Dodatek: nemám na mysli ryze občanskou nauku. Jedná se o prohlubování vědomostí v oblasti politických ideologií a politiky v praxi, samozřejmě zakončené následnou debatou.
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone, DoTazatel před 1703 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Myslím , že to neni nutné. Každý kdo má zájem si může dostatek informací o všech směrech najít sám.
0 Nominace Nahlásit |
Nejen politika. Ale i média. Hlavně jde o tu praxi. Schopnost rozeznat reálné sliby od mazání medu kolem huby, rozeznat aspoň serióní zprávu od FN, k těm pochybným být rozumě kritický a hlavně nad tím přemýšlet.
0 Nominace Nahlásit |
Občas ukazují v televizi, že prezident přišel mezi děti, kteří jdou poprvé do školy. Ale to se jedná o určité školy v Praze. Snad by to bylo zajímavé, ale to by měli rozhodnout ředitelé na školách. Diskuze na školách by třeba ukázala, že i ti politici mají smysl pro humor, dá se s nimi pokecat a něco umí. Ale na druhé straně mají politici svá pracoviště a pracovní dobu.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 1703 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Rozhodně a nejen politologii, chtělo by to víc změn ve školství – v celém systému, předmětech a formě výuky.
(Snad skoro) všichni občané jsou politicky neuvědomělí, nevědí ani jak funguje soušasná vláda (natož jiné formy, nebo vědět něco o ideologiích,..), z čeho se skládá, jaké má kdo pravomoce.. jaké je rozdlění moci, co kdo vykonává, a jaké má povinnosti… prostě vůbec nic a ještě k tomu volí (aniž by o tom něco věděli).
BTW ve škole se učí, že existuje jen demokracie nebo diktatura/totalita, nic jiného nepřichází v úvahu a totalita je skrz na skrz špatná (takže nepřímá propagace jen a pouze demokracie/republiky v naší „demokracii“).
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 1703 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Určitě ano, alespoň v základním přehledu: principy demokracie, diktátorských režimů, náboženských režimů, sionismus, antisemitismus, rasizmus, atd.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 1703 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Chtěla bych vidět ty osnovy. 🙂V dnešní době se i jiný názor považuje za fakenews a gumuje. Vypadá to, že jednota názorů patří k diktatuře , stejně jako pluralita názorů k demokracii. Tak nevím…
0 Nominace Nahlásit |
Nejsem pro.
Vyučující může „zneužít“ žáky ovlivňováním svými politickými
názory, sympatiemi
a zájmy (což se léta děje v hodinách Dějepisu na zdejší SŠ)..
Nechala bych na každém jedinci, kam se jednou zařadí.
Mrzí mne základní neznalost českých dějin.
V hodinách dějepisu se mnoho učitelů vyhýbalo/bá výuce novodobých
dějin.
Mají i obavu z nařknutí z „ levičáctví či pravičáctví“.
Dějiny se v každé době „upravují a zkreslují“, k něčímu
obrazu.
Možná by se měli žáci ZŠ a Š seznamovat s finančni gramotností,
Péčí, prevencí o své zdraví, související s výživou, životním
stylem,
Psychosomatikou. Populace by mohla být zdravější, ubylo by tzv.
civilizačních
chorob. Mladí by lépe zvládali nápor života, „stres“, znali by
princip
a „mantinely“ svobody a demokracie.
Pro mnoho dalších témat by měly postačit hodiny Dějepisu, OV, ZSV.
Kdysi i Rodinné a Branné výchovy. Dnes samozřejmě v jiné podobě.
🙂
0 Nominace Nahlásit |
Na základní škole mají děcka na politiku zcela jistě ještě čas. Situaci na SŠ neznám.
0
před 1702 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nesouhlasím, že „děti“ na ZŠ maji na politiku ještě čas (krom toho není žádné potom – není kde by se toto učili, na střední jen někde a opravdu jen okrajově).
Je zajímavé, že ZŠ toho děcka moc nenaučí – nevědí nic o světě, nic o životě a hlavně nic o sobě, ALE chtějí po nich, aby si právě tam vybrali, co chtějí v budoucnu (celý svůj život) dělat – a podle toho si vybrat SŠ. Jak si můžou něco takového vybrat když neví téměř nic o ničem, nic nezanají a hlavně ani samy sebe – ani to, co by chtěli dělat (co by vůbec mohli dělat = a co by to obnášelo)…
Nejdůležitější věci je třeba učit děti od mala – ty nejvíc
potřebné věci (a spadá do toho, krom jiného, rozhodně i politika nebo
ekonomika… které budou fakt dost zásadně ovlivňovat jejich život a
zasahovat do něj – což už vlastně dělají od jejich narození).
(Bože vždyť i ve starověku dbali při výchově dětí na to, aby jim
vysvětlili chod světa – politiky – na to jak ten svět funguje, učili
je praktické věci a to už od 6 let – právo, rétorika, spravedlnost a
plno dalších se začínaly vyučovat ve velmi mladmém věku).
Neříkám, že do nich hned takto od mala mají vtloukat nějaké odborné
termíny a rozumy, ale nějaké základy (např. formou „škola hrou“) by se
učit měly – a to už od mala.
A taky: „každý kdo má zájem se o tom dozvědět víc nebo se to naučit…“ jenže to jde říct úplně o všem – o jakémkoli oboru/předmětu. A on právě skoro nikdo nemá zájem se o tom něco dozvědět, dovzdělat se v tom. (I když by rozhodně měl = i když by to měla být jeho -občanská- povinnost, alespoň u té politiky. Proto by to mělo být na školách a už i na ZŠ).
annas | 5913 | |
Drap | 4620 | |
led | 3002 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1650 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1312 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |