Avatar uživatele
Helci

Máte někdo zkušenosti s ETN Services?

Oslovil mne manažer společnosti ETN – nabízí slevovou kartu. Máte s touto společností někdo zkušenosti?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5565 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Romcha@centrum.cz

Již dávno jsem jako cestovatel (rok 84–88 bývalá Jugoslávie, rok 91–93 Německá republika, 95–96 USA) a cestoval poznal tzv. MLM (MULTI LEVEL MARKETING). A každý znalý o něm může stručně říci to, že je to jeden z mnoha obchodních systémů (zahrnující prodej, propagaci, distribuci), který je využíván stále ve větší míře spoustou firem a nadnárodních gigantů po celém světě. Jeho „pověst“ však byla trochu pošramocena jeho využitím pro tzv. „letadlo, autobus“ – říkejte si tomu, jak chcete. ROZDÍL MEZI LETADLEM A MULTI LEVEL MARKETINGEM (dále jen MLM) JE TEN, ŽE V LETADLU SE NEŠÍŘÍ PRODUKT A JEHO SPOTŘEBITELÉ, ALE PLATÍ SE JEN ZA MOŽNOST VYMÁMIT Z DALŠÍCH LIDÍ DALŠÍ PENÍZE A Z TĚCHTO PENĚZ NĚCO MÍT. POTUD tedy ETN letadlo není, protože za peníze získám slevy. (Mají slouvy se všemi mobilními operátory takže SMSkuji třeba za 0.48,– Kč za jednu SMS volám do všech sítí za 1,– Kč za minutu, mají smlouvu i s E-ONEM, takže šetříte třeba na energiích celý rok). Firma Vám nezaručuje, že se vám vrátí investiční vklad do roku nebo ihned, ale členství ke slevám si kupujete na 10 let (někomu se vrátí za rok, někomu za pět let – záleží na tom, kolik fyzická osoba využívá služeb). Taková firma skutečně nemá, co nabídnout podnikateli, který utratí na telefonech 20.000,– Kč měsíčně, protože si každý operátor bude tak hýčkat, že mu nabídne lepší podmínky, než které nasmlouvala ETN.

Další otázkou jestli ty slevy, jsou opravdu slevami. Jestli ty vyšší jakoby běžné ceny nejsou jen „namalované“ a nadsazené. Ale vemte si, že kuře v TESCU taky nikdy nestálo 54.90,– Kč, ale TESCO na něj uvede slevu v hodnotě 29% a stojí 38.90,– Kč. Ve skutečnosti to kuře však stálo 35,– Kč. TESCO tedy marketingovým tahem na kuřeti 2.90,– Kč za 1ks, při takovém množstí kolik naláká lidi na jejich odkup. Takové TESCO funguje úplně stejně jako firma ETN. A taky má zakoupenou franchisu. Jen s tím rozdílem, že ETN se nemá potřebu přetvařovat, že někdy stálo 54.90,– Kč. Ceny, které firma totiž uvádí jako běžné, nebo doporučené jsou opravdu ceny, za které se zboží prodává, spíš odpovídají slabšímu průměru. pokud jde o produkty od konkrétních dodavatelů nebo poskytovatelů služeb (např. cestovní kanceláře), jsou to opravdu aktuální ceny, za které běžným spotřebitelům prodávají. Pokud aktuálně dávají běžným zákazníkům slevu, klient ETN získává nasmlouvanou procentuální slevu z této snížené ceny. Takže ještě levněji. Sleva z těchto cen je pak nasmlouvaná na základě velkoodběru. A ať už má ETN registrovaných klientů 5 tis., 10 tis. nebo 40 tis., jsou to klienti, kteří si slevy zaplatili a tudíž je budou (nejspíš) využívat, takže ETN je skutečně velkoodběratel, tak proč by nemohl získat slevu z běžných cen.

NYNÍ K SAMOTNÉMU POPLATKU, KTERÝ NEJVÍCE SVÁDÍ K PODEZŘENÍ ZE SYSTÉMU LETADLA. Zvláště, když jsou odměnováni ti nad poplatníkem (u ETN však ne všichni tam jde o binární systém). Rozdíl mezi tím, proč ETN nemůžete za takové jednání žalovat a bylo by neopodstatněné (narozdíl třeba od FAMILY G – která takovým jednáním jde zažalovat za bezdůvodné obohacení, neboť po zaplacení vstupního vkladu vám vystaví pouze fakturu na administrativní zpracování dat a nedostáváte žádné slevy a nemůžete si nic nakoupit – dostáváte jen katalog, pomocí kterého můžete přivést pouze dalšího člověka a jedná se tedy o klasické letadlo) je, že u ETN si kupujete know-how a ten se prodvát smí. – Můžete dále nabízet produkt, který mohu od firmy dále kupovat.

