Neměla by se zrušit
Nemělo by se rušit, protože je to přehledné a je to určité měřítko. Bez toho by byl chaos v klasifikaci.
Upravil/a: elkon
0 Nominace Nahlásit |
Mám jiný názor.
Opět podobných otázek na toto téma je v archivu několik.
Jedna z nich Proč se ve škole známkuje?
https://www.odpovedi.cz/otazky/proc-se-ve-skole-znamkuje
Na hodnocení se podílí nejen učitel, ale i žáci. Ale je pravda,. že je často známka subjektivní, každý učitel má jiné požadavky. Ale přesto poskytuje určitý obraz o vědomostech žáka.
Známka informuje rodiče, motivuje žáky, vychovává je, komentář učitele při hodnocení často reguluje jejich vědomosti, ukazuje jim další cestu. Nakonec také stupnice známek diferencuje.
Hodnocení slouží učiteli, žákům i jejich rodičům. .Bez hodnocení by větší děti nedělaly nic.
Vidíte to i zde, žák je pohodlný vypracovat školní úkoly, místo aby přemýšlel, či se zeptal učitele, nebo spolužáka, žádá na netu o vypracování.
Písemná hodnocení, které se používá např v . Montesorri, jsou nic víc všeobecná,. věty, píší učitelé píší podle vzoru., konkrétní jsou informace,, co by měl žák zlepšit, v čem vyniká, nebo naopak..
Samozřejmě, že není jednička jako jednička. Ale mnozí si neuvědomují, že výsledná známka není artmetickým průměr.em. Některé známce l přikládá učitel větší váhu.
Také je správné, že žák má chodit do školy, pokud „se fláká“, musí být klasifikovaný dodatečně. Někdo si uvědomí, že má nejen právo,. ale především povinnosti.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Neměla by se zrušit, ale...
V některých případech by se mohlo ještě doplnit slovní hodnocení. U matematických příkladů třeba ne, ale u slohových cvičení ano – uvést konkrétní výtky a nedostatky.
Upravil/a: Kepler
0 Nominace Nahlásit |
Neměla by se zrušit
Víš jak… Číslo je jediný způsob, jak nějaký výsledek porovnávat ve větším měřítku. Ze slovního vyjádření nedostatneš srovávací data. A to třeba ani v rámci jednoho žáka, natož třídy, školy, o okrese nebo státu ani nemluvím.
Upravil/a: Edison
0
před 1690 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nikoliv, v Německu například 1–6. Bral jsem to v globálním měřítku. Ale chápu, že pokud bych se opíral o český systém (což lidé takto vzali), tak máš pravdu, že zde je na místě uvést to v jednotném čísle.
Pak bych ji konkretizoval na přímo české. A hlavně chci nechat volný prostor uživatelům. Já jsem se svou otázkou spokojen.