Avatar uživatele
anonym

Měla by se politika stát častějším tématem na základní a střední škole?

Dodatek: nemám na mysli ryze občanskou nauku. Jedná se o prohlubování vědomostí v oblasti politických ideologií a politiky v praxi, samozřejmě zakončené následnou debatou.

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone, DoTazatel před 1703 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Myslím , že to neni nutné. Každý kdo má zájem si může dostatek informací o všech směrech najít sám.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Edison

Nejen politika. Ale i média. Hlavně jde o tu praxi. Schopnost rozeznat reálné sliby od mazání medu kolem huby, rozeznat aspoň serióní zprávu od FN, k těm pochybným být rozumě kritický a hlavně nad tím přemýšlet.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kelt

Občas ukazují v televizi, že prezident přišel mezi děti, kteří jdou poprvé do školy. Ale to se jedná o určité školy v Praze. Snad by to bylo zajímavé, ale to by měli rozhodnout ředitelé na školách. Diskuze na školách by třeba ukázala, že i ti politici mají smysl pro humor, dá se s nimi pokecat a něco umí. Ale na druhé straně mají politici svá pracoviště a pracovní dobu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
DoTazatel

Rozhodně a nejen politologii, chtělo by to víc změn ve školství – v celém systému, předmětech a formě výuky.

(Snad skoro) všichni občané jsou politicky neuvědomělí, nevědí ani jak funguje soušasná vláda (natož jiné formy, nebo vědět něco o ideologiích,..), z čeho se skládá, jaké má kdo pravomoce.. jaké je rozdlění moci, co kdo vykonává, a jaké má povinnosti… prostě vůbec nic a ještě k tomu volí (aniž by o tom něco věděli).

BTW ve škole se učí, že existuje jen demokracie nebo diktatura/totalita, nic jiného nepřichází v úvahu a totalita je skrz na skrz špatná (takže nepřímá propagace jen a pouze demokracie/re­publiky v naší „demokracii“).

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Určitě ano, alespoň v základním přehledu: principy demokracie, diktátorských režimů, náboženských režimů, sionismus, antisemitismus, rasizmus, atd.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ametyst

Chtěla bych vidět ty osnovy. 🙂V dnešní době se i jiný názor považuje za fakenews a gumuje. Vypadá to, že jednota názorů patří k diktatuře , stejně jako pluralita názorů k demokracii. Tak nevím…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

Nejsem pro.
Vyučující může „zneužít“ žáky ovlivňováním svými politickými názory, sympatiemi
a zájmy (což se léta děje v hodinách Dějepisu na zdejší SŠ)..
Nechala bych na každém jedinci, kam se jednou zařadí.
Mrzí mne základní neznalost českých dějin.
V hodinách dějepisu se mnoho učitelů vyhýbalo/bá výuce novodobých dějin.
Mají i obavu z nařknutí z „ levičáctví či pravičáctví“.
Dějiny se v každé době „upravují a zkreslují“, k něčímu obrazu.

Možná by se měli žáci ZŠ a Š seznamovat s finančni gramotností,
Péčí, prevencí o své zdraví, související s výživou, životním stylem,
Psychosomatikou. Populace by mohla být zdravější, ubylo by tzv. civilizačních
chorob. Mladí by lépe zvládali nápor života, „stres“, znali by princip
a „mantinely“ svobody a demokracie.
Pro mnoho dalších témat by měly postačit hodiny Dějepisu, OV, ZSV.
Kdysi i Rodinné a Branné výchovy. Dnes samozřejmě v jiné podobě.
🙂

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cochee

Na základní škole mají děcka na politiku zcela jistě ještě čas. Situaci na SŠ neznám.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
DoTazatel

Nesouhlasím, že „děti“ na ZŠ maji na politiku ještě čas (krom toho není žádné potom – není kde by se toto učili, na střední jen někde a opravdu jen okrajově).

Je zajímavé, že ZŠ toho děcka moc nenaučí – nevědí nic o světě, nic o životě a hlavně nic o sobě, ALE chtějí po nich, aby si právě tam vybrali, co chtějí v budoucnu (celý svůj život) dělat – a podle toho si vybrat SŠ. Jak si můžou něco takového vybrat když neví téměř nic o ničem, nic nezanají a hlavně ani samy sebe – ani to, co by chtěli dělat (co by vůbec mohli dělat = a co by to obnášelo)…

Nejdůležitější věci je třeba učit děti od mala – ty nejvíc potřebné věci (a spadá do toho, krom jiného, rozhodně i politika nebo ekonomika… které budou fakt dost zásadně ovlivňovat jejich život a zasahovat do něj – což už vlastně dělají od jejich narození).
(Bože vždyť i ve starověku dbali při výchově dětí na to, aby jim vysvětlili chod světa – politiky – na to jak ten svět funguje, učili je praktické věci a to už od 6 let – právo, rétorika, spravedlnost a plno dalších se začínaly vyučovat ve velmi mladmém věku).
Neříkám, že do nich hned takto od mala mají vtloukat nějaké odborné termíny a rozumy, ale nějaké základy (např. formou „škola hrou“) by se učit měly – a to už od mala.

před 1702 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
DoTazatel

A taky: „každý kdo má zájem se o tom dozvědět víc nebo se to naučit…“ jenže to jde říct úplně o všem – o jakémkoli oboru/předmětu. A on právě skoro nikdo nemá zájem se o tom něco dozvědět, dovzdělat se v tom. (I když by rozhodně měl = i když by to měla být jeho -občanská- povinnost, alespoň u té politiky. Proto by to mělo být na školách a už i na ZŠ).

před 1702 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek