Nějak koukám jak se s elektromobily automobilky předhánějí v cenách… Kdo vyprodukuje dražší. Přitom v Německu pošta začíná nasazovat alektrododávku pro své použití a cena má být na naše kolem 135000. Za cenu kolem 100 000 bychom měli krásné doplňkové vozítko na nákupy a vožení dětí do školky, kde by nám dojezd v řádu desítek km bohatě stačil.
Ta poštovní dodávka:
https://www.novinky.cz/auto/417110-nemecka-posta-se-svym-elektromobilem-dela-vrasky-automobilkam.html
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 2957 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Bohužel, takové a za tu cenu zřejmě neseženeš. Osobně ani moc
nevěřím té ceně. Jediná možnost, požádat německou poštu.
Elektromobily jsou běžně dostupné na našem trhu. Třeba zde:
http://autoin.cz/vozy/nabidka/71/?utm_source=sklik&utm_medium=cpc&utm_campaign=elektromobily-nissan
DFostupnostse odvíjí pouze od výše příjmů
0 Nominace Nahlásit |
Jedině že by sis to elektroauto taky zbastlil sám, automobilky z cen nesleví – zákon nabídky a poptávky. Stejně mi ale smysl elektroaut nějak uniká. Je dobré jedině snad do prostředí, kde místně nestojíme o exhalace. Auto na baterky mají výfuk v elektrárně. Provoz je sice levnější, ale investice jsou šílené – po 5ti letech aby sis kupoval nové baterie a ty tvoří cca polovinu ceny auta. Takže nakonec neušetříš.
0 Nominace Nahlásit |
Doporučuji auto na plyn.
Nejlépe koupit auto na benzín a zaplatit 22tis přestavbu na lpg. Za
pětistovku se toho dá najezdit fakt hodně. Cena za litr 12,10Kč (v létě
10,20Kč)
Výhody:
2 nádrže
velmi nízké náklady na kilometr
kufr zůstává v celé své velikosti (nádrž místo rezervy)
nevadí krátké jízdy
auto se nepatrně lépe prodává, když je na plyn
Nevýhody:
cena přestavby cca 22tis
minimálně před technickou kontrolou provést tlakovou zkoušku (300kč)
není kam skrytě dát rezervní kolo
nutnost vozit sebou sprej na opravu pneumatiky a kompresor
nesmí se do podzemních garáží
0 Nominace Nahlásit |
Automobilky nasadily na elektromobily vysoké ceny, protože je ve
skutečnosti vyrábět nechtějí. Ale musí je nabízet, kvůli dosažení
požadovaných průměrných emisí v nabízených modelech. Např. šéf Fiatu
se při uvedení Fiatu 500 elektro vyjádřil ve smyslu, že doufá, že si to
nikdo nekoupí…
Jinak současné elektromobily jsou technologicky jeden velký průšvih. Jsou
prostě v reálném životě nepoužitelné. Nelze je používat místo
obvyklého auta se spalovacím motorem, ale jen jako jeho doplněk. Tedy musíte
mít auta dvě!! Dvě parkovací místa, dvě pojištění… Největší
nepřátelé elektroaut v našich podmínkách jsou léto a zima. Vytápění
nebo klimatizování, které se u auta běžného děje víceméně vedlejší
produkcí spalovacího motoru, se musí u elektromobilu napájet z baterií a
vezme zhruba stejně energie jako jeho pohon. Při popojíždění ve městě
i více.
Jeden kolega, dost nadšený i dost bohatý na to, aby si elektroauto koupil,
si byl vyzkoušet známou Teslu. Z autosalonu v Praze vyjel na zkušební
jízdu, ukazatel dojezdu ukazoval 120 km. Vyjel z města na dálnici, zrychlil
na 130 … ukazatel dojezdu ukázal 40 km. Na nejbližším sjezdu otočil,
auto vrátil a byl z elektromobilu vyléčený.
IMHO řešení současných problémů s automobilovou dopravou není
vytlačení cestujících z individuální dopravy do MHD. Hromadná doprava
není schopna pokrývat individuální dopravní potřeby. Podle mne je jím
přechod z individuálních aut na sdílená či pronajímaná. V první fázi
něco jako Uber, koordinovaná spolujízda. Ve druhé fázi po městě
rozmístěné robotické sklady na vozidla. V nich vozidla různého druhu,
elektro, spalovací, velká, malá… Z nich vám na objednání přijede
samočinně řízené auto, takového druhu jaký je pro zamýšlenou cestu,
počet osob, náklad atd. potřebný, na požadované místo. Po skončení
cesty se zase samo vrátí do nejbližšího skladu nebo k dalšímu
cestujícímu. Po městě a v hustém provozu řídí vozidlo automat (méně
nehod, minimální rozestupy, nejvyšší propustnost, předem objednané místo
k zastavení kde posádka vystupuje…), na méně frekventovaných
komunikacích, které se nevyplatí pokrývat systémem řízení provozu,
řídí řidič tak jako dnes.
U aktuálních spalovacích motorů je vytápění „zadarmo“, ale klimatizace za cenu cca 5–10% zvýšení spotřeby…
Keplere: největší nároky na spalovací motor jsou právě při studených
startech. Pro krátké popojíždění by ten elektromotor měl výhodu (nebo
alespoň menší nevýhodu)
A ano, máš pravdu, že elektromobily mají výfuk v elektrárně, ale tam
lze docílit vyšší účinnosti a lepší čistoty spalin (v autě je
problém doladit výkon, účinnost, práci v režimu proměnného výkonu a
proměnných otáček, dokonalé spálení v situaci kdy všude kolem
spalovacího prostoru jsou relativně studené stěny válce…)
A pokud by se rozvodné podniky naučili být trochu pružnější, mohli by na
dálku spouštět lepší tarif pro dobíjení a tak lépe regulovat zátěž
v síti…
To máš pravdu, na prvních pár kilometrech, než se benzínový motor zahřeje, máš dvojnásobnou spotřebu. Ale elektroauto za současnou cenu? Možná by tým šikovných lidí dokázal nějaké levné auto předělat na baterky za čtvrtinu ceny. Výrobně je určitě mnohem levnější a jednodušší.
Mrkni na tu poštovní dodávku. Právě tohle vypadá sympaticky (teda jako
první vlaštovka, dodávku domu nepotřebuji). Automobilky se ženou za
reprezentativním automobilem… Co nejvyšší dojezd vyžaduje velký
akumulátor, který je drahý a těžký (a spoustu energie spotřebuje na
vlastní přepravu), zároveň potřebují využít energii na komfortní funkce
(topení, klimatizace) a když už máme takové super auto, samozřejmě
nestačí obyč. čalouněné sedačky, ale musí být v kůži a se zlatým
lemováním (ok, teď už trochu přeháním 😉
Ale zkrátka navyšují cenu jen proto aby si nesrazili prestiž něčím co
bude „jenom“ účelné.
A aby nedošlo k nedorozumění: já chápu že je dojezd důležitý. Ale ne každý potřebuje 500km.
Drap: nojo, ale auto na drobné rodinné pojížďky si přeci nekoupím
za
3/4 melounu 😉
Jsem ochoten slevit na dojezdu, výkonu (max. rychlosti), komfortu
(topení/klimatizace), rychlost dobíjení,…
Ale chci levé auto s levným provozem a s minimálními emisemi…