Avatar uživatele
anonym

Mělo by se na školách zrušit číselné známkování?

Slýchávám argument, že číselná známka není vypovídající, co myslíte vy?

Upravil/a: annas

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Kepler před 1690 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
elkon

Neměla by se zrušit

Nemělo by se rušit, protože je to přehledné a je to určité měřítko. Bez toho by byl chaos v klasifikaci.

Upravil/a: elkon

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
annas

Mám jiný názor.

Opět podobných otázek na toto téma je v archivu několik.

Jedna z nich Proč se ve škole známkuje?
https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/proc-se-ve-skole-znamkuje

Na hodnocení se podílí nejen učitel, ale i žáci. Ale je pravda,. že je často známka subjektivní, každý učitel má jiné požadavky. Ale přesto poskytuje určitý obraz o vědomostech žáka.

Známka informuje rodiče, motivuje žáky, vychovává je, komentář učitele při hodnocení často reguluje jejich vědomosti, ukazuje jim další cestu. Nakonec také stupnice známek diferencuje.

Hodnocení slouží učiteli, žákům i jejich rodičům. .Bez hodnocení by větší děti nedělaly nic.

Vidíte to i zde, žák je pohodlný vypracovat školní úkoly, místo aby přemýšlel, či se zeptal učitele, nebo spolužáka, žádá na netu o vypracování.

Takže to svědčí tom, že chce získat pěknou známkou, i když podvádí sebe i učitele. Bohužel. Lehce nabyl,. lehce pozbyl.

Písemná hodnocení, které se používá např v . Montesorri, jsou nic víc všeobecná,. věty, píší učitelé píší podle vzoru., konkrétní jsou informace,, co by měl žák zlepšit, v čem vyniká, nebo naopak..

Jenže význam slov třeba rodiče chápou jnak, takže často se uspokojí. Nedoví se zda jde o průměr, nadprůměr, nebo spíš horšího žáka..Ale když mluvím se školáky, vždy je těší víc známka, než slova.

Samozřejmě, že není jednička jako jednička. Ale mnozí si neuvědomují, že výsledná známka není artmetickým průměr.em. Některé známce l přikládá učitel větší váhu.

Také je správné, že žák má chodit do školy, pokud „se fláká“, musí být klasifikovaný dodatečně. Někdo si uvědomí, že má nejen právo,. ale především povinnosti.

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

Neměla by se zrušit, ale...

V některých případech by se mohlo ještě doplnit slovní hodnocení. U matematických příkladů třeba ne, ale u slohových cvičení ano – uvést konkrétní výtky a nedostatky.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Arne1

Neměla by se zrušit

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Edison

Neměla by se zrušit

Víš jak… Číslo je jediný způsob, jak nějaký výsledek porovnávat ve větším měřítku. Ze slovního vyjádření nedostatneš srovávací data. A to třeba ani v rámci jednoho žáka, natož třídy, školy, o okrese nebo státu ani nemluvím.

Upravil/a: Edison

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

Mám jiný názor.

Neznámkovala bych prvňáčky.
Ostatní ano.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
agentpv

Neměla by se zrušit

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
annas

Markusei,

přece ve škole existuje jen jeden typ číselného známkování – pětistupňový.

před 1690 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Nikoliv, v Německu například 1–6. Bral jsem to v globálním měřítku. Ale chápu, že pokud bych se opíral o český systém (což lidé takto vzali), tak máš pravdu, že zde je na místě uvést to v jednotném čísle.

před 1690 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Neuvedl jste, že vás zajímá i jiné školství než české. To by otázka l měla znít jinak.

před 1690 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Pak bych ji konkretizoval na přímo české. A hlavně chci nechat volný prostor uživatelům. Já jsem se svou otázkou spokojen.

před 1689 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek