Koupil jsem tiskárnu Samsung, po 3 měsících se začal zasekávat papír v podavači, tak jsem reklamoval, vyměnili podavač. po dalších cca 2 měsících jsem na tutéž zavadu tiskárnu reklamoval podruhé. Tuto reklamaci zamítli (údajně vytiskly 150 papírů a ani jednou se nezasekl). Večer jsem tiskárnu vyzvedl z prodejny, doma vyzkoušel a po několika pokusech se mi podařilo vytisknout asi 2 stránky. Vyfotil jsem display tiskárny s chybovou hláškou, zaseklý papír jsem zanechal v tiskárně a hned ráno odvezl na další reklamaci, ke které jsem přidal fotografii a několik pomačkaných uvízlých papírů z tiskárny. Žádal jsem odstoupení od smlouvy.
Dnes přišla sms o vyřízení reklamace, snaží se mi vnutit onu tiskárnu, já chci odstoupit od smlouvy. Nechtějí mi zamítnutou reklamaci uznat jako reklamaci a tvrdí, že je to teprve druhá stejná závada.
Mám právo na vrácení peněz, nebo mají pravdu oni, že zamítnutou reklamaci, i když závada přetrvávala, nelze uznat jako reklamaci?
Tiskárna je koupena na firmu, záruka je 24 měsíců.
Doplňuji:
Děkuji za rady, reklamace vyřešena k mé spokojenosti, vrátili peníze.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? zzzzz, anonym před 3777 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Trvej na odstoupení od smlouvy – pokud jsi tiskárnu koupil ´pro sebe´,
nikoli vrámci své obchodní činnosti – tedy na prodej.
V takovém případě totiž i pro tebe platí NOZ a máš právo na
odstoupení od smlouvy, pokud se závada projeví do 6 měsíců od
prodeje – má se za to, že vada existovala již při prodeji.
Pokud ti nebudou ochotni vyhovět, nech si stanovisko prodejce okamžitě (na
místě) definovat písemně (nebo si přiveď svědka) – hrozí ti
překročení oněch šesti měsíců (další opravou).
___
Máš právo na zrušení kupní smlouvy a tím i na okamžité (do 30 dnů)
vrácení peněz.
0 Nominace Nahlásit |
Je to opravdu druhá stejná závada, s tím zamítnutím té druhé reklamace jste nemusel souhlasit a mohl jste si nechat udělat znalecký posudek, já vím zní to jako blbost, ale je to tak.
Můžete se soudit a mít třeba i deset svědků, že tiskárna měla závadu, kterou neuznali, ale bude to trvat roky:-(((
Lepší počkat na další závadu, a samozřejmě všude psát, kde se tak
hezky k zákazníkovi chovají.
Doplňuji:
To odstoupení do půl roku, je z rozsudku NS, platí, ale je potřeba ihned
při podávání reklamace, podávat i to odstoupení. Není možné
reklamovat, čekat až to opraví a pak až odstoupit.
Je škoda, že jste neodstoupil hned při té první reklamaci.
Upravil/a: zzzzz
0 Nominace Nahlásit |
Tak a hned máme dva právní názory i bez právníku:-))) Tak snad nám to někdo rozsekne:-))) Nebo přibude další názor:-)))
Do ´vlasů´ si asi nevjedem…
;-D
Tam je podle mě docela podstatné, co se do reklamačního protokolu vyplnilo jako „požadavek zákazníka“ Pokud vrátit peníze, tak je vrátit mají, pokud opravit – vyměnit, tak smůla:-(((
Děkuji za odpověď, při první reklamaci jsem požadoval opravit nebo vyměnit, jelikož jsem byl s kvalitou výtisku spokojený, při druhé a třetí reklamaci jsem již požadoval vrátit peníze.
Jde mi spíš o to, jestli ač neuznaná (přestože závada přetrvává), jestli se počítá jako reklamace. Pokud ano, tak by to již byla 3 reklamace a měl bych právo na vrácení peněz.
no ta třetí reklamace asi není do 6 měsíců, musím to spočítat, jak dlouho to bylo v servisu, doklady momentálně nemám u sebe, zítra to prohlídnu a spočítám.
Problém – pokud to není do 6 měsíců (a nebo jsi v této lhůtě prokazatelně nevznesl požadavek na odstoupení od smlouvy)
OK spočítej, tu neuznanou k té době počítat nemůžeš, jen tu uznanou. Pokud se nevejdeš do půl roku, tak to bohužel třetí není, ta neuznaná se nepočítá, počítají se jen ty uznané, a musí být 3 stejné, nebo 4 různé.
Ale ta závada tam prokazatelně byla, i když tu reklamaci neuznali. Pokud by se budu počítat i tu dobu v servisu při neuznané reklamaci, tak se do půli roky vejdu.
Doba uznané reklamace by se měla přičíst k půl roku, protože si tu věc nemohl užívat, vlezeš se do té doby?