Poplatek je využíván k motivaci a odměně těch, kteří dělají firmě a produktům reklamu, místo toho, aby firmy vynakládali obrovské peníze, čas a usilí do multimedií. Obě formy reklamy ale mohou být pokud ne lživé, tak mírně klamavé. (Viz reklama v letáku TESCO na kuře). Jelikož však v MLM systémech ji „dělají“ lidé, kteří jsou zároveň většinou spotřebiteli nabízeného produktu, bývá objektivnější. Zvlášť když je prováděna většinou v okruhu svých známých a příbuzných. Funguje to vlastně na starém známém „Nejlepší reklama je osobní doporučení na základě vlastní zkušenosti“.

Je to jako motivační nástroj pro uživání produktu, za jehož levnější nákup klient zaplatil. Když už si to zaplatil, tak toho využije nebo to aspoň vyzkouší, jestli mu to bude vyhovovat. Tím si firma tak trochu zajišťuje obrat. U ETN to vlastně zlepšuje vyjednávací pozici u dodavatelů, protože se u registrovaných (kteří si slevy zaplatili) dá předpokládat, že zlevněné služby a zboží budou kupovat a proto spíše dodavatelé poskytnou množstevní slevu.

Co se týče dopsud rostoucí ceny za licenci, odpovídá rostoucí nabídce slev. Samozřejmě má určitý strop, nad kterým už nebude sebelepší a sebeširší nabídka přitažlivá. Ale pro firmu její zvyšování není životně důležité. Poplatky nejsou to, z čeho firma jako taková žije. Ta žije z obratu. Toto je podle mě také nejúrazovější faktor této firmy. Pokud firma bude mít kam expandovat a nebude nasycen trh stejným nebo podobným produktem, tak to bude v pořádku.

Ale je to jednoduchá otázka podnikání. Pokud se rozhodnete podnikat v oboru obuvnictví budete se chovat úplně stejně jako firma ENT. Musíte mít základní kapitál, peníze nebo prostředky na reklamu, abyste oslovili zákazníky a obuvnictví vám zkrachuje pokud nebudete mít koho obouvat (dostatek zákazníků). Firma ETN se od běžného podnikání nijak neliší.

Až zkrátka nebude další registrace, produkty se nebudou mít komu nabízet, tak firma bude mít zisky jen z obratu, ale to je analýza na dlouhou dobu dopředu.

Firma má však plán, že do budoucna expadnovat chce – na Slovensko, Polsko, Rakousko, Maďarsko atd. Nastartování takové expanze je však složité a těžko udržitelné, než udržení firmy na trhu a její výdělky – které jsou v této fázi zasloužené.

VERDIKT: Pokud má člověk zajáme, umí se pohybovat v oboru, má jazykové dovenosti, je charismatický, ve fázi expanze je firma pro něj to pravé. Pro člověka, který chce ušestřit byť i jen třeba 600,– Kč za elektřinu ročně, za měsíc volání třeba 200,– Kč za nákup pracích prostředků 1200,– Kč ročně, tak se mu to také vyplatí. Ušetří 4.200,– Kč se začátečním investičním vkladem 22.000,– Kč. Za 10 let, tedy člověk ušestřil 42.000,– Kč (-22.000,– Kč) Takže se mu vrátil investiční vklad a dvojnásobek ušetřil do budoucna. Firma není skutečně pro podnikatele, kterří mají obrat ve firmě třeba 1.000.000,– Kč, která má měsíčně, neboť takového podnikatele si skutečně každý poskytovatel služeb bude hýčkat a ETN pro něj sebelepší slevu nevymámí.

U ETN jde tedy o úplně normální obchod s menšími vadami na kráse, které se dají tolerovat a které nejsou ani jiné ani větší, než při jakémkoliv jiném podnikaní, či obchodu, který provozují lidé.

