ho nevážím). Nepřispívám totiž pod žádné články, protože stav dnešní žurnalistiky považuji za ubohý a není hoden mých komentářů (a mého času na to vynaloženého).

mluvíte o lidech, kteří zažili to, co vy ne.
kde jste našla tu drzost (z vašeho pohledu odvahu) soudit generaci vašich rodičů?

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

Když nejste zakomplexovaný závistivý člověk proč se tedy vůbec vyjadřujete k majetku pana Havla?! Komu je co dotoho jestli majetek zdědil nebo zda ho nabyl jiným způůsobem? Koho to zajímá?

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

A navíc máme demokracii( nepleťte si dnešní dobu s dobou totality) Mohu se svobodně vyjadřovat ke všemu k čemu chci. Nechtěla bych žít v té době a upírat si možnost na studování v anglii, americe…Chci svobodně cestovat kam se mi zlíbí ne kam mi určí politický systém. Chci mít právo volby a ne si „vybírat“ z jedné politické strany. Chci na veřejnosti říct svůj názor bez strachu že mě někdo udá.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
arygnoc

já jsem jenom řekl, že bych také dokázal básnit o tom, co je správné, nic víc.
ale jelikož se musím snažit přežít (svou prací), nemám čas snít.
A s tím má majetek HODNĚ společného.
A jedno, jestli poctivě vydělaného Koženými (a spol.) nebo děděného. Všichni totiž mají tak krásné ideály, že si myslí, že když je budou prezentovat, že padneme na zadek.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

To je velice výmluvná odpověď. Je to pouhá závist..Dále se nikdo nevyjádřil k zabavování majetku mému děděčkovi komuniste zabavili statek (který nezdědil ani neukradl). To podle Vás také bylo správné?

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
arygnoc

ne.
nebylo.
Dnes se vyvlastňují domy a pozemky pod dálnice, jaderné elektrárny, a víte, že to i v tak vyspělé krajině, jako je např. Francie?
Dnes z vás ten statek dostane ruská mafie (pokud bude chtít), a také zadarmo (on ho asi někdo musel chtít, víte?).

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

Co jste to napsal za nesmysl?:) Ptám se jestli je v dnešní době normalní znárodnit statek který si rodina postaví vlastníma rukama? Neslyšela jsem o žádném takovém případu. Jestli vy ano podložte to prosím fakty a ne prýzdným žvatlaním.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

Můžete být konkrétnější jaké vyžití za dob totality máte na mysli? Navíc neslyšela jsem nikdy o tom že by někdo měl možnost studovat v zahraničí v době totality, nebo poznávat cizí země tím nemyslím Rusko, Německo, Maďarsko…

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
arygnoc

jaké vyžití?
drogy?
bohužel byli.
diskotéky?
také byli, stejně jako filmy, TV, hudba.
I studium v zahraničí (nesocialistickém – vy jste nečetla životopisy aspoň některých českých žijících velikánů).

Asi vám toho rodiče o letech do roku 1989 moc neřekli.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Stačia vám dve mená: Václav Havel, Václav Klaus?
Ako nečlenka KSČ som jazdila aj po západnej Európe a nebola som žiadna funkcionárka, „iba“ normálna žena.
Pokiaľ chcete zoznam študujúcich v zahraničí obráťte sa na vysoké školy, Akadémiu vied.
Ale vašim vyjadrovaním urážate nie státisíce, ale za tých 40 rokov sú to milióny statočných a poctivých ľudí tej doby a tým aj svojich rodičov (alebo neboli statoční a poctiví?).
Radšej skončím, aby som nenapísala niečo škaredé.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

Klidně něco škaredého napište, je mi to jedno. Vaše názory stejně nemohu brát na vědomí. Nečerpám z informací 2 nebo 3 lidí. Nevím asi by jste měla změnit celý školní systém:)) Nevím bude v něm asi něco v nepořádku protože informace o tom, že bylo nemyslitelné aby někdo například letěl studovat do Ameriky nebo Velké Británie mám právě ze školy a od svých rodičů. O tom že neexistoval politický pluralismus, to o komunismu také něco vypovídá.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
arygnoc

dnes také neexistuje politický pluralizmus.
stačí jenom peníze.

Vy můžete letět do USA studovat?
Tak proč tu ještě jste (víte, i před tím to bylo jenom o penězích, jen tak okatě, jako dnes)?