Takové jednání není skutečně protiprávní. Filozofie firmy je taky taková, že skutečně nechce nikoho měnit. Nabízí Vám jen možnost využivat slevy, do ničeho vás netlačí a nechce Vám říkat, aby jste dělal pro ni. Klidně podnikejte, dělejte to, co jste doposud dělali jen levněji při využívání slev. Je to stejné, jako když od HOME CREDIT třeba dostanete se slevovou PARTIA kartu na první nákup a další už máte s větší slevou.

Dále je ETN pro lidi, kteří nemají čas si vyhledávat slevy samy (ETN netvrdí, že je nedostanete zboží koupit někde lépe, jejich prioritou je slevňovat právě dovolené, ale nabízí vám možnost využívat slev na všechno), tak je dostanou naservírované na podnose přímo před spotřebitele. Ovšem, kdo má dneska čas. Většina lidí už hledá i čas na svojí práci v dnešní době…

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Lencis

Vznik

Společnost ETN je mezinárodní akciovou společností, působící v patnácti státech světa. Od roku 2006 je zastoupení pro českou republiku : ETN services a.s.

Filosofie

Naší základní filosofií je,že nechceme měnit lidi.Dělejme dál to co děláme, jen levněji, pohodlněji a s větším komfortem.V našem portfoliu najdete pouze produkty a služby, které využívá každý z Vás dnes a denně, nebo několikrát do roka.S těmito produkty můžete pod hlavičkou ETN dále obchodovat – otevřít si svou vlastní internetovou franschisu a samozřejmě je můžete využívat pro svoji vlastní potřebu.

Vize

Vytvoření moderní a dynamické struktury milionu frenschisantů po celem světě . Tímto se staneme významným hráčem nejen na poli internetu,ale i obchodu obecně

Podmínky nákupu franchisové licence

Každý z Vás,kdo dovršil 18 let se může stát majitelem licence – internetové franchisy. Pod hlavičkou ETN můžete obchodovat s produkty o které je na trhu přirozený zájem.


Můj názor:

jedná se o další rádoby obchodní model fungující na principu MLM (multi-level marketing)

Multi-level marketing (zkráceně MLM) je forma přímého prodeje. Někdy také síťový marketing. Podstatou je zkrácení distribučního řetězce na minimum. Výrobce nebo dodavatel služeb vytváří podmínky pro samostatné podnikání nezávislých přímých prodejců. Tak vzniká mnohovrstevní (Multi-level) struktura-síť prodeje, která je účinější a levnější než klasický distribuční řetězec velkoskladů, velkoobchodů… Zjednodušeně lze říci, že jde o jakousi kombinaci přímého prodeje a frenčízingu.

První využila MLM firma California Vitamins roku 1940 v USA. Později tento způsob přímého prodeje převzala také firma Amway (1959) dále pak např.: Eurona, Avon, Herbalife, Mary Kay, Nexagen, Oriflame a mnoho dalších.

můj závěr:

Zkušenost s podobnou společností mám… na vydělání to moc není (teda možná vám někdo tvrdit opak, ale vydělat si může jen opravdu dravý člověk. Pokud jste dravá a myslíte si že jste opravdu dobrý obchodník, který bude neodbytně nabízet a prodávat pak to zkuste, ale stůjte stále nohama na zemi. Nenaleťte na sliby obrovských zisků a neinvestujte horentní částky s tím, že se vám velmi brzy vrátí!!!

Další možností je jen využívat slevy, podobně jak to dělá řada žen např. u Avon apod… ale nevím jaká mají pravidla (např. jaká je počáteční investice, jestli jsou nějaké limity, kolik musíte utratit za měsíc apod… to musíte vše zjistit a zvážit.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dandi

Plně souhlasím s Lencis. S firmou jsem se setkal na školení v Olomouci a představitelé vystupují velice profesionálně. Nabízí zajímavé možnosti, avšak za né už tak zajmavých podmínek. Doporučuji tak jak už napsala kolegyně vše perfektně zvážit, prostudovat všechna pro a proti, ale hlavně nic nenakupovat za účelem dalšího prodeje. Tento smysl přivýdělku nebývá nikdy natolik výhodný, aby se Vám vyplatilo investovat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Attack-design

záleží jak moc a do čeho chcete investovat, jinak jsou to profící takže podvodu bych se nebála

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Finance a podnikání