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

For led: Ono je lepší nadávat na přítomnost že? Bohužel mylíte se. Mediální vymývání mozku není můj případ. Čerpám z informací mých rodičů, prarodičů a známých…

před 4753 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
arygnoc

okruh vašich zdrojů se nezdá příliš znalý časů před vašim narozením.
Protože by jste pochopila, že jste obětí lží.
Což takhle udělat si rešerše třeba i na netu?
Víte co to byl třeba tryskový stav, laserové operace očí, kontaktní čočky, Tatra, Albatros, Zetor a pod?
Máte šajnu o tom, co všechno socialističtí vědci vymysleli?

Dobré ráno, probuďte se z té vaší nenávisti minulosti.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Nebojte sa, ja na prítomnosť nenadávam, ja ju žijem. A v „minulosti“ som tiež žila.
Ale nepáči sa mi, ako sa nadáva na minulosť, veď aj vaši rodičia určite časť života prežili pred rokom 1989. To nežili?
Alebo zabudli na klady a pamätajú si len zápory? Korouhvičky patria na strechu, nie medzi ľudí.

před 4753 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Dopĺňam jednu závažnosť. Do roku 1989 bola u nás 100% gramotnosť – potvrdené aj z kapitalistického zahraničia. Dnes podľa posledného sčítania len v ČR je 50000 negramot­ných!!

před 4753 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

Aha čerpáte z informací ze zvědavce.org:) Myslíte, že komunisté nemohli informace záměrně zkreslit? :) Neexistoval politický pluralismus. For led: Rodiče a příbuzní si na nic nestěžují pouze srovnávájí přítomnost z minulostí. Takže vlastně podle Vás vše co nás o totalitě učili ve škole není pravda…Tak že nejen že nám mladýmn vymívají mozky media ale i školy…

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
arygnoc

komunisti mohli informace zkreslit.
proč si myslíte, že to nedělá ČSSD, ODS?

jenom věříte, že to nedělají?

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

Ne věřím pouze sama sobě:) Jejich ideologie mi alespoň není tak odporně vnucována jako tomu bylo za totality…Samozřejmě věřím tomu že informace medii mohou být zkreslené. Ale názor na dobu totality nezměním. To že bych nemohla studovat co chci, tím pádem bych ani neměla možnost získat práci kterou bych chtěla, neměla bych možnost studovat nebo pracovat v jakkékoli zemi to mi jako důvody proto že bych NIKDY v době totality nechtěla žít naprosto stači. I když těch důvodů ( podložených fakty) je více.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Milá slečno. Studovat sice můžete jít kam chcete ( v tom máte pravdu) ale nechcete zde také říci kolik to stojí a kdo na to má.
A jak budou řešit studium na vysoké škole ti
studenti kteří pochází se sociálně slabých rodin až se bude platit školné.
Prostě studovat nebudou a v konečném dopadu je to stejné jako za minulého režimu kdy nemohli studovat ( ale jenom lukrativní obory, na zemědělskou vysokou vás vzali) pro své názory. Takže co je spravedlivé.
Žádnou spravedlnost nevidím.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
tornadolou

Ano, ale kdo měl sen studovat zemědělskou univerzitu? Můj taťka nemohl studovat vysokou protože neměl rodičeve straně. Mamka mého kamaráda chtěla být lékařkou ale bohužel ze stejného důvodu na školu nemohla. Omlouvám se, ale z Vás mluví neinformovanost naše škola nábízí pro nejlepší studenty možnost studia na Tchaiwanu a školu studentovi poskytne stipendium. Nebo napřiklad program Erasmus.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Takže ne pro všechny, ale pro nejlepší. To bylo za komunistů také.
Nějak jste zapoměla že na té škole již jste a zřejmě nemáte existenční starosti. Přeji vám to.
Já holt nejsem informovaný o vaší škole, vy zase o minulosti.
Navíc jste zde napsala, že názory jiných neberete v potaz. Takže diskuze nemá význam a vy nevíte co je pluralita a demokracie ač toho máte plná ústa.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Neoperujem článkom zo zvedavca, ale z otázky na tejto stránke.
Zámerne skresľujete?
Nik nepovedal, že všetko čo sa učíte na škole nie je pravda. Ale učitelia učia podľa osnov a štátnej politiky, nesmú uhnúť bokom, ak chcú učiť.

před 4752 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek